Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Премії відсутнім на роботі посадових осіб рад

Редакція

14.02.2018 527 0 0

Складовою заробітної плати працівників органів місцевого самоврядування (далі - ОМС) серед інших є премія. На сьогодні оплата праці цих осіб (за винятком робітників, зайнятих обслуговуванням ОМС та їх виконавчих органів) здійснюється відповідно до постанови КМУ від 09.03.06 р № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі - Постанова № 268).

Керівнику ОМС (голові ради) надано право здійснювати преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в спільні результати роботи. Також премії можуть виплачуватися до державних і професійних свят, до ювілейних дат (п. 2 Постанови № 268).

У Листі № 3018 вказано на необхідність конкретизації в положенні про преміювання ОМС таких позицій, як умови, порядок і розміри преміювання.

Практично це означає, що кожен ОМС самостійно розробляє і приймає положення про преміювання, і цей документ буде локальним нормативно-правовим актом щодо визначення підстав для виплати премії посадовим особам рад та службовцям.

Від себе додамо: для робітників бажано прийняти окремий документ або в положенні про преміювання працівників ради відокремити розділом умови преміювання робітників, адже для них премії повинні виплачуватися на інших умовах. Крім того, для робітників не встановлено такого розмаїття видів премій, як для посадових осіб рад, зокрема премії до свят і ювілеїв робітникам не покладені.

Звичайно, в положенні обов'язково визначаються окремо умови виплати премій за їх видами.

Наприклад, для премії, яка буде виплачуватися залежно від вкладу в спільні результати роботи ОМС, повинні бути встановлені показники, умови і підстави виплати, зокрема висока якість виконання покладених на працівника посадовою інструкцією повноважень і завдань, інші досягнення, що дозволяють здійснювати його преміювання в більш високих розмірах порівняно з іншими працівниками.

Щодо інших видів преміювання необхідно передбачити наступне:

- до яких саме державних, професійних свят передбачається виплачувати премію працівникам, якого розміру будуть ці виплати, в які терміни будуть здійснюватися;

- підстави для преміювання працівників до ювілейних дат. Тут може йти мова як про так званих «круглих» дат конкретного працівника, наприклад, досягнення 50, 55, 70 років, так і датах, пов'язаних з іншою значущою подією (наприклад, 10-річчя створення об'єднаної територіальної громади).

А як бути, якщо потрібно вирішити питання щодо преміювання посадової особи ОМС, яка, наприклад, знаходиться у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку?

Лист № 3018 рекомендує радам або їх виконкомам в такій ситуації визначатися самостійно, а також вказує на те, щоб рішення в такому випадку приймалося виходячи з наявності грошових коштів на цю мету.

Нагадаємо, що обсяг витрат на оплату праці повинен бути встановлений в кошторисі ОМС. Він приймається згідно з Порядком складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.02 р № 228, за формою, передбаченою наказом Мінфіну від 28.01.02 р № 57.

Отже, в положенні про преміювання потрібно передбачити норму, яка дозволяє виплачувати премії працівникам, які, зокрема, перебувають у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трьох років. В іншому випадку такі виплати не будуть мати під собою нормативного підстави.

З положенням про преміювання необхідно ознайомити всіх працівників, які перебувають у штаті ОМС. Це потрібно для того, щоб кожен працівник чітко знав, на кого поширюються норми цього положення, які умови і підстави для виплати премії, за якими показниками визначається її розмір кожного з працівників.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали