Слово редактора від 21.11.2023
Шановні колеги!
Коротко ознайомлю вас із темами, які ми розглянули цього тижня. Одразу зазначу, що маємо для вас багато новин.
Нещодавно депутати схвалили в цілому законопроєкт № 10016-д про часткове повернення документальних податкових перевірок. Із тексту законопроєкту випливає, що з 1 грудня 2023 року відновлюються візити податківців до бізнесу з усіма наслідками, які зазвичай настають після таких зустрічей. Але проблема в тому, що часом законодавці вдаються до певних маніпуляцій із текстом, які значно розширюють тлумачення норм закону. Про те, кого буде дозволено перевіряти, читайте за посиланням.
КМУ постановою від 07.11.2023 № 1154 вніс зміни до своєї постанови від 11.12.2019 № 1165. Зміни набудуть чинності через 30 днів з дня опублікування Постанови № 1154 (тобто з 09.12.2023). Ми прискіпливо пройшлися по кожному пункту змін, щоб з’ясувати, чи дійсно покращаться умови для розблокування податкових накладних, як це анонсувалося, чи навпаки. Про всі нюанси читайте тут.
Із 11.11.2023 строк розрахунків щодо експортних ЗЕД-контрактів на постачання окремих видів аграрної продукції (зернові, олійні культури та олія) становить 90 днів. Це передбачено новим п. 12 постанови Правління НБУ від 14.05.2019 № 67, і якщо аграрна продукція, зазначена у п. 12 Постанови № 67, експортується з відстроченням платежу, то оплата від нерезидента має надійти на поточний рахунок експортера протягом 90 днів з дати оформлення експортної митної декларації. Докладніше про це див. тут.
Із 11.11.2023 Кабмін має право встановлювати режим ліцензування для експорту або імпорту окремих товарів. Так, у додатку 7 до постанови КМУ від 27.12.2022 № 1466 наведено перелік товарів (аграрної продукції), експорт яких підлягає ліцензуванню із цієї дати. Тому експортер, який бажає вивезти за кордон один або кілька видів агропродукції, зазначеної у додатку 7 до Постанови № 1466, зобов’язаний отримати ліцензію в Мінекономіки. При цьому експортери, включені до переліку верифікованих суб’єктів агропромислового комплексу, звільняються від отримання ліцензій (крім експорту агропродукції, зазначеної у примітці 2 у додатку 7 до Постанови № 1466). Більш детально за посиланням.
Із 02.11.2023 Мінінфраструктури скасувало Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.1998 № 43. Тому ми розглянули, як тепер діяти суб’єктам господарювання: чи використовувати і надалі старі норми; чи розробляти свої норми списання ПММ; чи звертатися до ДержавтотрансНДІпроєкту за розробкою норм; чи можна зважати лише на фактичні витрати і забути про будь-які норми; чи затвердить Мінінфраструктури нові норми? Відповіді на ці запитання ви знайдете тут.
У будівлю складу підприємства потрапила ракета, яку випустили з території країни-агресора. У результаті все майно, яке зберігалося на складі, було знищене, через що підприємство не змогло вчасно виконати свої договірні зобов’язання. Факт форс-мажорних обставин підприємство збирається засвідчувати сертифікатом ТПП, готує документи. Інвентаризацію було проведено за місяць після цієї події. Яку дату має бути зазначено у сертифікаті ТПП як початок виникнення форс-мажорних обставин – дату попадання ракети у склад чи дату проведення інвентаризації на місці знищеного складу? Як відобразити списання майна в обліку? Ви отримаєте відповіді тут: «Майно підприємства знищено внаслідок ракетного удару: з якої дати настав форс-мажор?», «Списання майна, знищеного внаслідок воєнних дій».
Працівник, перебуваючи у закордонному відрядженні, отримав виробничу травму. Ми порадили, як діяти потерпілому і його роботодавцю в такому випадку.
Наступного тижня в публікаціях Uteka-Комерція розглянемо такі питання:
- коли та у які строки підприємствам потрібно звірити списки військовозобов'язаних;
- які є варіанти обліку палива, якщо автомобіль взято в оренду;
- чи треба переглядати строк корисного використання основних засобів та необоротних активів наприкінці року.
Корисного вам читання!
З повагою
Зінаїда ОМЕЛЬНИЦЬКА,
головна редакторка Uteka-Комерція
Коментарі до матеріалу