Рубрика:
Рубрики розділу:
Як бути з об’єктом ОЗ, який повністю замортизовано?
На підприємстві виявили об’єкт основних засобів (далі – ОЗ) – офісний стіл, який замортизувався «у нуль», але при цьому продовжує використовуватися в господарській діяльності. Чи треба списати такий стіл із балансу у зв’язку с досягненням ним нульової залишкової в...
V Вікторія Якимащенко
21.09.2021 340 0 0
Амортизація основних засобів під час воєнного стану: нараховувати чи ні
Об’єкти тимчасово не використовуються, простоюють через збройну агресію рф. Або ж їхня доля на разі не відома, бо розташовані на тимчасово окупованих територіях чи територіях, де ведуться бойові дії. Чи транспортний засіб «мобілізовано», і саме підприємство його не використовує до ...
02.05.2022 2136 0 2
Оренда комунального майна в період війни: звільнення від орендної плати, зниження ставки, дострокове розірвання договору
Суть проблеми. Зараз багато орендарів опинилися в дуже скрутному стані. Доходи у них впали або відсутні, а за взяте в оренду майно як і раніше потрібно платити: адже договори були укладені на тривалі строки ще до початку війни. Тому і виникає чимало запитань, що стосуються таких договорів: про зниже...
25.07.2022 481 0 2
Підприємець придбаває автомобіль: чи є право на податковий кредит і витрати?
Ситуація. Підприємець на загальній системі оподаткування придбаває автомобіль у підприємства – платника ПДВ. Продавець автомобіля надав підприємцеві податкову накладну (далі – ПН), зареєстровану в ЄРПН, також у підприємця є інші документи, що підтверджують факт купівлі ним автомобіля як ...
04.11.2022 163 0 0
Брак у виробництві: як урахувати та оформити
У процесі виробництва продукції можуть виникати втрати сировини, матеріалів, напівфабрикатів, деталей, вузлів, виробів у зв’язку з допущеним браком. У консультації розглянемо, як вести облік втрат від браку. Облік у виробництві: правильний розрахунок собівартості – ефективні управлінські...
09.07.2021 222 0 1
Облік супутньої продукції та відходів
Однією з особливостей деяких виробництв є те, що одночасно з основною продукцією виходить супутня (попутна, побічна) продукція та/або утворюються відходи. Як оцінити вартість і вести облік такої продукції та відходів, розглянемо в консультації. Виробничий облік у промисловості та сільському господар...
07.07.2020 1542 0 0
Облік відходів
У процесі діяльності будь-якого виробничого підприємства утворюються відходи. Одна їхня частина може бути корисною підприємству, інша виявляється непотрібною. Розглянемо, як відображати в податковому та бухгалтерському обліку операції, пов’язані з виникненням відходів (втрат) і списанням їх з ...
09.07.2021 295 0 1
Контрагенти з РФ або РБ: що робити із заборгованостями
За результатами інвентаризації розрахунків на підприємстві виявлено кредиторські та дебіторські заборгованості за старими договорами з резидентами РФ та РБ. Що робити із цими сумами в обліку? Чи можна, керуючись вищезгаданими заборонами, списати в обліку заборгованість у російських і білоруських р...
31.10.2022 366 0 0
Інвентаризація розрахунків: як погасити заборгованості, якщо контрагент перебуває на тимчасово окупованій території
Контрагенти нашого підприємства перебувають на тимчасово окупованій території. Згідно з результатами інвентаризації розрахунків із цими контрагентами, у нас є взаємні заборгованості у грошовій і товарній формі. Як можна погасити такі заборгованості? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Контра...
31.10.2022 232 0 1
Знищено товари, які були на відповідальному зберіганні: чи потрібні інвентаризаційні документи
Ситуація із практики: товари знищено внаслідок збройної агресії рф на логістичному складі (організації, яка здійснює відповідальне зберігання). Чи треба власнику складати інвентаризаційні документи, адже доступу до цих складів він не має? Які документи отримати від зберігача, щоб відобразити операці...
31.10.2022 345 0 1
На яку дату списувати пошкоджене авто – на дату пошкодження, інвентаризації чи оформлення акта списання?
Практична ситуація: У квітні 2022 року під час інвентаризації виявили авто, пошкоджене внаслідок обставин непереборної сили. 27.06.2022 подали заяву про вчинення кримінального правопорушення, а вже 16.08.2022 отримали повідомлення про прийняття заяви. Суть питання: чи правильно те, що наказ на пров...
31.10.2022 197 0 2
Яка відповідальність передбачена за непроведення річної інвентаризації
Чи так обов’язково проводити інвентаризацію перед складанням річної фінансової звітності? Чи встановлена відповідальність за її непроведення? Якщо так, то хто та як може покарати підприємство? Інвентаризація-2022 у період воєнного стану Інвентаризація: річна й не тільки Відповідальність Чи т...
22.10.2020 1030 0 1
Інвентаризація розрахунків з контрагентами: загальні правила
Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Про що стаття? Ми розповімо, як провести, документально оформити та відобразити в обліку інвентаризацію розрахунків з контрагентами. Для довідки. Інвент...
31.10.2022 397 0 1
Коли суму ПДВ із заблокованої податкової накладної можна включити до витрат
Нашим постачальникам часто блокують реєстрацію податкових накладних (далі – ПН), при цьому в одних відразу виходить розблокувати ПН, в інших виникають складнощі. Нас цікавить, коли можна включити до витрат суму ПДВ із заблокованої ПН, якщо: 1) постачальник не збирається займатися її розблокув...
17.10.2022 682 0 1
Підприємство зберігає пальне в декількох 5-літрових каністрах: ліцензія потрібна?
Підприємство зберігає на своїй території пальне для власних потреб у декількох 5-літрових каністрах. Чи потрібно в цьому випадку мати ліцензію на зберігання пального? Скільки всього в загальному обсязі можна зберігати пального в каністрах без ліцензії? Практична ситуація Підприємство зберігає на св...
17.10.2022 473 0 2
Пальне придбане для заправки газонокосарок: ліцензія на зберігання потрібна?
Директор купив і привіз на територію підприємства 20-літрову каністру пального, яке ми будемо використовувати для заправки газонокосарок. Чи потрібна у цьому випадку ліцензія на зберігання пального? Практична ситуація Директор купив і привіз на територію підприємства 20-літрову каністру пального, я...
10.10.2022 172 0 1
Хостинг від нерезидента: чи буде податок на репатріацію та ПДВ
І до війни українські підприємства, та й ФОП, використовували іноземний хостинг, а саме розміщували сайти на серверах за кордоном і, відповідно, сплачували за це нерезидентам. У період воєнного стану для збереження інформації та мінімізації ризиків хостинг від нерезидентів став більш затребуваним. Р...
12.10.2022 642 0 2
Надаємо та отримуємо послуги: облікові аспекти
Із цієї статті ви дізнаєтеся: про порядок документального оформлення операцій за договором підряду з вирощування сільгосппродукції та їх відображення в бухгалтерському обліку замовника та підрядника. Передача ТМЦ Документальне оформлення Як відомо, для виконання робіт із вирощування сільгосппродук...
05.10.2022 1831 0 6
Що відобразити в обліку: нематеріальний актив чи витрати
Підприємство придбало право користування програмним продуктом. В акті приймання-передачі невиключних майнових прав зазначено, що виплачена винагорода за право користування програмним продуктом «Інтеграційний шлюз» для обміну з обліковою системою «Вчасно». Чи можна відображати...
09.12.2021 494 0 1
Ліквідація матеріального активу на рахунку 15: чи можна застосувати п. 189.9 ПК?
У нас на субрахунку 152 числиться об’єкт основних засобів (точніше – витрати на його придбання), який так і не був уведений в експлуатацію. Ми хочемо списати цей об’єкт унаслідок неможливості його подальшого використання (моральне застарівання, модернізація не доцільна). Чи можна д...
26.08.2022 1394 0 0