Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Взяття на облік адвокатів і нотаріусів як суб'єктів первинного фінмоніторингу

14.01.2021

1 січня набула чинності урядова постанова від 9 вересня 2020 року № 850 «Деякі питання організації фінансового моніторингу», якою оновлено процедури подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу (СПФМ); інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу; ведення Держфінмоніторингом обліку наданої інформації та ведення обліку суб'єктів фінансового моніторингу.

Постановою затверджено:

  • Порядок подання інформації для взяття на облік (зняття з обліку / поновлення на обліку) суб'єктів первинного фінансового моніторингу, реєстрації та подання суб'єктами первинного фінансового моніторингу Державній службі фінансового моніторингу інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, іншої інформації, що може бути пов'язана з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванням тероризму та фінансуванням розповсюдження зброї масового знищення;
  • Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку інформації про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу;
  • Порядок ведення Державною службою фінансового моніторингу обліку суб'єктів первинного фінансового моніторингу.

Суб'єкти первинного фінансового моніторингу (СПФМ) (бухгалтерські компанії, аудитори, нотаріуси, адвокати тощо) матимуть змогу подавати інформацію про фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, через Електронний кабінет системи фінансового моніторингу.

Також СПФМ надається змога виконати свої обов'язки в частині подання нових видів повідомлень:

  • кейсового звітування про підозрілі фінансові операції або діяльність клієнтів;
  • розбіжності в інформації щодо кінцевих бенефіціарних власників клієнтів, встановленої під час належної перевірки клієнта (так званої «customer due diligence»), з інформацією, внесеною в ЄДР, і застосування ризик-орієнтованого підходу.

Згідно з документом суб'єкт подає будь-яку інформацію Держфінмоніторингу в електронній формі до єдиної інформаційної системи у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення з використанням складових е-кабінету: особистого кабінету або прикладного програмного інтерфейсу.

Строком подання суб'єктом інформації в електронній формі є дата та час подання повідомлення в особистому кабінеті або у разі використання прикладного програмного інтерфейсу - дата та час формування Держфінмоніторингом відповідного повідомлення про обробку такої інформації.

Підтвердженням факту подання суб'єктом інформації в електронній формі є отримання ним відповідного повідомлення Держфінмоніторингу.

У разі виникнення ситуацій, що призводять до неможливості подання Держфінмоніторингу інформації в електронній формі, суб'єкт подає її в паперовій формі шляхом надсилання заповненої візуальної форми повідомлення поштою з повідомленням про вручення поштового відправлення або вручення під розписку.

Підтвердженням факту подання суб'єктом інформації в паперовій формі є наявність у суб'єкта документа, виданого оператором поштового зв'язку, що засвідчує факт надсилання відповідної інформації з повідомленням про вручення поштового відправлення, або відмітки Держфінмоніторингу про отримання інформації (із зазначенням дати та часу її отримання).

Держфінмоніторинг доводить інформацію до суб'єкта в електронній формі через е-кабінет.

officevp.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
04.09.2025
Подано зміни до ПК щодо особливостей запровадження електронної простежуваності обігу алкоголю та тютюну
Метою законопроєкту є забезпечення стабільності та прогнозованості надходжень акцизного податку з алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, у зв’язку із запровадженням з 01.01.2026 електронної марки акцизного податку та виконання заходів. Біль...
04.09.2025
Верховна Рада підтримала законопроєкт щодо легалізації криптовалюти
Народні депутати підтримали у першому читанні легалізацію ринку віртуальних активів в Україні та правила їх оподаткування. Більше за темою: Як застосовувати міжнародні договори (конвенції) про уникнення подвійного оподаткування Парламент проголосував у першому читанні за законопроєкт № 10225-д...
04.09.2025
Пропонують внести зміни до законодавства щодо спрощення умов ведення господарської діяльності
У Верховну Раду подано законопроєкт № 13554 щодо спрощення умов ведення господарської діяльності. Що ж цього разу пропонують народні депутати? Верховна Рада розгляне законопроєкт № 13554 щодо спрощення умов ведення господарської діяльності. Згідно із Пояснювальною запискою, проєктом акта пропонуєть...
Кращі матеріали