Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як оформити податкову накладну при анулюванні ПДВ-реєстрації?

Сільгосппідприємство анулює реєстрацію платником ПДВ. Воно має залишки товарів, продукції, основних засобів. Як виписати податкову накладну (далі – ПН) та нарахувати податкові зобов’язання з ПДВ на ці залишки?

Як передбачено п. 184.7 Податкового кодексу (далі – ПК), суб’єкт господарювання повинен не пізніше дати анулювання ПДВ-реєстрації нарахувати податкові зобов’язання (далі – ПЗ) на товари (послуги), необоротні активи, за якими був відображений податковий кредит і які не були використані ним у господарській діяльності до дати анулювання. При цьому базою оподаткування є звичайна ціна, яка відповідає рівню ринкових цін (пп. 14.1.71, 14.1.219, п. 184.7 ПК). Тобто підприємство має нарахувати ПЗ не на всю вартість залишків товарів (послуг), основних засобів, а тільки на вартість тих, що були придбані з ПДВ.

А що робити з залишками продукції власного виробництва? Адже вона прямо не підпадає під дію цієї норми, оскільки була вироблена підприємством, а не придбана з ПДВ. Але при виробництві такої продукції були використані товари/послуги, які могли бути придбані з ПДВ. Тому, оскільки на дату анулювання ПДВ-реєстрації така продукція не реалізована, тобто не використана в господарській діяльності, вважається, що й товари/послуги, що ввійшли до її собівартості, не використані в такій діяльності. Отже, щодо таких товарів/послуг (за умови, що підприємство придбавало їх із вхідним ПДВ) слід також визнати умовне постачання та нарахувати ПЗ із ПДВ. Як вирахувати із собівартості вартість придбаних товарів/послуг, читайте в консультації «Особливості нарахування ПДВ при списанні посівів та сільгосппродукції».

Таким чином, до декларації за останній звітний період слід включити ПЗ:

  • за товарами/необоротними активами, що числяться на балансі;
  • товарами/послугами, що були використані при виробництві продукції власного виробництва, яка на дату анулювання не реалізована;
  • дебіторською заборгованістю за оплачені, але не отримані товари (послуги), необоротні активи (ЗІР, категорія 101.01.02).

На таке умовне постачання необхідно виписати зведену ПН. Правила її оформлення визначено п. 11 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі – Порядок № 1307). Зокрема, шапка ПН заповнюється так:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали