Рубрика:
Рубрики розділу:
Прямі матеріальні витрати на виробництво
У процесі виробництва підприємство несе витрати на сировину та матеріали, які стають частиною готової продукції. У консультації розглянемо порядок документального оформлення операцій із відпускання запасів у виробництво, методи їх оцінки під час списання, а також методи контролю над використанням за...
A Олександра Савченко
07.07.2021 996 0 2
Чи можна списати з балансу заборгованості контрагентів із РФ чи РБ?
За результатами річної інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за договорами з резидентами Російської Федерації та Республіки Білорусь, укладеними до початку збройної агресії РФ. Чи можна списати такі заборгованості як безнадійні? Зараз це зроб...
23.11.2022 394 0 0
Порядок організації та оформлення інкасації готівки
Згідно з вимогами законодавства підприємства, установи, організації (далі – установи) зобов’язані передавати до установи банку готівкову виручку, що перевищує встановлений ліміт, для її зарахування на відповідні рахунки. Які особливості процедури інкасації готівкових коштів та якими норм...
23.10.2019 1109 0 0
Ліквідація підприємства за рішенням власників: як створити ліквідаційну комісію
Про що стаття? Одним з важливих етапів ліквідації підприємства за рішенням власника є призначення ліквідаційної комісії. Саме вона займатиметься всіма процедурними моментами та прийматиме необхідні рішення. Тому на практиці нерідко виникають запитання, що стосуються порядку призначення такої комісії...
21.11.2022 301 0 1
Як установити строк корисного використання основних засобів
Підприємство – платник податку на прибуток, який коригує фінрезультат до оподаткування на різниці, передбачені розд. ІІІ ПК, придбало автомобіль. Який строк корисного використання (далі – СКВ) можна встановити для цього авто? Основні засоби: 36 відповідей на гарячі запитання щодо придбан...
21.09.2021 699 0 1
Як бути з об’єктом ОЗ, який повністю замортизовано?
На підприємстві виявили об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) – офісний стіл, який замортизувався «у нуль», але при цьому продовжує використовуватися в господарській діяльності. Чи треба списати такий стіл із балансу у зв’язку с досягненням ним нульової залишкової в...
21.09.2021 355 0 0
Амортизація основних засобів під час воєнного стану: нараховувати чи ні
Об’єкти тимчасово не використовуються, простоюють через збройну агресію рф. Або ж їхня доля на разі не відома, бо розташовані на тимчасово окупованих територіях чи територіях, де ведуться бойові дії. Чи транспортний засіб «мобілізовано», і саме підприємство його не використовує до ...
02.05.2022 2145 0 2
Оренда комунального майна в період війни: звільнення від орендної плати, зниження ставки, дострокове розірвання договору
Суть проблеми. Зараз багато орендарів опинилися в дуже скрутному стані. Доходи у них впали або відсутні, а за взяте в оренду майно як і раніше потрібно платити: адже договори були укладені на тривалі строки ще до початку війни. Тому і виникає чимало запитань, що стосуються таких договорів: про зниже...
25.07.2022 492 0 2
Підприємець придбаває автомобіль: чи є право на податковий кредит і витрати?
Ситуація. Підприємець на загальній системі оподаткування придбаває автомобіль у підприємства – платника ПДВ. Продавець автомобіля надав підприємцеві податкову накладну (далі – ПН), зареєстровану в ЄРПН, також у підприємця є інші документи, що підтверджують факт купівлі ним автомобіля як ...
04.11.2022 170 0 0
Брак у виробництві: як урахувати та оформити
У процесі виробництва продукції можуть виникати втрати сировини, матеріалів, напівфабрикатів, деталей, вузлів, виробів у зв’язку з допущеним браком. У консультації розглянемо, як вести облік втрат від браку. Облік у виробництві: правильний розрахунок собівартості – ефективні управлінські...
09.07.2021 232 0 1
Облік супутньої продукції та відходів
Однією з особливостей деяких виробництв є те, що одночасно з основною продукцією виходить супутня (попутна, побічна) продукція та/або утворюються відходи. Як оцінити вартість і вести облік такої продукції та відходів, розглянемо в консультації. Виробничий облік у промисловості та сільському господар...
07.07.2020 1562 0 0
Облік відходів
У процесі діяльності будь-якого виробничого підприємства утворюються відходи. Одна їхня частина може бути корисною підприємству, інша виявляється непотрібною. Розглянемо, як відображати в податковому та бухгалтерському обліку операції, пов’язані з виникненням відходів (втрат) і списанням їх з ...
09.07.2021 307 0 1
Контрагенти з РФ або РБ: що робити із заборгованостями
За результатами інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за старими договорами з резидентами РФ та РБ. Що робити із цими сумами в обліку? Чи можна, керуючись вищезгаданими заборонами, списати в обліку заборгованість у російських і білоруських р...
31.10.2022 375 0 0
Інвентаризація розрахунків: як погасити заборгованості, якщо контрагент перебуває на тимчасово окупованій території
Контрагенти нашого підприємства перебувають на тимчасово окупованій території. Згідно з результатами інвентаризації розрахунків із цими контрагентами, у нас є взаємні заборгованості у грошовій і товарній формі. Як можна погасити такі заборгованості? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Контра...
31.10.2022 234 0 1
Знищено товари, які були на відповідальному зберіганні: чи потрібні інвентаризаційні документи
Ситуація із практики: товари знищено внаслідок збройної агресії рф на логістичному складі (організації, яка здійснює відповідальне зберігання). Чи треба власнику складати інвентаризаційні документи, адже доступу до цих складів він не має? Які документи отримати від зберігача, щоб відобразити операці...
31.10.2022 370 0 1
На яку дату списувати пошкоджене авто – на дату пошкодження, інвентаризації чи оформлення акта списання?
Практична ситуація: У квітні 2022 року під час інвентаризації виявили авто, пошкоджене внаслідок обставин непереборної сили. 27.06.2022 подали заяву про вчинення кримінального правопорушення, а вже 16.08.2022 отримали повідомлення про прийняття заяви. Суть питання: чи правильно те, що наказ на пров...
31.10.2022 198 0 2
Яка відповідальність передбачена за непроведення річної інвентаризації
Чи так обов’язково проводити інвентаризацію перед складанням річної фінансової звітності? Чи встановлена відповідальність за її непроведення? Якщо так, то хто та як може покарати підприємство? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Інвентаризація: річна й не тільки Відповідальність Чи т...
22.10.2020 1032 0 1
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: загальні правила
Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Для довідки. Інвент...
31.10.2022 400 0 1
Коли суму ПДВ із заблокованої податкової накладної можна включити до витрат
Нашим постачальникам часто блокують реєстрацію податкових накладних (далі – ПН), при цьому в одних відразу виходить розблокувати ПН, в інших виникають складнощі. Нас цікавить, коли можна включити до витрат суму ПДВ із заблокованої ПН, якщо: 1) постачальник не збирається займатися її розблокув...
17.10.2022 706 0 1
Підприємство зберігає пальне в декількох 5-літрових каністрах: ліцензія потрібна?
Підприємство зберігає на своїй території пальне для власних потреб у декількох 5-літрових каністрах. Чи потрібно в цьому випадку мати ліцензію на зберігання пального? Скільки всього в загальному обсязі можна зберігати пального в каністрах без ліцензії? Практична ситуація Підприємство зберігає на св...
17.10.2022 478 0 2