Операційна оренда сільгосптехніки: бухоблік та розрахунки сторін
Оренда сільгосптехніки, землі: нюанси, оподаткування, оформлення договорів
Для кого ця стаття: для всіх підприємств, які надають та/або отримують сільгосптехніку в операційну оренду.
Із цієї статті ви дізнаєтесь: якими первинними документами слід оформлювати орендні відносини, щоб не порушити бухгалтерського та податкового законодавства; як відобразити операції з оренди сільгосптехніки на рахунках бухобліку; які вимоги законодавства щодо готівкових розрахунків за операційною орендою.
Законодавство вимагає, щоб усі господарські операції були підтверджені первинними документами. І операції щодо оренди майна – не виняток. Відсутність документів, що підтверджують факт оренди, може бути розцінена як порушення ст. 9 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) та п. 1.2 Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. У них передбачено необхідність складання первинних документів як підстави для ведення бухобліку. Про обов’язок складати первинні документи щодо оренди йдеться і в роз’ясненнях різних держорганів.
Тому для підтвердження здійснення господарської операції оренди сільгосптехніки одного договору оренди недостатньо. Потрібні також первинні документи, що засвідчують факт:
- приймання-передавання об’єкта оренди;
- користування об’єктом оренди протягом певного періоду (періодична сплата орендної плати);
- повернення орендарем об’єкта оренди.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року