Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Штатний розпис: як скласти, затвердити та змінити

20.12.2018 1327 0 1

Акценти статті:

  • що таке штатний розпис та для чого він потрібен;
  • за якою формою складати та як затвердити;
  • коли та як уносяться зміни;
  • скільки зберігати штатний розпис та яка відповідальність за його відсутність.

На законодавчому рівні порядок складання та затвердження штатного розпису не встановлено. Хоча в його необхідності для роботодавця сумнівів не виникає. Це випливає і з норм ч. 3 cт. 64 Господарського кодексу, згідно з якими підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників, штатний розпис.

Крім того, п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП передбачає, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в разі змін в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Скорочення штату працівників без штатного розпису зробити неможливо. Він є необхідним документом для звільнення працівників у зв’язку із зазначеними умовами. Тому для дотримання норм трудового законодавства без штатного розпису не обійтися. І саме його першим зажадає інспектор Держпраці під час перевірки.

Значення цього документа на підприємстві не варто недооцінювати. Штатний розпис є одним із перших документів на підприємстві, яким затверджуються структура, штат, оклади (тарифи, ставки), кількість працівників. З урахуванням цього документа розробляються посадові інструкції працівникам, які закріплюють їх обов’язки, права та відповідальність.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали