Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ремонти та поліпшення орендованих ОЗ: особливості обліку та оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, що орендують основні засоби (далі – ОЗ).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оподаткувати та відобразити в обліку орендаря витрати на ремонт та поліпшення орендованих ОЗ.

Перш ніж розглядати порядок оподаткування та обліку операцій із ремонту орендованих ОЗ, наведемо загальні правила виконання ремонтів таких ОЗ, передбачені Цивільним кодексом (далі – ЦК).

Про порядок проведення ремонтів орендованого майна (а ОЗ відносяться до майна) йдеться у ст. 776 ЦК. Зокрема, тут сказано, що поточний ремонт речі, переданої в найм, здійснюється наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Тобто, якщо в договорі не прописано порядок проведення поточного ремонту або не зазначено, що поточний ремонт здійснює орендодавець, орендар повинен виконувати його за свій рахунок. При цьому дозвіл орендодавця на поточний ремонт орендованого майна отримувати не потрібно, адже цей ремонт пов’язаний із підтриманням цього майна в первісному стані.

Зверніть увагу: сторони мають право передбачити в договорі оренди порядок проведення ремонту, у тому числі й обов’язок орендаря узгоджувати з орендодавцем необхідність ремонту, його обсяг, матеріали, що використовуються.

Капітальний ремонт має здійснюватися за рахунок орендодавця, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 2 ст. 776 ЦК). Але, якщо орендодавець не виконав капремонт майна і це перешкоджає його використанню, орендар має право:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
02.04.2025
Тара для готової продукції: бухгалтерський облік
Кожне сільськогосподарське підприємство хоча б раз стикалося з питанням обліку тари. Вона може використовуватися як для пакування готової продукції, так і для зберігання та транспортування товарно-матеріальних цінностей. А підприємство може бути як продавцем, що реалізує продукцію в тарі, так і поку...
17.03.2025
Первинні документи для операцій з основними засобами: нюанси застосування комерційними підприємствами
Первинні документи є підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій (ч. 1 ст. 9 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV, далі – Закон № 996). При цьому, як випливає з п. 2.7 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88 (далі – Положення № 88), первинні документи з об...
18.02.2025
Суборенда: хто повинен ремонтувати майно?
Передача майна в суборенду – доволі поширена практика. У такий спосіб суб’єкти господарювання можуть вирішити цілу низку питань: від використання нових можливостей для просунення та розвинення свого бізнесу до покриття фінансових збитків. Наприклад, діяльність, яку суб’єкт господар...
Популярне
03.02.2025
Подання декларації єдинниками четвертої групи – юрособами
До 20 лютого сільгосппідприємства для підтвердження статусу платника єдиного податку (далі – ЄП) або переходу до четвертої групи єдинників повинні подати звітність із цього податку. Зазначимо, що за повідомленням Мінфіну та ДПС із 2025 року має діяти нова форма декларації єдинників і додатків ...
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
06.02.2025
Плата за землю: звітуємо за 2025 рік
Плата за землю складається із земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності (далі – орендна плата). Тобто, якщо у власності суб’єкта господарювання є земельні ділянки або він орендує землі державної чи комунальної власності, йому потрібно звітувати за т...
Нове
10.04.2025
Як оскаржити індивідуальну податкову консультацію: практичні поради
Індивідуальна податкова консультація (далі – ІПК) є важливим інструментом взаємодії між платником податків і контролюючим органом, який має забезпечити передбачуваність і стабільність податкових правовідносин. Проте на практиці трапляються випадки, коли видана ІПК суперечить нормам податкового...
07.04.2025
Підприємство здає в оренду частину приміщення: як оформити договір, подати форму № 20-ОПП і що з податком на нерухомість?
На практиці нерідко виникають ситуації, коли підприємство планує здати в оренду лише частину приміщення (складу, ангару тощо). Однак у таких випадках виникає низка запитань, зокрема: як правильно зазначити в договорі оренди, що в користування передається саме частина приміщення; чи потрібно пода...
04.04.2025
Підприємець мобілізований, але продовжує діяльність через представника: як оформляти договори?
Підприємець був мобілізований, але продовжує вести підприємницьку діяльність, видавши для цього довіреність своїй дружині. Довіреність передбачає, зокрема, право укладати договори від імені підприємця. У зв'язку із цим постало запитання: як потрібно оформляти договори, які підписуватиме дружина підп...
Кращі матеріали