Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ремонти та поліпшення орендованих ОЗ: особливості обліку та оподаткування

Для кого ця стаття: для сільгосппідприємств, що орендують основні засоби (далі – ОЗ).

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як оподаткувати та відобразити в обліку орендаря витрати на ремонт та поліпшення орендованих ОЗ.

Перш ніж розглядати порядок оподаткування та обліку операцій із ремонту орендованих ОЗ, наведемо загальні правила виконання ремонтів таких ОЗ, передбачені Цивільним кодексом (далі – ЦК).

Про порядок проведення ремонтів орендованого майна (а ОЗ відносяться до майна) йдеться у ст. 776 ЦК. Зокрема, тут сказано, що поточний ремонт речі, переданої в найм, здійснюється наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Тобто, якщо в договорі не прописано порядок проведення поточного ремонту або не зазначено, що поточний ремонт здійснює орендодавець, орендар повинен виконувати його за свій рахунок. При цьому дозвіл орендодавця на поточний ремонт орендованого майна отримувати не потрібно, адже цей ремонт пов’язаний із підтриманням цього майна в первісному стані.

Зверніть увагу: сторони мають право передбачити в договорі оренди порядок проведення ремонту, у тому числі й обов’язок орендаря узгоджувати з орендодавцем необхідність ремонту, його обсяг, матеріали, що використовуються.

Капітальний ремонт має здійснюватися за рахунок орендодавця, якщо інше не встановлено договором або законом (ч. 2 ст. 776 ЦК). Але, якщо орендодавець не виконав капремонт майна і це перешкоджає його використанню, орендар має право:

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали