Назву підприємства змінено: чи правомірна відмова у внесенні відомостей в Держземкадастр?
18.07.2017 858 0 1
Акціонерне товариство (далі – АТ) уклало договір оренди земельної ділянки ще у 2010 році. Згодом АТ було перетворено на інше господарське товариство – ТОВ, і як наслідок – змінились його назва та організаційно-правова форма. На початку травня 2017 року сільрада затвердила технічну документацію з нормативної грошової оцінки (далі – НГО) цієї земельної ділянки. Чи буде перетворення товариства підставою для відмови у внесенні до Державного земельного кадастру (далі – ДЗК) відомостей про НГО ділянки?
Ні, не буде. Пояснимо нашу відповідь докладніше. І передусім нагадаємо, для чого треба вносити такі відомості до ДЗК.
ДЗК містить дані про землі, розташовані в межах України, їх цільове призначення, обмеження у використанні, а також про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, розподіл земель між власниками і користувачами (ст. 1 Закону від 07.07.11 р. № 3613-VI «Про Державний земельний кадастр», далі – Закон № 3613).
Ведуть ДЗК Держгеокадастр та його територіальні органи. А вже вносять відомості до нього і надають дані державні кадастрові реєстратори, які працюють в органі Держгеокадастру (ст. 9 Закону № 3613).
До відомостей про земельну ділянку, які включаються до ДЗК згідно зі ст. 15 Закону № 3613, входять, зокрема, дані про її НГО та документація з оцінки земель. Тому в разі виникнення нових або зміни старих даних про ділянку вони обов’язково включаються до ДЗК у загальному порядку (ст. 20 Закону № 3613).
Згідно зі ст. 32 Закону № 3613 відомості вносяться до ДЗК за результатами розгляду кадастровим реєстратором заяви про таке внесення за формою, затвердженою постановою КМУ від 17.10.12 р. № 1051. До заяви додається рішення сільради про затвердження документації із землеустрою, яка подається через Центр надання адміністративних послуг разом з електронним документом, що містить інформацію про результати робіт із землеустрою та оцінку земель.
Унесення відомостей або надання мотивованої відмови у такому внесенні здійснюється у строк, що не перевищує 14 робочих днів із дня отримання документації. Підставою для відмови може бути (ч. 3 ст. 32 Закону № 3613):
- подання документів не в повному обсязі;
- невідповідність поданих документів вимогам законодавства.
Раніше при виявленні під час розгляду документів змін в організаційно-правовій формі або назві підприємства кадастрові реєстратори відмовляли у внесенні змін, посилаючись саме на «невідповідність поданих документів вимогам законодавства». Але зміна організаційно-правової форми жодним чином не впливає на реалізацію законних прав власника або користувача земельної ділянки. Причиною такої відмови могла бути або необізнаність спеціаліста, або бажання отримати хабар.
Але зараз цю проблему вирішено: Законом від 23.03.17 р. № 1983-VIII (набув чинності з 04.06.17 р.) внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в АТ. Так, ст. 32 Закону № 3613 доповнено пунктом, згідно з яким зміна найменування АТ у зв’язку із зміною типу АТ або перетворенням АТ в інше госптовариство не є підставою для відмови у внесенні відомостей до ДЗК. Це стосується також держреєстрації земельної ділянки, внесення змін до Поземельної книги, реєстрації обмеження у використанні земель та надання відомостей з ДЗК (ст. 24, 26, 28, 38 Закону № 3613). Тож тепер відмовляти із цих підстав прямо заборонено.
Зверніть увагу: Прикінцевими та перехідними положеннями Закону № 1983 визначено, що зміна найменування юрособи через зміну типу АТ або перетворення АТ на інше госптовариство не є підставою для переоформлення документів та/або внесення змін:
- до документів, які засвідчують права такої юрособи на володіння, користування, розпорядження майном (свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, свідоцтва про реєстрацію технологічних транспортних засобів тощо);
- до інших документів, що згідно із законодавством не є дозвільними, але мають бути в юрособи і в яких зазначається найменування юрособи, якій вони видані та/або якою створені, та/або для якої затверджені (погоджені) органами державної влади, органами місцевого самоврядування та/або уповноваженими установами/організаціями (проектна документація на будівництво, вихідні дані (містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування), технологічні інструкції, технології, проекти зон санітарної охорони, зони санітарної охорони, паспорти, свідоцтва, декларації, акти, атестати, протоколи, посвідчення, ліміти, висновки, норми, нормативи, звіти, плани, журнали, довідки, щоденники, талони, настанови, програми, графіки, повідомлення, схеми, книги обліку, правила, проекти, карти, картки, реєстраційні картки, програми, регламенти, погодження, методики, інструкції тощо).
Коментарі до матеріалу