Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розроблено порядок виплати 8 тис. грн. для бізнесу

06.04.2021

На виконання положень Закону «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (проект № 5300) розроблено проект постанови Кабміна «Про додаткові заходи соціальної підтримки застрахованих осіб на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (далі – проект постанови).

Нагадуємо, Закон передбачає надання одноразової матеріальної допомоги найманим працівникам та фізичним особам - підприємцям, які внаслідок карантинних обмежень були вимушені тимчасово зупинити роботу. Виплати надаватимуться застрахованим особам, які є найманими працівниками суб’єктів господарювання, зареєстрованих у регіонах, в яких встановлено «червоний» рівень епідемічної небезпеки.

Згідно з Законом, виплати мають бути профінансовані за рахунок коштів Державного бюджету України у розмірі восьми тисяч гривень. Крім того наймані працівники та фізичні особи-підприємці можуть розраховувати на допомогу від місцевої влади у розмірі, який буде визначено органами місцевого самоврядування.

Увага: проект постанови встановлює, що допомога буде надаватися застрахованим особам у 2021 році одноразово у сумі 8 тис. грн. При цьому застрахована особа має бути:

  • найманим працівником суб'єкта господарювання, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються додаткові обмежувальні противоепідемічні заходи, пов’язані із поширенням короновірусної хвороби (COVID-19) (далі – Перелік видів економічної діяльності);
  • або ФОП, основний вид економічної діяльності якого заявлений першим у відомостях з ЄДР станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги, та відповідає видам, визначеним у Переліку видів економічної діяльності.

Відзначимо, що Перелік видів економічної діяльності буде затверджений окремою постановою Кабміну, наразі чекаємо.

Що треба зробити застрахованій особі для отримання допомоги?

Застрахована особа має право звернутися зі заявою про виплату допомоги протягом 30 днів із дня запровадження на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці додаткових обмежувальних протиепідемічних заходів, пов'язаних із поширенням COVID-19.

Заява формується та подається в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Портал Дія», у тому числі з використанням мобільного додатку. Форма заяви є у додатку 1 до Порядку надання допомоги.

У заяві зазначаються:

  • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) особи, її дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
  • адреса реєстрації місця проживання заявника;
  • номер банківського рахунка заявника для виплати допомоги – за стандартом IBAN;
  • підтвердження відповідності застрахованої особи вимогам Закону;
  • надання згоди заявником на обробку персональних даних відповідно до закону.

Перевірка інформації здійснюється під час формування та подання заяви на відповідність умовам надання допомоги.

Які ФОП не зможуть отримати на допомогу?

ФОП, які є застрахованими особами:

  • державна реєстрація яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, становить менше трьох місяців;
  • які за останній звітний рік сплатили єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за себе менше ніж за шість місяців;
  • основний вид економічної діяльності яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення, не відносився до Переліку видів економічної діяльності;
  • які є найманими працівниками та фізичними особами – підприємцями одночасно;
  • підприємницька діяльність яких на останній день місяця, який передує місяцю, в якому у відповідному регіоні запроваджуються додаткові обмежувальні протиепідемічні заходи, пов'язані із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), за даними ЄДР, припинена.
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
21.05.2025
Повноваження посадових осіб акціонерного товариства у разі здійснення операцій з нерухомістю: судова практика
Розглянуто повноваження посадових осіб акціонерного товариства під час здійснення операцій з нерухомістю. Застосовуючи ст. 92 Цивільного кодексу (далі – ЦК), слід оцінювати не лише дотримання посадовою особою всіх положень законодавства, статуту, рішень загальних зборів учасників/акціонерів то...
21.05.2025
МОН пропонує змінити процедуру працевлаштування працівників закладів дошкільної освіти
Міністерство освіти і науки пропонує для громадського обговорення проєкт Процедури перевірки відповідності кандидатів на посади працівників закладів дошкільної освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти вимогам, визначеним ч. 3 ст. 25 Закону від 06.06.2024 № 37...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Кращі матеріали