Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Електронний підпис (КЕП/УЕП): витрати чи нематеріальний актив?

30.12.2021 775 0 4

У чому проблема? Для подання до ДПС електронної звітності, інших документів, заяв тощо, ведення електронного документообігу, використання програмних РРО, роботи на електронних торгових майданчиках, посадовим особам підприємства треба отримати кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис (далі – КЕП/УЕП) – аналог власноручного підпису. Будь-який документ, підписаний КЕП/УЕП, рівнозначний паперовому з підписом власноруч. Тобто саме він надає юридичну силу електронним документам. Але в питаннях обліку електронного підпису визначеності немає. Тому спробуємо дослідити підстави та зробити висновки.

У бухгалтера виникають запитання:

1. Чи потрібно обліковувати КЕП/УЕП як нематеріальний актив (далі – НМА), чи його вартість можна списати на витрати?

2. Чи дійсно для віднесення до НМА електронного підпису достатньо лише його нематеріальної форми? Чи все ж не всі критерії для класифікації як НМА виконуються і маємо справу з «чистими витратами»?

3. Які ризики несе підприємство в разі неправильного визначення сутності цього об’єкта обліку?

Повна версія доступна тільки передплатникам