Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Дозвільна система у сфері господарської діяльності: що змінилося після набуття чинності Законом № 3869

З 02.09.2024 набув чинності Закон від 17.07.2024 № 3869-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов провадження господарської діяльності в період дії воєнного стану в Україні» (далі – Закон № 3869), яким оновлено Закон від 02.03.2015 № 222-VIII «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі – Закон № 222) та Закон від 06.09.2005 № 2806-IV «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (далі – Закон № 2806).

Головна мета Закону № 3869 – спростити ведення бізнесу під час війни. Нагадаємо, деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану було врегульовано постановою КМУ від 18.03.2022 № 314 (далі – Постанова № 314). На сьогодні вона продовжує діяти, і Закон № 3869 більшою мірою дублює її положення. Утім, окремі питання, які залишилися поза увагою Постанови № 314, було врегульовано саме Законом № 3869. У статті розглянемо, коли можна вести господарську діяльність у період воєнного стану на підставі декларації, а коли потрібно отримувати ліцензію або інший документ дозвільного характеру.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
22.12.2025
Зберігання залишків пального після анулювання ліцензії: який штраф загрожує підприємству?
У статті розповімо про відповідальність підприємства, яке зберігає пальне для власного споживання після анулювання ліцензії. Ситуація. Підприємство не сплатило черговий платіж за ліцензію на зберігання пального для власних потреб (далі – ліцензія). Податкова анулювала ліцензію. Зараз підприємс...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Популярне
16.11.2025
Облік незрілих насаджень у садівництві
Із цієї статті ви дізнаєтеся: як вести облік незрілих насаджень у садівництві, документально оформити та відобразити в обліку оприбуткування врожаю, отриманого від таких насаджень. Включення насаджень до складу незрілих Для цілей обліку багаторічними насадженнями (у нашому випадку – сад) ува...
17.11.2025
Облік сільськогосподарських багаторічних насаджень
У статті узагальнено правила класифікації, документування та бухгалтерського обліку багаторічних насаджень у сільському господарстві, включаючи порядок їх створення, введення в експлуатацію та подальшу амортизацію. Облік багаторічних насаджень у сільському господарстві має низку особливостей, оскіль...
17.11.2025
Вирощування саджанців декоративних рослин: документування та бухоблік
У статті розглянуто порядок розподілу витрат, визначення виробничої собівартості та справедливої вартості саджанців, а також особливості їх бухгалтерського обліку. Із цієї статті ви дізнаєтесь: як сільгосппідприємству організувати облік витрат на вирощування декоративних культур; як документальн...
Нове
22.12.2025
Зберігання залишків пального після анулювання ліцензії: який штраф загрожує підприємству?
У статті розповімо про відповідальність підприємства, яке зберігає пальне для власного споживання після анулювання ліцензії. Ситуація. Підприємство не сплатило черговий платіж за ліцензію на зберігання пального для власних потреб (далі – ліцензія). Податкова анулювала ліцензію. Зараз підприємс...
16.12.2025
Документальне оформлення операцій зі списання майна
Списання запасів та основних засобів через фізичне чи моральне старіння, непридатність або форс-мажорні обставини потребує чіткого документального підтвердження. У статті розповімо, які документи слід оформити в разі списання майна, та наведемо їх зразки для використання на практиці. Списання майна ...
16.12.2025
Списання зіпсованих запасів: документальне оформлення та облік
Як діяти підприємству, якщо запаси зіпсувалися внаслідок ворожої атаки, тривалого відключення електроенергії або закінчення строку придатності? У статті розглянемо порядок дій у цій ситуації, документальне оформлення списання та його відображення в бухгалтерському та податковому обліку. Списання май...
Кращі матеріали