Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміна юридичної адреси: оформлення та внесення змін до ЄДР

26.11.2019

Для кого ця стаття: для сільгоспвиробників, які збираються або змінили юрадресу, створені у формі, зокрема, фермерського господарства, товариства з обмеженою або додатковою відповідальністю, приватного підприємства (далі – ФГ, ТОВ, ТДВ).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оформити зміну місцезнаходження юридичної особи, що вказується у протоколі загальних зборів (із наведенням зразка), яким є перелік документів та вартість внесення змін про адресу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР).

Місцезнаходження юридичної особи – це фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого здійснюється щоденне керування діяльністю, ведеться управління та обліку. Фактично за такою адресою більшість часу знаходиться керівництво (ст. 93 Цивільного кодексу, далі – ЦК).

Це правило стосується юросіб будь-якої організа­ційно-правової форми, чи то ФГ, чи товариство (далі загалом мається на увазі підприємство). Правила, які застосовуються до ТОВ, поширюються також і на ТДВ.

Відомості про юридичну адресу підприємства вносяться до ЄДР згідно із Законом від 15.05.03 р. № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755). Юридична адреса доступна у відкритому форматі, знайти її можна на сайті Мін’юсту за безплатним запитом до ЄДР. За назвою або кодом ЄДРПОУ підприємства відображається у тому числі його місцезнаходження.

Крім місцезнаходження підприємства існує також поняття «податкова адреса». Так, відповідно до п. 45.2 Податкового кодексу (далі – ПК) такою адресою є місцезнаходження юрособи, відомості про що містяться в ЄДР. Тому в разі фактичної зміни місцезнаходження варто якнайшвидше внести зміни в ЄДР для відображення актуальних даних.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
25.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетинг і просування в обліку: як правильно відобразити витрати й уникнути податкових ризиків Ма...
09.07.2025
Акти виконаних робіт із збирання врожаю: вимоги та практика оформлення
У статті наведено вимоги до змісту акта виконаних робіт, порядок його складання та приклади оформлення. Сільгосппідприємства нерідко залучають підрядників до збирання врожаю. Для підтвердження факту виконання робіт і відображення витрат в обліку необхідно правильно оформити акт. У статті наведено ви...
03.07.2025
Хто із роботодавців зобов’язаний оновити інформацію в ЄДР не пізніше 13.08.2025?
У зв’язку з набуттям чинності новим законом деякі роботодавці не пізніше 13.08.2025 зобов’язані оновити свої дані в ЄДР. Прочитайте статтю, щоб дізнатися, чи стосується вас ця вимога. У червні 2025 року набув чинності закон, яким змінено окремі правила щодо трудових відносин. Зокрема, це...
Популярне
18.07.2025
Тракторист-машиніст в сільському господарстві: як правильно прописати посаду?
У штатному розписі сільськогосподарського підприємства є посада «тракторист-машиніст». Відповідний запис зроблено у трудовій книжці працівника. Чи є правильною ця назва і чи матиме працівник право на пільгову пенсію? А як бути, якщо працівник, у трудовій книжці якого зроблено неточний з...
14.08.2025
Документальне оформлення видачі кормів для годівлі тварин
Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокрема, вирощуванням великої рогатої худоби, птиці), мають правильно організувати облік видачі кормів для годівлі. Розгляньмо, як це зробити згідно з чинними нормами. Сільськогосподарські підприємства, що займаються тваринництвом (зокр...
10.09.2025
Убуток зерна під час доробки: як відобразити в бухобліку
Доробка зерна завжди пов’язана з природними втратами маси. У статті ми розповімо, як сільгосппідприємствам – як тим, що мають власні потужності, так і тим, що передають зерно на елеватор, – правильно показати ці втрати в бухобліку. Доробка зерна завжди пов’язана з природними ...
Нове
10.09.2025
Експорт сільгосппродукції: актуальні питання валютного контролю та бухобліку
Із цієї статті ви дізнаєтеся: які валютні обмеження встановлені для експортних операцій; у який момент і в якому розмірі визнавати дохід від експортної операції; чи повинен експортер відображати операції на розподільному рахунку; як визначити курсові різниці, доходи і витрати від продажу інвал...
01.09.2025
Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відвантажує товар?
У статті розповімо, які документи потрібно оформити сторонам договору, якщо товар відвантажує покупцям не власник, а його представник (логістичне підприємство). Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальність, ризики для ...
01.09.2025
Роль і значення товарно-транспортної накладної: чому цей документ такий важливий?
У статті розповімо про функції ТТН для перевезення вантажів. Чи треба мати ТТН для відображення витрат за товарами та послугами перевезення? Чи необхідна ТТН для розблокування податкових накладних? Які податкові ризики мінімізує наявність ТТН. Товарно-транспортна накладна: заповнення, відповідальніс...
Кращі матеріали