Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Інвентаризація розрахунків із покупцями та замовниками

28.08.2017 667 0 1

Для підтвердження боргів покупців підприємства за рахунками 36 та 071 «Списана дебіторська заборгованість» і достовірності даних бухобліку та фінансової звітності передбачено обов’язкове проведення інвентаризації відповідно до Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879 (далі – Положення № 879).

Проведення інвентаризації забезпечується власником (власниками) або уповноваженим органом (посадовою особою), який здійснює керівництво підприємства відповідно до установчих документів у визначені наказом строки в період із 1 жовтня до 31 грудня звітного року. Інвентаризація, як правило, здійснюється інвентаризаційною комісією у складі головного бухгалтера підприємства, бухгалтера, який забезпечує облік розрахунків із покупцями та замовниками, та працівника служби збуту.

Інвентаризація ДЗ полягає у звірянні документів і записів у регістрах обліку та перевірці такої заборгованості щодо:

1) дотримання строку позовної давності;

2) обґрунтованості сум, що обліковуються на рахунках обліку розрахунків із покупцями і замовниками, отриманих векселів та списаної ДЗ.

Інвентаризація ДЗ починається з того, що підприємство передає всім своїм дебіторам виписки з аналітичних рахунків про їх заборгованість. Зазвичай такі виписки мають довільну форму актів звіряння розрахунків (див. зразок 1) або форму додатка 1 до наказу Мінекономіки, Мінфіну та Держкомстату від 10.11.98 р. № 148/234/383.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали