Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Бухгалтерський облік виїзної торгівлі

Із цієї статті ви дізнаєтеся: як задокументувати та відобразити на рахунках бухгалтерського обліку операції з виїзної торгівлі сільгосппродукцією.

Загальні положення

Виїзна торгівля – це форма позамагазинного продажу товарів, за якої приміщення не мають торгового залу для споживачів, тобто продаж здійснюється через дрібнороздрібну торговельну мережу. Тому для організації такої торгівлі потрібно керуватися Правилами роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затвердженими наказом МЗЕЗторгу від 08.07.96 р. № 369 (далі – Правила № 369), і спеціальними правилами, установленими для окремих товарних груп.

Отже, виїзна торгівля сільгосппродукцією може здійснюватися через (п. 3 Правил № 369):

  • пункти некапітальної забудови – кіоски, ларі, ларки, палатки, павільйони для сезонного продажу товарів;
  • засоби пересувної мережі – автомагазини, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки), розноски, лотки, столики і т. д.

Судячи з усього, деякі пункти виїзної торгівлі (зокрема, кіоски, ларки, павільйони) можуть відповідати визначенню відокремлених підрозділів у розумінні п. 1.2 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.04 р. № 637 (далі – Положення № 637).

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали