Штатний розпис: як скласти, затвердити та змінити
Акценти статті:
- що таке штатний розпис та для чого він потрібен;
- за якою формою складати та як затвердити;
- коли та як уносяться зміни;
- скільки зберігати штатний розпис та яка відповідальність за його відсутність.
На законодавчому рівні порядок складання та затвердження штатного розпису не встановлено. Хоча в його необхідності для роботодавця сумнівів не виникає. Це випливає і з норм ч. 3 cт. 64 Господарського кодексу, згідно з якими підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, установлює чисельність працівників, штатний розпис.
Крім того, п. 1 ч. 1 ст. 40 КЗпП передбачає, що трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в разі змін в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.
Скорочення штату працівників без штатного розпису зробити неможливо. Він є необхідним документом для звільнення працівників у зв’язку із зазначеними умовами. Тому для дотримання норм трудового законодавства без штатного розпису не обійтися. І саме його першим зажадає інспектор Держпраці під час перевірки.
Значення цього документа на підприємстві не варто недооцінювати. Штатний розпис є одним із перших документів на підприємстві, яким затверджуються структура, штат, оклади (тарифи, ставки), кількість працівників. З урахуванням цього документа розробляються посадові інструкції працівникам, які закріплюють їх обов’язки, права та відповідальність.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року