Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Утеплення орендованого приміщення: як обліковувати витрати

15.10.2019 565 0 0

Ситуація: підприємство проводить переобладнання приміщення, яке орендує. Проведено заміну старих дерев’яних вікон та дверей на нові металопластикові. Крім того, заплановано замінити газову котельню на електричну теплогенераторну. Як правильно відобразити такі операції в бухгалтерському обліку? Чи можна віднести такий ремонт до поточного та включити до витрат звітного періоду?

Щоб відповісти на ці запитання, спочатку варто нагадати правові наслідки ремонту орендованого майна.

Законодавчі норми щодо обов’язків із проведення ремонту переданої в оренду речі закріплено в ст. 776 Цивільного кодексу (далі – ЦК). Згідно із зазначеними положеннями:

1) поточний ремонт здійснює орендар за свій рахунок, якщо інше не встановлено договором чи законом;

2) капітальний ремонт провадить орендодавець за власний кошт, якщо інше не встановлено договором чи законом. Однак якщо орендодавець не здійснив капітального ремонту речі, що перешкоджає її використанню відповідно до умов договору, орендар має право:

  • відремонтувати річ і зарахувати вартість ремонту в рахунок плати за користування річчю або вимагати відшкодування вартості ремонту;
  • вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали