Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто має право підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт?

Підприємством укладено договір підряду, умовами якого передбачено оформлення актів приймання-передачі виконаних робот. Виникли такі запитання.


Підписання первинних документів

1. Чи можливе підписання акта виконаних робіт (наданих послуг) не керівником підприємства, а іншим працівником, наприклад менеджером?

Так, це можливо, якщо право підпису від імені підприємства буде закріплене за цим працівником відповідними документами.

Нагадаємо, що юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону (ст. 92 Цивільного кодексу України).

Зазвичай у відносинах з третіми особами підприємство представляє його директор (керівник), уповноважений на це статутом підприємства. Саме керівник, діючи на підставі статуту,  підписує договори з контрагентами та всі додатки до договору, що становлять його невід’ємну частину, а також інші документи, які складаються в рамках договору.

Акт виконаних робіт/наданих послуг є первинним документом, яким підтверджується факт здійснення господарської операції.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» обов’язковим реквізитом первинного документа є посада і прозвище осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, та особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Тобто за законодавством цією особою може бути не тільки директор підприємства.

Отже, підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) від імені підприємства можуть будь-які особи, яким надано відповідні повноваження.

2. У якому випадку можна уповноважити іншого працівника на підписання актів, які складаються в рамках виконання договору з контрагентом?

Особа має право на підписання таких актів, якщо:

  • по-перше, у договорі з контрагентом узгоджено, що акти виконаних робіт (наданих послуг) мають право підписувати належним чином уповноважені сторонами особи;
  • по-друге, повноваження осіб, яким доручено підписання актів, підтверджено відповідними документами (установчими документами або довіреностями).

Також рекомендуємо визначити порядок підписання актів приймання-передачі робіт (послуг) та інших подібних документів у внутрішньому документі підприємства.

3. Як оформити повноваження особи на підписання акта?

Для належного оформлення таких повноважень необхідно передусім у договір про надання послуг додати таку умову:

«Сторони домовились, що акти наданих послуг мають право підписувати належним чином уповноважені Сторонами особи».

Після цього уповноваженій особі (наприклад, менеджеру підприємства) необхідно видати відповідну довіреність за підписом керівника (див. зразок).

Зразок. Довіреність на право підписання актів виконаних робот від імені підприємства

ДОВІРЕНІСТЬ № 45

09.10.2025 

 

м. Дніпро

Товариство з обмеженою відповідальністю «ББС», код ЄДРПОУ 39001048, юридична адреса: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Святкова, буд. 15, в особі директора Мироненко Ірини Олексіївни, яка діє на підставі статуту Товариства, цією довіреністю уповноважує:

менеджера з логістики Антонюка Владислава Геннадійович (паспорт АН 633553, виданий Заводським РВ ДМУ УМВС України в Дніпропетровській обл. 10.11.2007, РНОКПП 1112223334),

представляти інтереси ТОВ «ББС» перед контрагентами, замовниками, підрядниками, виконавцями – юридичними та фізичними особами та підписувати від імені ТОВ «ББС» акти наданих послуг, акти приймання-передачі виконаних робіт та інші аналогічні документи, що підтверджують факт виконання робіт/надання послуг.

Ця довіреність діє з дати її видачі по тридцять перше грудня дві тисячі двадцять п’ятого року. Довіреність видана без права передоручення.

Зразок особистого підпису Антонюка В. Г.

(підпис)

засвідчую.

Директор

(підпис)

Ірина МИРОНЕНКО

Зразок. Довіреність на право підписання актів виконаних робот від імені підприємства.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
30.10.2025
Які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки
Розглянуто, які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки, вимоги законодавства та контролюючих органів, а також практичні рекомендації для бухгалтерів щодо оформлення документів. Оренда земельних ділянок – один із найпоширеніших видів господарських правовідносин в...
27.10.2025
Банк прощає кредит і проценти: як це вплине на частку сільгосптоваровиробництва?
У статті розглянемо, як вплине на частку сільгосптоваровиробництва прощення банківського кредиту та процентів. На практиці бувають випадки, хоча й нечасто, коли банк прощає позичальнику – сільгосппідприємству наданий йому кредит (або його частину), а також нараховані проценти. Звісно, для пози...
27.10.2025
Як сплатити податки через Електронний кабінет?
Дізнайтеся, як у декілька кліків перевірити нарахування податків в електронному кабінеті, отримати реквізити для сплати та одразу сплатити їх онлайн. Ми покажемо, де знайти потрібні рахунки, якщо реквізитів у кабінеті немає – швидко, без помилок і черг. Електронний кабінет платника податків до...
Популярне
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
22.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
26.09.2025
Зміна власника землі посеред року: кому та як сплачувати орендну плату
У статті розповімо, як орендар повинен сплачувати орендну плату, якщо орендодавець продав земельну ділянку новому власнику. Це запитання час від часу виникає в орендарів землі, які сплачують орендну плату раз на рік. Так, якщо одна фізособа продала іншій земельну ділянку, наприклад, 01.09.2025, то о...
Нове
30.10.2025
Які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки
Розглянуто, які документи підтверджують нарахування орендної плати за земельні ділянки, вимоги законодавства та контролюючих органів, а також практичні рекомендації для бухгалтерів щодо оформлення документів. Оренда земельних ділянок – один із найпоширеніших видів господарських правовідносин в...
27.10.2025
Банк прощає кредит і проценти: як це вплине на частку сільгосптоваровиробництва?
У статті розглянемо, як вплине на частку сільгосптоваровиробництва прощення банківського кредиту та процентів. На практиці бувають випадки, хоча й нечасто, коли банк прощає позичальнику – сільгосппідприємству наданий йому кредит (або його частину), а також нараховані проценти. Звісно, для пози...
27.10.2025
Як сплатити податки через Електронний кабінет?
Дізнайтеся, як у декілька кліків перевірити нарахування податків в електронному кабінеті, отримати реквізити для сплати та одразу сплатити їх онлайн. Ми покажемо, де знайти потрібні рахунки, якщо реквізитів у кабінеті немає – швидко, без помилок і черг. Електронний кабінет платника податків до...
Кращі матеріали