Операційна оренда сільгосптехніки: бухоблік та розрахунки сторін
Оренда сільгосптехніки, землі: нюанси, оподаткування, оформлення договорів
Для кого ця стаття: для всіх підприємств, які надають та/або отримують сільгосптехніку в операційну оренду.
Із цієї статті ви дізнаєтесь: якими первинними документами слід оформлювати орендні відносини, щоб не порушити бухгалтерського та податкового законодавства; як відобразити операції з оренди сільгосптехніки на рахунках бухобліку; які вимоги законодавства щодо готівкових розрахунків за операційною орендою.
Законодавство вимагає, щоб усі господарські операції були підтверджені первинними документами. І операції щодо оренди майна – не виняток. Відсутність документів, що підтверджують факт оренди, може бути розцінена як порушення ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) та п. 1.2 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. У них передбачено необхідність складання первинних документів як підстави для ведення бухобліку. Про обов’язок складати первинні документи щодо оренди йдеться і в роз’ясненнях різних держорганів.
Тому для підтвердження здійснення господарської операції оренди сільгосптехніки одного договору оренди недостатньо. Потрібні також первинні документи, що засвідчують факт:
- приймання-передавання об’єкта оренди;
- користування об’єктом оренди протягом певного періоду (періодична сплата орендної плати);
- повернення орендарем об’єкта оренди.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року