Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Законопроект про рекламу лікарських засобів

Редакція

17.05.2018 400 0 0

Міністерство охорони здоров’я ініціює удосконалення порядку реклами ліків та медвиробів. Головна мета – гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС та встановити чіткий контроль за змістом реклами, щоби уникнути маніпулювання інформацією про препарат та його властивості.

Нині фармацевтична реклама – це найбільший сегмент рекламного ринку на телебаченні України. За даними Нацради з питань телебачення та радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні – реклама лікарських препаратів та медичних виробів. На окремих каналах обсяг реклами медикаментів сягає 70%.

Найбільшою проблемою реклами лікарських засобів є свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. Найвиразнішим показником впливу реклами лікарських засобів на пацієнтів є те, що понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять симптоматичні препарати чи ліки без доведеної клінічної ефективності. При цьому кожен другий пацієнт в Україні відмовляється від лікування або відкладає його через брак коштів.

Варто зазначити, що неконтрольована реклама ліків спонукає українців до самолікування та Google-терапії. За останніми даними соціологічних досліджень, в Україні майже 69% хворих займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Це призводить до збільшення випадків ускладнень, особливо у хронічно хворих пацієнтів, впливає на високі показники інвалідності і скорочення тривалості життя.

Новий законопроект про рекламу має гармонізувати чинне українське законодавство з нормами Європейського Союзу, зокрема врегулювати питання реклами лікарських засобів серед медичних працівників. Проектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків, не передбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів, яка спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.

Запропоновані Міністерством зміни також передбачають нові обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС. Зокрема мова йде про заборону посилань в рекламі на діагностування захворювання чи призначення курсу лікування по телефону чи Інтернетом, залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників, інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей. Крім цього, зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

Окремим пунктом законодавчої ініціативи є заборона будь-якої реклами народної медицини та цілительства.

Розроблений Міністерством законопроект закріплює за МОЗ функції контролю та моніторингу, а також встановлює чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення - у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення.

http://moz.gov.ua/

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали