Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Спільне повідомлення Мінфінe та ДФС щодо роботи системи моніторингу ризиків достатніх для зупинення реєстрації ПН

20.07.2017

Система призупинення реєстрації ризикових податкових накладних — це засіб боротьби зі схемами у відшкодуванні ПДВ, який робить можливим автоматичне і вчасне відшкодування ПДВ платникам податку, а також попереджає мільярдні корупційні схеми і втрати бюджету. Одночасно з повноцінним запуском системи ризиків в силу вступила ще одна ініціатива: зареєстрована податкова накладна є достатньою підставою для отримання права на податковий кредит, а також вона не є більше об’єктом податкових перевірок. Тепер фактично 99% платників податків користуються таким правом!

Система була повноцінно запущена 1 липня після тестового періоду. З різних причин, виникають технічні проблеми. Міністерство фінансів та ДФС зараз працюють з максимальним залученням додаткових ресурсів задля якнайшвидшого вирішення проблем при реєстрації накладних. Критерії системи не дозволяють реєструвати накладні з ознаками фіктивності. Водночас, за критеріями ризику дійсно було призупинено реєстрацію певних податкових накладних платників реального сектору економіки. Ми розуміли, що такий ризик існує. Для вирішення цієї проблеми був також закладений алгоритм. Зокрема, подача додаткової інформації у вигляді технологічної карти платника знімає раз і назавжди потенційні проблеми платників реального сектору.

Щодо озвучених пропозицій про скасування системи і призупиненню процесу блокування реєстрації податкових накладних. Важливо зазначити, що система є принциповою умовою процесу автоматичного відшкодування ПДВ, і її створення було підтримане народними депутатами, які голосували за закон, а сам перелік критеріїв ризику напрацьовувався разом з Комітетом з питань податкової та митної політики, експертами та представниками бізнес-асоціацій. Відкату назад не буде. Ця система попереджає махінації та не допускає значні втрати для бюджету.

Проти цієї системи зараз виступають три категорії людей: 1) ті, хто роблять махінації з ПДВ і тепер відчувають ризик втрати можливості робити схеми; 2) ті, хто хоче заробити політичну репутацію та підняти паніку; 3) бізнес з реального сектору економіки, який зіткнувся з технічними проблемами і справедливо висловлює невдоволення цим.

Саме з третьою категорією людей ми плануємо побудувати взаємовигідну співпрацю, і саме для цього зараз оперативно вирішуємо існуючі проблеми.

Що ще важливо знати про роботу системи?

1. Ті, хто зараз штучно сіють паніку та поширюють повідомлення про неймовірно високу кількість призупинених накладних, намагаються підірвати роботу автоматичного реєстру відшкодування ПДВ.

2. Наразі, фактично призупинена реєстрація лише 1.2% всіх поданих станом на 19 липня податкових накладних. Це значно кращий результат, ніж той, що прогнозувався згідно з результатами тестового режиму роботи системи. Більше того, є випадки масового завантаження незначних за сумами податкових накладних одним платником. Наприклад, один платник вже сформував 4 000 накладних, сума кожної з яких була не більше 1000 грн. Таким чином, по-перше, намагаються перевантажити систему, по-друге, спробувати обійти систему, щоб зареєструвати накладну з ознаками фіктивності. Але система спрацьовує і такі накладні блокує. Зараз таких випадків масового вкидання майже порожніх накладних багато, але з часом буде ставати менше, тому що буде зрозуміло, що в цьому немає сенсу — система все одно спрацьовує та не дозволяє зареєструвати накладну з ознаками фіктивності.

3. Система не буде статичною: ми уважно та прискіпливо аналізуємо критерії, за якими спрацьовує система призупинення, і будемо змінювати їх у процесі роботи, аби кількість призупинених накладних платників реального сектору економіки стабільно знижувалась. Ми приймаємо і враховуємо зворотній зв’язок сумлінних платників, і працюємо для того, аби процес реєстрації ставав швидшим та прозорішим. Також, ті, хто прагнутиме обійти систему, будуть знаходити нові методи махінацій, тому ми будемо на це реагувати оперативними змінами алгоритмів.

4. Закладений в систему алгоритм виконує поставлене завдання та зупиняє реєстрацію потенційно “схемних” податкових накладних, які складають левову частку усіх зупинених податкових накладних.

5. Платникам, реєстрацію податкових накладних яких було призупинено, достатньо одноразово подати до Комісії ДФС технічну картку, та реєстрації по цій операції у майбутньому більше не будуть призупинятися. Станом на 19 липня, Комісія розглянула картки по 52 відсотках платників, що їх подали, з них по 33 відсотках платників прийнято рішення щодо реєстрації податкових накладних.

6. Зараз оперативно вирішуються певні складнощі з поданням документів, викликані недостатньо задовільною роботою Кабінета платника податків та нещодавньою кібер-атакою на IT системи ДФС. Зокрема, ДФС продовжує посилювати свої системи та удосконалює роботу Кабінету. Також, звертаємо увагу платників податків на те, що задля пришвидшення процесу формувати ти подавати документи можна через будь-який зручний для них сервіс.

7. Зараз ДФС напрацьовує рішення для великих платників податків, які стикаються з проблемами при поданні документів через Кабінет платника податків. ДФС залучає всі можливі додаткові ресурси для вирішення технічних проблем. Мінфін: в свою чергу: оперативно затверджує необхідні зміни до нормативних документів.

8. Майже половина з числа призупинених податкових накладних припадає на Київську, Харківську та Дніпропетровську області. У багатьох регіонах майже відсутня блокування реєстрації накладних

Інформація про припинення реєстрації податкових накладних на сайті ДФС, що оновлюється

Звіт щодо бюджетного відшкодування ПДВ за квітень та червень 2017

Джерело: https://minfin.gov.ua/ 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
27.05.2025
Рейтинг найбільших роботодавців у регіональному розрізі
Опендатабот створив рейтинг найбільших роботодавців України у кожному регіоні, проаналізувавши дані фінансової звітності, яку українські бізнеси щороку подають до Держстату. Опендатабот створив рейтинг найбільших роботодавців України у кожному регіоні, проаналізувавши дані фінансової звітності, яку ...
27.05.2025
Уряд продовжує реалізацію грантових програм для бізнесу
Про грантові програми для бізнесу нагадує Мінекономіки. Більше за темою: Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Урядовий проєкт «єРобота» передбачає надання українцям грантів для започаткування бізнесу, розвитку підприємництва та навчання. Він спрямований н...
26.05.2025
Покрокова інструкція з відкриття кав’ярні
Державна регуляторна служба створила коротку та зручну інструкцію для тих, хто мріє відкрити власну кав’ярню – один із найпопулярніших видів малого бізнесу.  Матеріал розроблено на основі аналізу звернень користувачів порталу «Дія.Бізнес», які найчастіше запитують про т...
Кращі матеріали