Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як управляти відстроченням платежу з вигодою для підприємства-продавця

19.09.2017

У чому полягає проблема: відділ продажів відвантажує готову продукцію покупцям у борг, але менеджери не уміють управляти дебіторською заборгованістю. Через це платежі надходять нерівномірно. Виникають касові розриви і підприємству доводиться залучати позикові гроші для здійснення необхідних виплат, а це – зайві витрати і ризики. Як виправити ситуацію?

Чим допоможе рішення: якщо провести оцінку дебіторів за скоринговою системою, розрахувати цільові показники дебіторської заборгованості за кожним контрагентом і внести відповідні умови до договорів (включаючи штрафи за порушення умов оплати), то це допоможе отримати гроші своєчасно і в потрібному обсязі. Підприємство не порушуватиме свої зобов'язання перед кредиторами, його ділова репутація не постраждає.

Зосередимося на такій злободенній темі, як скорочення касових розривів. Це той випадок, коли розрахунковий прибуток, можливо, і є, але реальних грошей немає. Так буває, зокрема, коли відділ збуту надає покупцям необґрунтовані та/або фінансово невигідні відстрочення платежів, тобто відвантажує у борг. При цьому існує вірогідність узагалі не отримати гроші за продану продукцію, якщо попадеться ненадійний клієнт. Але відмовитися від відвантажень у борг компанія не може через побоювання втратити постійних, великих, лояльних клієнтів і бажання розширити ринок збуту будь-яким шляхом.

Неефективне управління дебіторкою, як правило, призводить до проблем. Для підприємства це:

  • прямі збитки, якщо клієнт збанкрутів;
  • недоотриманий прибуток;
  • невиконані зобов'язання перед кредиторами, що може потягти за собою фінансові санкції за договорами, спори і навіть розрив ділових відносин.

Зараз ми покажемо, як треба працювати з дебіторкою, щоб уберегтися від фінансових і репутаційних втрат.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
21.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. У статті розповімо, як відобразити маркетингові  послуги в обліку юридичних осіб – резидентів (замовника...
14.07.2025
Як оформити маркетингові послуги без податкових ризиків
Як правильно оформити маркетингові послуги, щоб уникнути претензій податківців? Ми  розглянемо ключові ознаки, ризики та наведемо готові формулювання для договорів та актів, а також зразок наказу. Маркетингові послуги – це комплекс заходів, спрямованих на вивчення ринку, просування товарі...
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: що відображати в обліковій політиці
У статті розглянемо, коли формується резерв сумнівних боргів та які методи його розрахунку існують. Резерв сумнівних боргів потрібен для правильного відображення дебіторської заборгованості  у фінансовій звітності. Його зобов’язані створювати всі юрособи, крім мікропідприємств і непідприє...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
21.07.2025
Маркетингові послуги в бухгалтерському і податковому обліку
Як відобразити в обліку замовника маркетингові послуги та уникнути податкових ризиків? Ми розглянемо облік для юросіб, валютні нюанси, послуги від нерезидентів і правила для єдинників. У статті розповімо, як відобразити маркетингові  послуги в обліку юридичних осіб – резидентів (замовника...
21.07.2025
Легалізація довідок про податкову резидентність для уникнення подвійного оподаткування: позиція Мін’юсту та ДПС
Розглянуто вимоги до довідки нерезидента про його статус податкового резидента в себе в країні та процедуру її легалізації з урахуванням позиції Мін’юсту та ДПС. Для застосування міжнародних договорів про уникнення подвійного оподаткування вимагається довідка він нерезидента про його статус по...
16.07.2025
5 помилок платників податків в огляді практики Верховного Суду за травень 2025 року
У статті розглянуто практику Верховного Суду у податкових спорах за травень 2025 року. Наведено 5 найцікавіших судових рішень, які допомогуть платникам податків уникнути повторення чужих помилок. Чи можна уточнити податкову звітність у період між отриманням акта документальної перевірки та прийняття...
Кращі матеріали