Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи має право підприємство займатися видом діяльності, не вказаним у ЄДР?

19.05.2017

Підприємство є платником ПДВ, при цьому не всі види діяльності, які воно здійснює та які записані в його статуті, внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР). У зв’язку із цим виникли деякі запитання.​


Чи потрібно підприємству вносити зміни до ЄДР і додавати ці види діяльності?

При створенні підприємства у його статуті зазвичай прописуються основний та декілька додаткових видів діяльності. Їх кількість законодавством не обмежена. Види діяльності, які здійснює підприємство, зазначаються також в ЄДР (на підставі відомостей із реєстраційної заяви). Проте на практиці не завжди усі види діяльності, указані в статуті підприємства, вносяться до ЄДР. Логічним є запитання: у яких випадках треба обов’яз­ково додавати код КВЕД до ЄДР?

Код виду діяльності не створює прав чи обов’язків для підприємств та організацій, не спричиняє жодних правових наслідків (див. абзац восьмий п. 1 Класифікатора ДК 009:2010).

Суб’єкт господарювання має право здійснювати будь-які види підприємницької діяльності, окрім тих, що заборонені законом (ч. 1 ст. 19, ст. 43, 44 Господарського кодексу). Зазначення чи незазначення окремих видів діяльності в ЄДР не впливає на можливість особи провадити усі незаборонені види діяльності.

Але є два випадки, коли здійснювані види діяльності підприємству бажано включити до ЄДР.

По-перше, є види господарської діяльності, що підлягають обов’язковому ліцензуванню (на сьогодні їх 32, і усі вони наведені у ст. 7 Закону від 02.03.15 р. № 222-VIII). При здійсненні таких видів діяльности підприємство має вказати їх в ЄДР, адже в іншому разі ліцензію на цей вид діяльності отримати буде проблематично.

По-друге, у зв’язку з призупиненням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до п. 201.16 Податкового кодексу існує ймовірність, що розбіжність між кодами КВЕД, наведеними у таблиці даних платника (додаток 1 до проекту наказу про затвердження Критеріїв ризиків, який оприлюднено на офіційному сайті ДФС), з даними ЄДР може призвести до того, що ДФС не врахує інформацію з такої таблиці і призупинить реєстрацію податкової накладної або розрахунку коригування.

Отже, законодавство не забороняє підприємству займатися видом діяльності, який не зазначено в ЄДР, але для уникнення можливих проблем бажано внести до ЄДР види діяльності, які підлягають ліцензуванню, а також ті, що підприємство вказує в податкових накладних, якщо воно є платником ПДВ.

Як зареєструвати зміни до ЄДР, які стосуються видів діяльності підприємства?

Державна реєстрація змін до відомостей, що містяться в ЄДР, а також до установчих документів юрособи проводиться суб’єктом держреєстрації за правилами, установленими Законом від 15.05.03 р. № 755-IV (далі – Закон № 755).

Документи, які необхідні для реєстрації, можна подати у паперовій (особисто або надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) або електронній формі (ст. 14 Закону № 755). Такими документами є (ч. 4 ст. 17 Закону № 755):

1. Заповнена реєстраційна заява за формою 3, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5.

2. Документ про сплату адміністративного збору за внесення змін.

Якщо одночасно вносяться зміни до статуту (наприклад, у статуті теж не вказано необхідний вид діяльності), додатково слід подати:

  • примірник оригіналу (нотаріально засвідчену копію) рішення уповноваженого органу управління юрособи про зміни, що вносяться до ЄДР;
  • установчий документ юрособи в новій редакції – у разі внесення змін до установчого документа.

Усі документи складаються державною мовою.

Якщо документи оформлено правильно, зміни будуть зареєстровані протягом 24 годин.

Скількі коштує внесення змін у види діяльності підприємства?

За держреєстрацію змін до відомостей про юрособу (крім громадських об’єднань та благодійних організацій), що містяться в ЄДР, за винятком змін до інформації про здійснення зв’язку з юрособою, ст. 36 Закону № 755 передбачено адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму для працездатних осіб. На сьогодні адмінзбір становить 480 грн. (1 600 грн. х 0,3).

Якщо документи на реєстрацію подаються в електронній формі, то адмінзбір становить 75 % вказаного вище розміру, тобто 360 грн. (480 грн. х 75 %).

Зверніть увагу: сума збору залишається незмінною незалежно від кількості видів діяльності, які вносяться до ЄДР або до статуту.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
21.02.2025
Додаток 5 декларації з ПДВ: порядок заповнення та виправлення помилок
Додаток 5 до декларації з ПДВ (далі – декларація) заповнюється платниками ПДВ, які зобов’язані розподіляти вхідний ПДВ відповідно до п. 199.1 Податкового кодексу (далі – ПК) (заповнюють таблиці 1 і 2) та платниками, що застосовують касовий метод обліку ПДВ (заповнюють таблицю 3). ...
11.03.2025
Наказ про встановлення норм витрати палива
Якщо ваше підприємство вирішило вдатися до нормування витрат пального або розмірковує, чи доцільно це робити, постараємося спростити для вас це завдання, навівши в статті: зразок наказу про встановлення норм витрати палива; дві причини, чому на підприємстві необхідний такий наказ. Якщо ваше під...
Нове
09.05.2025
Продаж основних засобів: коли потрібно оформляти рішення власників?
У статті розглянуто, у яких випадках підприємство має отримати згоду власників на продаж об’єкта основних засобів, а також наведено зразок оформлення рішення про надання такої згоди. Підприємства нерідко продають свої засоби: нерухомість, автомобіль або іншу техніку. Сума такого договору купів...
01.05.2025
Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП?
Чи може співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної відпустки.  Співробітник підприємства, який працює в дистанційному режимі, хоче подати в електронному вигляді заяву про надання йому чергової щорічної...
01.05.2025
Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом?
 Розглянемо, як на практиці можна підписати електронний документ за допомогою КЕП без спеціальних програм, що дозволяють це зробити. Суб’єкти господарювання з кожним днем дедалі активніше використовують у своїй діяльності електронний документообіг. Зокрема, для обміну документами з контра...
Кращі матеріали