Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни в законодавстві, що діють із травня 2018 року

27.04.2018

З 1 травня згідно зі змінами, внесеними до Закону від 17.09.08 р №514-VI, зокрема:

члени наглядової ради акціонерного товариства (далі - АТ) вибираються акціонерами під час проведення загальних зборів товариства на строк не більше 3 років. Якщо загальні збори не прийме рішення про обрання членів наглядової ради і про припинення їх повноважень у встановлений цим Законом строк (п. 17, 18 ч. 2 ст. 33), повноваження членів наглядової ради припиняються, крім повноважень щодо підготовки, скликання і проведення загальних зборів (ч. 1 ст. 53);

протягом двох років з дня створення АТ (крім створеного в результаті реорганізації) будь-яка угода повинна відбуватися згідно зі ст. 71 даного Закону, якщо ринкова вартість майна, робіт або послуг, які є її предметом, становить 10 і більше відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності АТ (а якщо річна фінзвітність ще не складалася - статутного капіталу АТ) і якщо стороною угоди є засновник товариства (Закон від 16.11.17 р №2210-VIII).

З 1 травня вступила в силу гл. 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКУ від 27.12.17 р №1469 (далі - Умови № 1469). Визначено терміни, які вживаються в документі; встановлено вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на здійснення зазначеної господарської діяльності.

Заява подається в НКРЕКУ за формою додатка 1 до Умов №1469. До заяви додаються документи згідно з переліком, який є вичерпним: копія паспорта керівника одержувача ліцензії (або довіреної особи); відомості про засоби здійснення зазначеної господарської діяльності за формою додатка 2 до Умов № 1469. Документи подаються за описом, складеної в двох примірниках за формою додатка 3 до Умов №1469.

З 1 травня вступила в силу гл. 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКУ від 27.12.17 р №1470 (далі - Умови № 1470). Цією главою встановлено, що одержувач ліцензії, який має намір здійснювати зазначену госпдіяльність, повинен подати в НКРЕКУ заяву про отримання ліцензії за формою додатка 1 до Умов та документи згідно вичерпного переліку за описом, складеної в двох примірниках за формою додатка 3:

копію паспорта керівника одержувача ліцензії (або довіреної особи); копії схем та актів розмежування балансової належності, узгоджені з іншими власниками електромереж;

відомості про місця та засобах здійснення госпдіяльності і електронні копії документів на електронному носії, які підтверджують перебування на законних підставах у власності одержувача ліцензії засобів здійснення господарської діяльності;

інформацію про точках комерційного обліку, приладах і автоматизованих системах, які забезпечують комерційний облік електроенергії на межі розмежування балансової належності між ліцензіатом та іншими власниками електромереж;

розрахунок тарифу на розподіл електроенергії.

Вичерпний перелік вимог, умов і правил, обов'язкових для виконання під час діяльності (гл. 2 Умов №1470), вступає в силу з 1 грудня поточного року.

З 1 травня встановлено значення нормативу концентрації кредитного ризику на фондовому ринку: щодо окремого контрагента (крім банків та торговців цінними паперами) - не більше 25%; окремого контрагента, який є банком або торговцем ЦП, - не більше 100%.

Відповідні зміни внесені до Положення, затверджене рішенням НКЦПФР від 01.10.15 р №1597 (рішення НКЦПФР від 16.11.17 р №824).

З 1 травня форма довідки про пруденційних нормативах організатора торгівлі (додаток 4 до Положення, затвердженого рішенням НКЦПФР від 25.09.12 р №1284) доповнена даними про мінімальний розмір власних коштів і розмір власних коштів, які наводяться в гривні (рішення НКЦПФР від 15.03. 18 р № 145).

З 1 травня ліміт загальної довгої відкритої валютної позиції банку (Л13-1) збільшено з 1% до 3%, ліміт загальної короткої відкритої валютної позиції банку (Л13-2) зменшений з 10% до 8%. Це дозволить банкам більш ефективно розподіляти валютні ризики (рішення Правління НБУ від 29.03.18 р №184-рш).

З 2 травня Нацбанк розширив перелік інструментів з підтримки довгострокової ліквідності банків. До поточного переліку стандартних інструментів з підтримки ліквідності (кредити рефінансування до 14 днів і до 90 днів) додається рефінансування строком на 1-5 років, яке буде надаватися за результатами позачергових тендерів. Ставка по такому інструменту буде плаваючою (облікова ставка Нацбанку плюс 2 процентних пункту) і буде змінюватися протягом терміну користування банком отриманими коштами відповідно до зміни облікової ставки.

Як забезпечення банки зможуть надавати державні облігації України (облігації внутрішньої і зовнішньої державної позики України, цільові ОВДП); депозитні сертифікати Нацбанку (для довгострокового рефінансування виключно як додаткове забезпечення); інвалюту (долари США, євро, англійські фунти стерлінгів, швейцарські франки, японські ієни); облігації міжнародних фінансових організацій.

Терміни надання довгострокового рефінансування, його обсяги та періодичність проведення тендерів щокварталу буде визначати Правління Нацбанку за результатами засідання Комітету з монетарної політики. Відповідні зміни внесені до Положення, затверджене постановою Правління НБУ від 17.09.15 р № 615 (постанова Правління НБУ від 27.12.17 р №144).

До 5 травня Мінсоцполітики виплатить разову грошову допомогу, передбачену Законами від 22.10.93 р №3551-XII та від 23.03.2000 р №1584-III. Кошти будуть перераховані на особові рахунки громадян за місцем отримання пенсії (не пенсіонер - за місцем їх проживання) у таких розмірах:

особам з інвалідністю в результаті війни та колишнім малолітнім в'язням концтаборів, визнаним особами з інвалідністю: I групи - 3 685 грн.; II групи - 3 265 грн.; III групи - 2 845грн .;

учасникам бойових дій, колишнім неповнолітнім в'язням концтаборів, дітям, які народилися в місцях примусового утримання батьків - 1: 265 грн.;

особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, - 3 685 грн.;

членам сімей загиблих та дружинам (чоловікам) померлих осіб з інвалідністю в результаті війни, дружинам (чоловікам) померлих учасників бойових дій, учасників війни і жертв нацистських переслідувань, визнаних за життя особами з інвалідністю, які не одружилися вдруге, - 630 грн.;

учасникам війни та колишнім в'язням концтаборів, особам, які були насильно вивезені на примусові роботи, дітям партизанів, підпільників, інших учасників боротьби з націонал-соціалістським режимом у тилу ворога - 525 грн. (Постанова КМУ від 14.03.18 р №170).

З 5 травня вступає в силу Закон від 06.02.18 р №2277-VIII про внесення змін до законодавства, пов'язаних зі створенням і веденням Кредитного реєстру Нацбанку і вдосконаленням процесів управління кредитними ризиками банків.

З 9 травня набуває чинності Закон від 05.10.17 р № 2163-VIII (далі - Закон №2163), яким встановлено правові та організаційні засади забезпечення кібербезпеки в Україні, зокрема:

об'єктами кіберзахисту є: комунікаційні системи всіх форм власності, в яких обробляються національні інформаційні ресурси і / або які використовуються в інтересах органів державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронних органів і військових формувань; об'єкти критичної інформаційної інфраструктури; комунікаційні системи (далі - об'єкти). Перелік об'єктів і порядок їх внесення до держреєстру об'єктів критичної інформаційної інфраструктури (далі - Реєстр), а також порядок формування Реєстру затверджуються Кабміном. Формування та забезпечення функціонування Реєстру в банківській системі буде здійснювати Нацбанк (ст. 4);

суб'єктами забезпечення кібербезпеки визначені, зокрема: підприємства, установи та організації, віднесені до об'єктів критичної інфраструктури; суб'єкти господарювання (далі - СГ), громадяни та їх об'єднання, інші особи, які здійснюють діяльність і / або надають послуги, пов'язані з національними інформаційними ресурсами, інформаційними електронними послугами, електронними угодами, електронними комунікаціями, захистом інформації і кіберзахисту. Таким суб'єктам зобов'язані сприяти держоргани та органи місцевого самоврядування, підприємства незалежно від форми власності, особи, громадяни та їх об'єднання: повідомляти відомі дані про загрози національній безпеці з використанням кіберпростору або будь-яких інших кіберзагроз об'єктів кібербезпеки, кібератак і / або обставин, інформація про яких може сприяти запобіганню, виявленню і припиненню таких загроз, протидії кіберзлочинів, кібератаки і мінімізації їх наслідків (ст. 11);

заходи з розвитку і безпеки кіберпростору, які здійснюють такі суб'єкти (ст. 5).

Встановлено відповідальність власників і/або керівників об'єктів: за кіберзахист комунікаційних і технологічних систем об'єктів, захист технологічної інформації, невідкладне інформування урядової команди реагування на комп'ютерні надзвичайні події України CERT-UA про інциденти кібербезпеки, проведення незалежного аудиту інформаційної безпеки на таких об'єктах (ст. 6). Відповідальність за порушення законодавства в сфері кібербезпеки передбачена цивільним, адміністративним і кримінальним законодавством (ст. 12).

З 9 травня в зв'язку з прийняттям Закону №2163 розширені функції Адміністрації Держспецзв'язку, яка на додаток до діючих функцій буде:

здійснювати держконтроль за станом захисту в кіберпросторі державних інформаційних ресурсів та інформації, захист якої передбачена законом, кіберзахисту критичної інформаційної інфраструктури;

координувати діяльність суб'єктів забезпечення кібербезпеки;

забезпечувати функціонування Національної телекомунікаційної мережі;

впроваджувати організаційно-технічну модель кіберзахисту; систему аудиту інформаційної безпеки на об'єктах критичної інфраструктури, буде встановлювати вимоги до аудиторам в даній сфері і їх атестації / переатестації;

координувати, організовувати і проводити аудит захищеності комунікаційних і технологічних систем об'єктів критичної інфраструктури на вразливість;

забезпечувати функціонування Державного центру кіберзахисту, урядової команди реагування на комп'ютерні надзвичайні події України CERT-UA (пп. 201, 952-957 п. 4) (постанова КМУ від 04.04.18 р №243).

До 17 травня СХ, які отримали ліцензію на посередництво у працевлаштуванні за кордоном до 13 березня цього року, зобов'язані привести свою діяльність у відповідність до Ліцензійних умов, затверджених постановою КМУ від 16.12.15 р №1060 (в редакції постанови КМУ від 28.02.18 №140). Нагадаємо, оновлені Умови містять вимоги до проекту трудового договору (контракту), укладеного з іноземним СХ: щодо складання його українською мовою або мовою держави перебування, наявності зобов'язань роботодавця і інформації про умови праці. Крім того, в штаті ліцензіата повинен бути один працівник з вищою юридичною освітою, а в разі відсутності такого ліцензіат повинен укласти договір про юридичне обслуговування.

З 17 травня застосовуються форми обліку та подання інформації, пов'язаної із здійсненням фінансового моніторингу, які подаються суб'єктами первинного фінмоніторингу (крім банків / філій іноземних банків) та їх відокремленими підрозділами, затверджені наказом Мінфіну від 29.01.16 р № 24, наведені у відповідність з законодавством. А саме: з форм виключені позначки для друку: букви «М. П.» і слова «Зразок відбитку печатки (при наявності)». Відповідно з Інструкції щодо заповнення зазначених форм та інформації, затвердженої цим наказом:

виключені норми щодо проставлення печатки;

в новій редакції викладено рядки 462-466 ​​(інші фінансові операції, які можуть бути пов'язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, в Довіднику кодів ознак фінансових операцій за результатами внутрішнього фінмоніторингу, заходів щодо відстеження (моніторингу), та щодо яких є підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення) (наказ Мінфіну від 05.03.18 р № 344).

До 22 травня небанківські фінансові установи (далі - НФУ), які отримали ліцензію на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків відповідно до вимог Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 26.02.13 р №57, повинні привести свою діяльність, структуру власності, фінансовий стан і ділову репутацію у відповідність до вимог Положення, затвердженого постановою Правління НБУ від 17.08.17 р №80 (далі - Положення № 80), і подати в Нацбанк письмове запевнення відповідно НФУ його вимогам. Зокрема, НФУ, яке звертається за отриманням ліцензії, зобов'язане:

мати в перший рік своєї діяльності не менше 500 тис. грн. для виконання бізнес-плану;

відповідати наступним вимогам: не мати заборгованості зі сплати податків і зборів; фінансових інвестицій в капітал ключових учасників в його структурі власності, сумарний розмір яких перевищує 25% його власного капіталу; істотних порушень фінансових зобов'язань протягом останнього року його діяльності стосовно будь-якого банку або іншої юридичної або фізичної особи (п. 32-34 розд. ІV).

Ділова репутація НФУ (в т. Ч. Його керівників і власників істотної участі в ньому) повинна відповідати вимогам розд. V Положення № 80 щодо бездоганності (п. 35 розд. V).

Тимчасово, до 26 травня:

звільняються від обкладення ввізним митом товари (крім підакцизних), що ввозяться на митну територію України в митному режимі імпорту УЄФА, уповноваженими УЄФА особами, футбольними клубами / командами, які беруть участь у фінальних матчах, необхідні для забезпечення організації та проведення зазначених заходів. Продаж таких товарів на території України забороняється;

товари, в тому числі транспортні засоби (далі - ТЗ), які класифікуються в товарних позиціях 8702, 8703, 8704 згідно з УКТЗЕД, які тимчасово ввозяться на митну територію України УЄФА, уповноваженими УЄФА особами, футбольними клубами / командами, які беруть участь у фінальних заходах Ліги чемпіонів УЄФА в 2018 році, для забезпечення організації та проведення зазначених заходів, можуть бути поміщені в митний режим тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами та без забезпечення в поповнення зобов'язань зі сплати митних платежів, передбачених розд. X ТК, терміном до трьох місяців (абзаци другий і третій п. 43 розд. XXI Митного кодексу, далі - ТК) (Закон від 22.03.18 р №2375-VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

До 26 травня до операцій з ввезення на митну територію України товарів, зазначених у абзацах другому і третьому п. 43 розд. XXI ТК, застосовуються: звільнення від оподаткування ПДВ у разі поміщення таких товарів у митний режим імпорту; умовно повне звільнення від оподаткування ПДВ у разі поміщення таких товарів у митний режим тимчасового ввезення (п. 66 підрозд. 2 розд. ХХ Податкового кодексу, далі - НК). Тимчасово, до 26 травня, звільняються від обкладення ПДВ операції з поставки (надання) УЄФА або юрособами, уповноваженими УЄФА на здійснення організаційних заходів та/або проведення фінальних матчів, квитків і послуг, які є їх невід'ємною частиною (п. 67 підрозд. 2 розд . ХХ НК). Звільняється від оподаткування прибуток, отриманий по 26 травня УЄФА та / або його пов'язаними особами від передачі і / або використання комерційних прав, які стосуються фінальних матчів; прибуток, отриманий від діяльності УЄФА та / або його пов'язаних осіб для цілей підготовки і / або проведення зазначених матчів (розд. III НК) (п. 51 підрозд. 4 розд. ХХ НК) (Закон від 22.03.18 р №2374- VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

До 29 травня ДФС повинна доопрацювати відповідне програмне забезпечення з метою окремої реєстрації письмових доручень правоохоронних органів на проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів комерційного призначення митними органами під час їх надходження до органів доходів і зборів (постанова КМУ від 21.02.18 р № 109 ).

31 травня припиняється дія постанови КМУ від 22.03.17 р № 187, яким покладено спеціальні обов'язки на суб'єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів в процесі функціонування цього ринку.

Не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників ПДФО і не обкладаються військовим збором (згідно з пп. 1.9 п. 161 підрозд. 10 НК) доходи, отримані до 1 червня в Україні, і іноземні доходи, отримані за роботи та / або послуги , виконані та надані на території України або за її межами, для цілей підготовки і проведення в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА і Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018 років (далі - фінальні матчі) незалежно від їх участі в проведенні цих матчів:

представників або посадових осіб асоціацій - членів УЄФА;

членів делегацій, які беруть участь у фінальних матчах, в тому числі членів команд, які отримали право на участь в цих матчах;

фізичних осіб, акредитованих УЄФА (зокрема, працівників і тимчасових працівників, представників засобів масової інформації, партнерів УЄФА, представників спонсорів).

Йдеться про оподаткування доходів, зокрема, але не виключно, у вигляді заробітної плати, відшкодування видатків та добових, оплати проживання, медичного страхування та / або страхування життя таким особам або третім особам на користь таких осіб (крім резидентів України в розумінні пп. 14.1.213 ПК).

Дохід інших нерезидентів, отриманий до 1 червня в Україні, оподатковується на загальних підставах з урахуванням положень міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою (новий п. 10 підрозд. 1 розд. ХХ НК) (Закон від 22.03.18 р №2374-VIII).

Тимчасово, до 1 червня, не є об'єктом нарахування і сплати ЄСВ виплати, які здійснюються за виконання робіт та / або надання послуг на території України або за її межами в період підготовки і проведення в Україні фінальних матчів, зокрема, але не виключно, у вигляді зарплати, відшкодування видатків та добових, оплати проживання, медичного страхування та / або страхування життя, таким особам або третім особам на користь таких осіб (крім резидентів України в розумінні пп. 14.1.213 ПК), незалежно від їх участі в проведенні фінальної матчів: представникам або посадовим особам асоціацій - членів УЄФА; членам делегацій, які беруть участь у фінальних матчах, в тому числі членам команд, які здобули право на участь у фінальних матчах; фізичним особам, акредитованим УЄФА (зокрема, працівникам і тимчасовим працівникам, представникам ЗМІ, партнерам УЄФА, представникам спонсорів). Дохід інших нерезидентів, отриманий у період підготовки та проведення фінальних матчів, є об'єктом нарахування і сплати ЄСВ на загальних підставах (новий п. 99 розд. VIII Закону від 08.07.10 р №2464-VI) (Закон від 22.03.18 р №2373-VIII вступив в силу з 19.04.18 р).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
29.04.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Відстрочку від мобілізації для студентів і педагогів можуть обмежити: законопроєкт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 22.04.2025 Категорію тих, хто має переважне право залишення на роботі при звільненні, розширять: проєкт закону Як ДПС застосовуватимуть відеореєстр...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
30.04.2025
Плануються зміни до Порядку обчислення середньої зарплати для розрахунку загальнообов’язкового державного соцстрахування
Мінсоцполітики розробило проєкт постанови КМУ щодо внесення змін до Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266. Планується по...
30.04.2025
Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 23.04.2025)
Більше за темою: Опубліковано перелік ТОТ і територій ведення бойових дій: як скористатися податковими пільгами Мінрозвитку наказом від 23.04.2025 № 748 внесло зміни до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Згідно з новов...
30.04.2025
Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон
Більше за темою: Вимоги профстандартів за посадами працівників ОМС Кваліфікаційні характеристики: чергові зміни для медичних КНП Зміна № 14 до Класифікатора професій: що потрібно зробити кадровику Президент підписав Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдоскона...
Кращі матеріали