Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Структура апарату бухгалтерії

Юлія Мороз

01.02.2017 1172 0 1

Наступним після визначення чисельності облікових працівників етапом роботи з організації обліку є встановлення структури апарату бухгалтерії, яка б оптимально відповідала конкретним умовам роботи підприємства, та правильна розстановка кадрів на окремих ділянках облікового процесу.

Чисельність та структура облікового апарату залежать від обсягу облікових і контрольних робіт, від форми організації й автоматизації обліку, а також від масштабів виробництва та структури управління ним. Залежно від цих факторів розрізняють декілька типів структурної побудови бухгалтерії.

До першого типу побудови можна віднести бухгалтерію, яка складається із секторів. Чисельність кожного сектора становить декілька осіб, кожний сектор очолює бухгалтер. У таких бухгалтеріях можливим є створення секторів з обліку спеціалізованих типологічних господарських операцій, формування звітності, ведення управлінського обліку, бюджетування, організації внутрішньогосподарського контролю та проведення аналізу. Виконання облікових, звітних та аналітичних робіт масового характеру в одному секторі надає можливість посилити контроль за цими операціями та спростити ув'язку показників, що взаємно контролюються.

До другого типу структурної побудови належать бухгалтерії на великих підприємствах. Вони поділяються на відділи, усередині яких можуть бути створені групи.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали