Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи є штатний розпис держустанови публічною інформацією – висновок ВС

13.05.2019

Особа звернулася до Національної бібліотеки України імені Ярослава Мудрого з інформаційним запитом, у якому просила надати копію штатного розпису Бібліотеки та копії наказів, якими внесено зміни до порядку (режиму) роботи установи та обслуговування користувачів.

Бібліотека відмовила заявнику в наданні вказаних документів, зазначивши що предмет його запиту не можна віднести до публічної інформації. Вважаючи такі дії розпорядника інформації протиправними, позивач звернувся до суду з вимогою визнати протиправною бездіяльність Бібліотеки та зобов’язати її надати запитувану інформацію.

Окружний адміністративний суд позов задовольнив, натомість суд апеляційної інстанції скасував відповідну постанову та закрив провадження в адміністративній справі, керуючись тим, що Бібліотека не є суб’єктом владних повноважень.

Водночас відповідач – розпорядник публічної інформації щодо використання бюджетних коштів. Однак зважаючи на те, що інформація, про надання якої йдеться у запиті позивача, не стосується використання Бібліотекою бюджетних коштів, то вона не є публічною. Апеляційний суд вирішив, що спірні правовідносини не є публічно-правовими, а тому справа підлягає розгляду за правилами цивільного судочинства.

Такий висновок Велика Палата Верховного Суду визнала помилковим з огляду на таке.

Зі змісту запиту вбачається, що підставою для звернення стало розміщене в приміщенні Бібліотеки оголошення про зміну режиму обслуговування користувачів через гостру необхідність економії коштів на оплату енергоносіїв та комунальних послуг.

Отже, звернення позивача безпосередньо пов’язане з використанням відповідачем бюджетних коштів. При цьому суд зауважив, що запитуваний позивачем штатний розпис Бібліотеки – це документ, що застосовується в процесі виконання бюджету.

Виходячи з наведеного, Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку про те, що у справі наявний спір між фізичною особою та розпорядником публічної інформації щодо оскарження дій (бездіяльності) у частині доступу до публічної інформації, а тому в силу прямого припису процесуального закону цей спір підпадає під юрисдикцію адміністративних судів.

http://ukrainepravo.com

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
26.12.2025
Документи, які набули чинності з 22 по 28 грудня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Закон України від 03.06.2025 № 4465-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку фінансової інклюзії в Україні» Закон України від 03.12.2025 № 46...
26.12.2025
Зміни в законодавстві з 22 по 26 грудня 2025 року
Добірка основних змін в законодавстві, які відбулися цього тижня ДПС затвердила План-графік проведення документальних перевірок на 2026 рік На наступний рік до нього включено: 3 140 юридичних осіб; 144 фінансових установ та постійних представництв нерезидентів; 1 016 ФОП; 258 юросіб – по...
26.12.2025
Планують спростити видачу висновку на транскордонне перевезення відходів
Реалізація постанови дасть змогу спростити механізм надання адміністративної послуги щодо видачі або надання відмови у видачі висновку на транскордонне перевезення відходів, що не є небезпечними, у інформаційній системі управління відходами, що є функціональним модулем Єдиної екологічної платформи &...
Кращі матеріали