Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Адміністративне оскарження податкових повідомлень-рішень

Стаття-підказка:

  • як скористатися процедурою адміністративного оскарження;
  • яких результатів чекати від процедури адміністративного оскарження.

Припустимо, податковий орган перевірив суб'єкта господарювання (далі – СГ), за результатами перевірки склав акт про те, що виявлено порушення, і на підставі акта прийняв податкове повідомлення-рішення про донарахування податків і штрафів. СГ не погодився з висновками перевірки і захотів оскаржити отримане повідомлення-рішення в адміністративному порядку. Нижче розповімо про те, як треба діяти у цьому випадку.

Що треба знати про адміністративне оскарження

Процедура адміністративного оскарження є досудовим порядком вирішення спору. Яким способом оскарження скористатися – судовим або адміністративним, СГ вирішує сам.

Грошове зобов'язання, зазначене в податковому повідомленні-рішенні, уважається неузгодженим до закінчення процедури адміністративного оскарження. Тобто у СГ немає обов'язку його сплачувати, поки триває оскарження (п. 56.15, 57.3 Податкового кодексу, далі – ПК).

Якщо у скарзі СГ просить переглянути результати перевірки і скасувати податкове повідомлення-рішення у зв'язку з наявністю не вивчених у ході перевірки обставин, це може стати підставою для призначення виїзної або невиїзної позапланової документальної перевірки СГ (пп. 78.1.5, п. 79.1 ПК).

Проте не варто відразу готуватися до позапланової перевірки. Перевірка призначається не за кожною скаргою, а тільки тоді, коли це необхідно для повноцінного розгляду скарги, і причому тільки з питань, які СГ оспорює.

Але треба сказати, що проведення перевірки може принести СГ користь. Наприклад, СГ може подати ДПІ документи, через відсутність яких раніше було зроблено висновок про порушення ним податкового або іншого законодавства. При позаплановій перевірці в рамках процедури адміністративного оскарження СГ матиме можливість подати ці документи і довести, що порушень не було.

Порядок подання скарги

Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня (п. 56.3 ПК). Наприклад, скаргу на рішення районної ДПІ необхідно подавати до відповідного обласного органу державної фіскальної служби.

Про подання скарги СГ зобов'язаний повідомити ДПІ, яка прийняла оскаржуване податкове повідомлення-рішення (п. 56.5 ПК).

Строк подання скарги становить 10 календарних днів, відлічуючи з дня, що настає за днем отримання СГ податкового повідомлення-рішення або рішення про результати розгляду скарги.

Скаргу може бути подано особисто або відправлено на їх адресу цінним листом з описом вкладення і повідомленням про вручення (п. 5.1 Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міндоходів від 25.12.13 р. № 848, далі – Порядок № 848).

На свій розсуд СГ вирішує, скористатися процедурою адміністративного оскарження повністю чи ні.

Оформлення скарги

Скарга подається у письмовій формі. У скарзі слід зазначити (п. 4.1 Порядку № 848):

  • найменування СГ і його місцезнаходження (податкова адреса) – для юридичної особи; прізвище, ім'я, по батькові та місце проживання – для підприємця;
  • найменування ДПІ, що прийняла оскаржуване податкове повідомлення-рішення;
  • номер і дату податкового повідомлення-рішення, назву і зазначену у ньому суму податку, збору, штрафної санкції;
  • відомості з податкового повідомлення-рішення, з якими СГ не згоден;
  • обставини справи, які, на думку СГ, при перевірці встановлені неправильно або взагалі не встановлені;
  • аргументи, чому СГ не згоден із податковим повідомленням-рішенням або рішенням про результати розгляду скарги – з посиланнями на норми законодавства;
  • суть вимог СГ;
  • відомості про повідомлення ДПІ, яка прийняв оскаржуване податкове повідомлення-рішення, про подання скарги ;
  • відомості про подання або неподання позовної заяви до суду про скасування повідомлення-рішення;
  • адреса, на яку треба направити рішення про результати розгляду скарги;
  • перелік документів, які додаються до скарги.

Які документи додати до скарги, вибирає сам СГ. Це можуть бути розрахунки, документи, які підтверджують доводи СГ, викладені в скарзі. Копії документів, що додаються до скарги, повинні бути засвідчені СГ (підписом посадової особи і печаткою, якщо скаргу подає підприємство, підписом і печаткою за її наявності, якщо скаргу подає підприємець (п. 4.2 Порядку № 848).

Скарга повинна бути підписана посадовими особами підприємства або підприємцем. Підписати скаргу може і представник від імені СГ, але у такому разі до скарги необхідно додати довіреність (оригінал або копію), що підтверджує повноваження представника (п. 4.3 Порядку № 848).

СГ має право брати участь у розгляді скарги, але про своє бажання бути присутнім при розгляді необхідно зазначити в самій скарзі (п. 6.1 Порядку № 848).

Для наочності наведемо зразок скарги.

ЗРАЗОК

Головне управління Державної фіскальної служби
у Дніпропетровській області
49600, Дніпропетровська обл.,
м. Дніпропетровськ, вул. Сімферопольська, буд. 17а

Товариство з обмеженою відповідальністю «Вереск»
м. Дніпропетровськ, вул. Артема, буд. 2

№ 15 від 10.10.14 р.

Скарга

Державною податковою інспекцією в Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі – ДПІ) видане податкове повідомлення-рішення від 22.09.14 р. № 0000765487, яким товариству з обмеженою відповідальністю «Вереск», код ЄДРПОУ 11111111 (далі – ТОВ «Вереск») визначене грошове зобов’язання з податку на додану вартість в сумі 2 849 206,25 грн. (2 279 365 грн. за основним платежем та 569 841,25 грн. штрафної санкції).

Вищевказане податкове повідомлення-рішення направлене рекомендованим листом 49 000 23475240 та отримане ТОВ «Вереск» 03.10.14 р.

ТОВ «Вереск» не згодне із сумою грошових зобов’язань, визначених податковим повідомленням-рішенням від 22.09.14 р. № 0000765487, та вважає, що ДПІ неправильно встановлені обставини здійснення ТОВ «Вереск» господарських операцій та безпідставно зроблено висновок про відсутність реальних господарських операцій з контрагентом-постачальником ТОВ «Континент» (код ЄДРПОУ 22222222) за період жовтень 2012 року – березень 2013 року.

В акті перевірки від 10.09.14 р. № 307/223/77777777 ДПІ вказує на порушення ТОВ «Вереск» норм п. 185.1, 187.1, 188.1, 198.3 , 198.6, 201.1 Податкового кодексу (далі – ПК) та як наслідок – на заниження податку на додану вартість на суму 2 279 365 грн. за період із жовтня 2012 року по березень 2013 року.

ТОВ «Вереск» наполягає на тому, що:

  • господарські операції, здійснені з ТОВ «Континент» протягом жовтня 2012 року – березня 2013 року, є цілком реальними. Зокрема, ТОВ «Вереск» протягом вказаного періоду отримувало від ТОВ «Континент» товари (фарби для волосся, креми, дезодоранти, лаки для нігтів, помади тощо), що підтверджується договорами поставки, податковими та видатковими накладними, платіжними дорученнями на сплату отриманого товару;

  • висновки ДПІ про порушення ТОВ «Вереск» п. 185.1, 187.1, 188.1, 198.2, 198.3, 198.6, 201.1 ПК є помилковими;

  • податкове повідомлення-рішення від 22.09.14 р. № 0000765487, яким ТОВ «Вереск» визначено грошове зобов’язання з податку на додану вартість та штрафні санкції, є необґрунтованим.

Про факт подання до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області скарги на податкове повідомлення-рішення від 22.09.14 р. № 0000765487 ТОВ «Вереск» згідно з п. 56.5 ПК повідомило ДПІ 09.10.14 р. цінним листом з повідомленням про вручення.

На час звернення зі скаргою податкове повідомлення-рішення від 22.09.14 р. № 0000765487 не оскаржується ТОВ «Вереск» у судовому порядку.

Рішення за скаргою необхідно надіслати за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Артема, буд. 2.

Зважаючи на вищенаведене та керуючись пп. 17.1.7, ст. 55 та 56 ПК, п. 2.1, 3.1 та 9.2 Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду органами доходів і зборів, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 25.12.13 р. № 848, ПРОШУ:

Скасувати прийняте Державною податковою інспекцією у Бабушкінському районі м. Дніпропетровська Головного управління ДФС у Дніпропетровській області податкове повідомлення-рішення від 22.09.14 р. № 0000765487.

Додаток: копії зазначених в тексті документів на ____ арк. *

Директор ТОВ «Вереск» (підпис) С. М. Бурденко

* додатки не наводятся.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.04.2025
Продовження строку корисного використання повністю замортизованих основних засобів
Ситуація із практики: строк, визначений під час первинного визнання об’єкта основних засобів (далі – ОЗ), уже закінчився, а актив продовжує використовуватися. НП(С)БУ 7 передбачено, що строк корисного використання (експлуатації) об’єкта ОЗ переглядається в разі зміни очікуван...
23.04.2025
Безплатне отримання ОЗ від резидента
Підприємство може отримати об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) як за плату, так і безплатно. В останньому випадку бухгалтерів зазвичай цікавить, як визначити вартість об’єкта, за якою його потрібно оприбуткувати, та яким документом підтвердити таку вартість. У статті розповімо, як ...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Нове
02.06.2025
Чи може підприємство подати первинні документи до органу ДПС після проведення перевірки
У статті розповімо, протягом якого строку підприємство може подати органу ДПС первинні документи, які не було надано під час перевірки. Під час податкової перевірки підприємство надало контролерам первинні документи не в повному обсязі. Податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки ще не...
21.02.2025
За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності?
На сьогодні багато платників податків отримують повідомлення про проведення у них планових податкових перевірок. Дивуватися тут нема чому, оскільки з 01.01.2025 органи ДПС призначають планові перевірки за загальними правилами, установленими Податковим кодексом (далі – ПК). Нагадаємо, що вже не...
07.01.2025
Перевірки-2025: коли діє мораторій?
Під час воєнного стану щодо багатьох перевірок діє мораторій. Правила мораторію постійно змінюються через унесення змін до нормативних документів. Тому в 2025 році заборону на багато видів перевірок уже скасовано. У консультації ми розглянемо щодо яких перевірок діє мораторій станом на 01.01.2025 о...
Кращі матеріали