Зроблено перший крок у напрямку запровадження системи медичного страхування
10.10.2016 159 0 0
Члени Комітету на засіданні 5 жовтня розглянули три законопроекти, які передбачають запровадження медичного страхування, зокрема проект Закону «Про загальнообов'язкове соціальне медичне страхування в Україні» № 4981, а також два альтернативні до нього законопроекти: «Про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування № 4981-1 та «Про загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування в Україні» № 4981-2.
Основним позитивним моментом законопроекту за №4981 є те, що, при запровадженні медичного страхування громадянин не буде сплачувати жодної копійки, всі страхові виплати будуть покладені на плечі роботодавця. Зрозуміло, що роботодавці будуть від цього не в захваті, але ми не можемо в такий скрутний час збільшувати відрахування із заробітних плат людей. Самозайняті особи (приватні підприємці, люди творчих професій тощо) матимуть вибір: або платити страхові внески особисто, або відмовитися від медичного страхування. Тимчасово безробітні, пенсіонери, діти та інші категорії громадян, які не мають стабільного доходу будуть застраховані за рахунок коштів органів місцевого самоврядування. Разом з тим, місцевій владі не потрібно буде вишукувати додаткових коштів, оскільки вони отримують субвенцію з державного бюджету на охорону здоров’я.
Альтернативним законопроектом № 4981-1 пропонується запровадити загальнообов'язкове державне соціальне медичне страхування як окремий вид соціального страхування, яке на відміну від інших видів соціального страхування охоплюватиме практично все населення, а не лише працюючих або пенсіонерів, та передбачає організацію надання кваліфікованої медичної допомоги, а не здійснення грошових виплат, як за іншими видами соціального страхування.
Іншим альтернативним проектом № 4981-2 пропонується запровадження загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування, яке полягає у наступному:
- за рахунок цільових страхових внесків формуються кошти на медичне забезпечення населення на умовах загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування;
- правовідносини між всіма учасниками (страхувальниками, страховиками, застрахованими, закладами охорони здоров’я) врегульовуються на договірних засадах;
- запровадження сприятиме розвитку конкуренції серед закладів охорони здоров’я;
- медична допомога надаватиметься закладами охорони здоров’я за рахунок коштів, акумульованих у системі загальнообов’язкового державного соціального медичного страхування.
Велике обговорення викликали положення законопроектів щодо визначення суб’єкта, якому буде надано право страхувати громадян, зокрема, державі чи приватним фінансовим установам. Всі учасники засідання дійшли висновку, що обов’язково потрібно врахувати світовий досвід запровадження системи медичного страхування. Так, у деяких країнах обов’язкове медичне страхування громадян здійснюють приватні страхові компанії. У інших створено спеціальний фонд, який перерозподіляє кошти.
При цьому, учасники засідання наголошували, що держава має забезпечити контроль за діяльністю такого органу та відслідковувати його фінансовий стан. Саме такий підхід прописано в законопроекті № 4981, в якому визначено, що Кабінет Міністрів через уповноважений ним орган буде визначати чіткі вимоги до компаній, які будуть проводити страхування громадян.
За результатами розгляду члени Комітету ухвалили рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу законопроект за № 4981.
Джерело: http://iportal.rada.gov.ua/news/Novyn...
Коментарі до матеріалу