Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Здійснення контролю за ефективністю управління активами

14.05.2018

На виконання Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» затверджено Порядок здійснення контролю за ефективністю управління активами.

Документом визначено механізми здійснення Національним агентством України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, контролю за ефективністю управління активами, а саме: його мету та завдання, джерела інформації для здійснення контролю, форми (камеральні та виїзні перевірки), підстави та строки здійснення контролю, детальну процедуру здійснення контролю у формі виїзної перевірки, в тому числі питання взаємодії уповноважених осіб Національного агентства та управителя, форму та зміст способу фіксації результатів здійснення контролю у вигляді виїзної перевірки.

Зокрема, метою здійснення контролю є визначення досягнутих результатів управління активом і співвідношення їх з очікуваними результатами такого управління відповідно до умов договору про управління активом.

Завданням контролю є вирішення питання щодо належності управління активом з урахуванням умов договору про управління активом, включаючи встановлення:

забезпечення збереження активу, його вартості та збільшення вартості активу;

обґрунтованості витрат, здійснених управителем у зв’язку з управлінням активом;

перерахування до державного бюджету надходжень від управління активом.

Контроль здійснюється з використанням звітності, документів та іншої письмової інформації, відомостей в електронній формі, що надаються управителем Національному агентству відповідно до умов договору про управління активом у встановленому Національним агентством порядку; а також відомостей автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, доступ до яких має Національне агентство відповідно до закону.

Крім того, передбачені форми контролю. Серед них - безпосередня перевірка проведення комплексу заходів з управління активом в місці його перебування та/або місці управління ним (виїзна перевірка) та перевірки проведення комплексу заходів з управління активом у приміщеннях Національного агентства (камеральна перевірка).

Контроль здійснюється на підставі наказу Національного агентства у такі строки:

1) у формі камеральної перевірки — у строк, що не перевищує сім робочих днів;

2) у формі виїзної перевірки — у строк, що не перевищує 14 робочих днів.

Контроль здійснюється один раз на місяць, якщо інше не передбачено цим Порядком.

За пропозицією структурного підрозділу центрального апарату Національного агентства, посадовими особами якого безпосередньо здійснюється контроль (далі — уповноважений підрозділ), рішення щодо здійснення контролю може бути прийняте не пізніше ніж протягом двох робочих днів з дня виявлення Національним агентством відомостей про одну або декілька обставин:

неналежне виконання договору про управління активом;

недотримання вимог законодавства щодо провадження управителем відповідного виду діяльності;

невідповідність досягнутих результатів управління активом очікуваним результатам такого управління;

незабезпечення збереження активу, його вартості та збільшення вартості активу;

понесення управителем витрат, які не є обґрунтованими у зв’язку з управлінням активом;

неналежне перерахування до державного бюджету надходжень від управління активом;

наявність визначених цим Порядком підстав для здійснення контролю у формі виїзної перевірки.

Національне агентство повідомляє управителю про проведення виїзної перевірки не пізніше ніж за два робочі дні до її початку.

До повідомлення додається копія наказу Національного агентства про здійснення контролю у формі виїзної перевірки. Управитель зобов’язаний надати інформацію та документи, зазначені в повідомленні, у формі та строки, що встановлені Національним агентством.

Управитель та його працівники не мають права чинити будь-який тиск на посадових осіб уповноваженого підрозділу, які проводять виїзну перевірку, чи будь-яким іншим чином обмежувати їх дії щодо її проведення.

У разі створення управителем перешкод для проведення виїзної перевірки, зокрема ненадання посадовим особам уповноваженого підрозділу доступу до активів, незабезпечення умов для проведення перевірки, посадові особи, які здійснюють контроль від імені Національного агентства, складають акт про протидію контролю за формою, встановленою Національним агентством.

Акт про протидію контролю є підставою для винесення Національним агентством управителю припису про усунення порушень вимог законодавства з питань, пов’язаних з проведенням оцінки, веденням обліку та управлінням активами.

За результатами контролю складається відповідна довідка. Пропозиції, викладені у довідці про результати контролю, є обов’язковими до виконання управителем у строки, визначені в ній.

Управитель в разі наявності заперечень щодо обставин, висновків та пропозицій, викладених у довідці, має право протягом трьох робочих днів з дня її отримання подати Національному агентству обґрунтовані письмові заперечення (пояснення) та документи, що їх підтверджують (у разі їх наявності), які можуть враховуватися Національним агентством під час прийняття рішення щодо подальшого управління активами.

У разі встановлення за результатами здійснення контролю фактів неналежного управління активами або спроб відчуження управителем активів Національне агентство вживає заходів, передбачених частиною першою статті 22 Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів».

https://www.kmu.gov.ua/ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.11.2025
Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року
Новий закон вносить суттєві зміни до порядку працевлаштування осіб з інвалідністю. Нововведення стосуються розрахунку нормативу, звітності та відповідальності роботодавців. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Працевлаштування осіб з інвалідністю: що зміниться з 2026 року? Працівнику встановили...
13.11.2025
Верховній Раді пропонують прийняти зміни до КЗпП щодо електронного документообігу при працевлаштуванні
Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроєкт, який вносить зміни до КЗпП щодо електронного документообігу при працевлаштуванні. Про які зміни йдеться? Більше за темою: Чи створювати паперові кадрові документи, якщо впровадж...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
Кращі матеріали