Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Операційна оренда сільгосптехніки: бухоблік та розрахунки сторін

09.04.2019 754 0 1

Оренда сільгосптехніки, землі: нюанси, оподаткування, оформлення договорів

Для кого ця стаття: для всіх підприємств, які надають та/або отримують сільгосптехніку в операційну оренду.

Із цієї статті ви дізнаєтесь: якими первинними документами слід оформлювати орендні відносини, щоб не порушити бухгалтерського та податкового законодавства; як відобразити операції з оренди сільгосптехніки на рахунках бухобліку; які вимоги законодавства щодо готівкових розрахунків за операційною орендою.

Законодавство вимагає, щоб усі господарські операції були підтверджені первинними документами. І операції щодо оренди майна – не виняток. Відсутність документів, що підтверджують факт оренди, може бути розцінена як порушення ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) та п. 1.2 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. У них передбачено необхідність складання первинних документів як підстави для ведення бухобліку. Про обов’язок складати первинні документи щодо оренди йдеться і в роз’ясненнях різних держорганів.

Тому для підтвердження здійснення господарської операції оренди сільгосптехніки одного договору оренди недостатньо. Потрібні також первинні документи, що засвідчують факт:

  • приймання-передавання об’єкта оренди;
  • користування об’єктом оренди протягом певного періоду (періодична сплата орендної плати);
  • повернення орендарем об’єкта оренди.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали