Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оплата праці в центрах соцвиплат – на нових засадах

Спеціалисти Uteka  зробили огляд постанови Кабінету Міністрів України від 14.09.16 р. № 630, яка набрало чинності 22.09.16 р.

Таку важливу роботу, як нарахування встановлених законодавством соціальних виплат, покладено на Центри по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі – Центри). За визначенням Типового положення про центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 25.04.06 р. № 147, згадані Центри є державними установами і входять до структури головних управлінь праці та соцзахисту населення облдержадміністрацій.

До запровадження Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ Про державну службу  (далі – Закон № 889) було визначено, що віднесені урядовим рішенням до відповідних категорій посад працівники цих Центрів є держслужбовцями. Оскільки фактично Центри не є органами влади, а на їх працівників не покладається виконання функцій та повноважень держслужбовців, то згідно із вимогами Закону № 889 на сьогодні немає жодних підстав для залишення такого статусу за цими працівниками. Тобто працівникам згаданих Центрів скасовано статус держслужбовців. Через такі обставини нормативно-правові документи Центрів упорядковуються. Зокрема, постановою КМУ від 14.09.16 р. № 630 Питання оплати праці працівників центрів по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (далі – Постанова № 630) визначено нові правила оплати праці згаданих працівників.

Відтепер оплата їх праці здійснюватиметься відповідно до постанови КМУ від 30.08.02 р. № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (далі – Постанова № 1298).

Постанова № 630 передбачає виплату працівникам Центрів надбавки за вислугу років, яка раніше належала працівникам із статусом держслужбовців. Зазначимо, що за загальними нормами трудового законодавства надбавка за вислугу років може виплачуватися працівникам, якщо це зафіксовано в нормах відповідних законів – така логіка застосована при виплаті цих надбавок, зокрема, працівникам закладів освіти, охорони здоров’я, ветеринарної служби тощо. Тому видається доцільним уточнити п. 2 Постанови № 630 у частині конкретизації категорій осіб, яким належить виплачувати цю надбавку: усім працівникам, включаючи робітників, чи лише тим, оплата праці яких раніше здійснювалася за встановленими для держслужбовців та службовців умовами.

Додамо, що згідно з установленими умовами оплати праці працівників Центрів (див. наказ Мінсоцполітики від 26.04.06 р. № 149, далі – Наказ № 149) надбавку за вислугу років одержували не всі працівники Центрів – робітники на неї права не мали. Адже нормативно-правові акти з оплати праці робітників держорганів, що застосовувались при оплаті праці робітників Центрів (зокрема, наказ Мінпраці від 02.10.96 р. № 77), цього не передбачають.

Найімовірніше, що розрахунок посадових окладів робітників після набуття чинності Постанови № 630 слід здійснювати згідно з додатком 4 до Постанови № 1298, де наведено тарифні розряди за посадами робітників, загальними для всіх бюджетних закладів, установ.

Чекаємо на детальне унормування питання оплати праці всіх працівників, що працюватимуть у згаданих Центрах, наказом Мінсоцполітики, адже Центри перебувають у віданні цього міністерства.

Отже, замість установлених Наказом № 149 розмірів посадових окладів, надбавок за ранг та за вислугу років, а також інших надбавок і доплат відповідно до постанови КМУ від 09.03.06 р. № 268 слід застосовувати інші норми. Якщо раніше працівникам Центрів посадові оклади визначалися залежно від груп областей (поза групою, м. Київ, І та ІІ групи), то тепер – за тарифними розрядами ЄТС, передбаченими в новому розд. ХХХV додатка 2 до Постанови № 1298.

Додамо, що до набуття чинності Постанови № 630 посадові оклади керівним працівникам і спеціалістам Центрів були встановлені в дещо нижчих розмірах. Що стосується посад начальників відділів, то їм розміри посадових окладів збільшено в середньому на 50 %, а завідувачам секторів – на 65 %.

Також працівники Центрів одержуватимуть в іншому розмірі допомогу, а саме: матеріальна допомога, включаючи допомогу на оздоровлення, надаватиметься в розмірі не більше посадового окладу працівника. Раніше ці виплати здійснювались у розмірі середньомісячної заробітної плати працівника.

Нагадаємо: розмір виплачуваного працівникові заробітку обумовлюється при укладанні з ним роботодавцем трудового договору (ст. 21 КЗпП). Якщо діючі умови оплати праці змінюються в бік погіршення, то обов‘язково за 2 місяці до їх запровадження слід повідомити про це кожного працівника (ст. 103 КЗпП) – інакше за ст. 41 КУпАП настає адміністративна відповідальність (щонайменше – штраф у розмірі від 510 до 1 700 грн.).

У п. 3 Постанови № 630 є застереження стосовно дотримання гарантованих державою трудових прав працівника, яке випливає з норм трудового законодавства.

Якщо в окремих працівників Центрів після запровадження умов оплати праці згідно з Постановою № 630 розмір заробітку (без премії) зменшиться, їм буде виплачуватися різниця між утраченим заробітком (без премії) та їх новою заробітною платою (без премії). Така виплата працівникам гарантується лише на час роботи на займаній посаді.

 

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 07.05.2025
Більше за темою: ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 22.04.2025 ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 08.04.2025 ДПС у листі від 07.05.2025 № 484/2/99-00-07-03...
08.05.2025
Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці
Основним завданням Комісії з питань охорони праці є захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці. Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких п...
08.05.2025
Порядок зняття з обліку ФО – суб’єктів незалежної професійної діяльності
Щоб бути офіційно знятим з обліку, треба подати заяву до податкової служби за місцем податкового обліку за формою № 8-ОПП. До заяви обов’язково додаються документи, що підтверджують припинення діяльності або зміну її форми. Фізична особа, яка здійснювала незалежну професійну діяльність (наприк...
Кращі матеріали