Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Сільськогосподарський обслуговуючий кооператив: організація обліку

01.03.2017 443 0 1

Управління діяльністю сільськогосподарського обслуговуючого кооперативу (далі – СОК) здійснюється на базі інформації, яка надходить із системи бухобліку, і є суттєвою для прийняття рішень керівними органами. Загальні організаційно-технічні та методичні правила бухобліку визначаються нормативно-правовими актами з питань ведення бухобліку та складання фінзвітності та П(С)БО в Україні.

Підставою для бухобліку є первинні документи, які містять відомості про господарські операції.

Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Госпоперації повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, у якому вони були здійснені.

Залежно від кількості працюючих та обсягу доходу від реалізації продукції за рік СОК можуть відповідати критеріям суб’єктів мікропідприємництва, малого, середнього та великого підприємництва. Ці критерії впливають на вибір плану рахунків, форм регістрів та форм фінзвітності.

У СОК доцільно застосовувати План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затверджений наказом Мінфіну від 30.11.99 р. № 291. Такий підхід застосовують суб’єкти середнього і великого підприємництва.

При цьому СОК формують фінзвітність у складі Балансу (Звіт про фінансовий стан) (форма № 1), Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) (форма № 2), Звіту про рух грошових коштів (за прямим методом) (форма № 3), Звіту про рух грошових коштів (за непрямим методом) (форма № 3н), Звіту про власний капітал (форма № 4), Приміток до річної фінансової звітності (форма № 5), Додатка до приміток до річної фінансової звітності «Інформація за сегментами» (форма № 6).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали