Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Витрати на догляд за спецодягом

29.05.2018

Спецодяг: оформлення та облік

Із цієї статті ви дізнаєтеся: за чий рахунок повинні здійснюватися прання, чищення, ремонт, дезінфекція та інші види догляду та утримання спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту (далі – ЗІЗ).

Що можна зробити на практиці: передачу ЗІЗ у ремонт, для прання та інших робіт оформити передбаченим для цих цілей документом і відобразити в бухгалтерському обліку.

Роботодавець зобов'язаний не просто забезпечувати працівників безплатним спецодягом, але й утримувати цей одяг у порядку. Заходи щодо догляду й обслуговування спецодягу, спецвзуття та інших ЗІЗ описані в розд. VI Положення, затвердженого наказом Держкомітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 24.03.08 р. № 53 (далі – Положення № 53).

Зазначимо декілька важливих вимог, передбачених у Положенні № 53, про які повинен пам'ятати роботодавець: необхідний догляд (чищення, хімчистка, прання, обезпилювання, дегазація, дезактивація, дезінфекція, знешкодження, ремонт тощо) за ЗІЗ протягом строку їх експлуатації працівниками забезпечує підприємство-роботодавець за свій рахунок і в строки, передбачені інструкціями з експлуатації, з огляду на виробничу необхідність (п. 6.6);

  • якщо роботодавець своєчасно не організував чищення або прання спецодягу, то він зобов'язаний або видати працівникові додатковий комплект спецодягу, або компенсувати вартість таких послуг своєму працівникові на підставі підтвердних документів (п. 6.3);
  • якщо на час чищення працівникові видається додатковий комплект ЗІЗ, то строк служби першого комплекту збільшується на період носіння додаткового комплекту (п. 6.7).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
28.04.2025
Як вести облік відходів на підприємстві
Законом від 20.06.2022 № 2320-IX «Про управління відходами» визначено правові, організаційні та економічні засади діяльності щодо управління відходами в Україні. Водночас цей документ зобов’язує СГ вести облік операцій з управління відходами. Низка підзаконних нормативних акті...
31.03.2025
Дивіденди нерезидентам в інвалюті: умови та порядок виплати
Найбільш розповсюджений спосіб виплати дивідендів нерезидентам – їх виплата в іноземній валюті шляхом перерахування на рахунок нерезидента, відкритий у закордонному банку. Однак у перший же день запровадження на території України воєнного стану було прийнято постанову Правління НБУ від 24.02.2...
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
10.03.2025
Списання ПММ: оформлення документів та облік
Для того щоб забезпечити грамотний облік списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ), бухгалтер повинен мати первинні документи, які фіксують транспортну роботу (пробіг) та фактичні витрати ПММ. Типові форми цих документів законодавчо не затверджено, тож їх можна розробити самостійно. Н...
Нове
04.06.2025
Ризики продажу товарів через «Нову пошту» без реєстрації підприємцем
Онлайн-продавці без реєстрації як фізособа-підприємець ризикують отримати «листи щастя» від ДПС із вимогою пояснити походження своїх доходів. Дізнайтеся, як уникнути штрафів та неприємностей у разі продажу товарів через «Нову пошту» без офіційної реєстрації! Українці, які про...
02.06.2025
Заповнюємо заяву на отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими виробами
У статті розповімо, як заповнити заяву для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном, та наведемо зразок такої заяви.  З новими правилами отримання ліцензій на здійснення операцій з алкогольними напоями та тютюновими виробами ми ознайомили вас у статті «Ліцензії на розд...
02.06.2025
Загальні правила отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном
У статті розповімо про загальні правила, яких слід дотримуватися суб’єктам господарювання для отримання ліцензій на зберігання пального та роздрібну торгівлю алкоголем і тютюном.  З 01.01.2025 змінилися правила оформлення ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями і тютюновими ви...
Кращі матеріали