Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Новий порядок перевірок Держпраці вже діє

20.06.2019

Врегульовано питання контролю за дотриманням роботодавцями законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідна постанова Кабміну від 5 червня 2019 року № 466 набула чинності  19 червня.

Для підприємств, установ, організацій та ФОП, яка використовує найману працю, встановили процедуру зарахування кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю для виконання нормативу таких робочих місць, а також встановили механізм проведення Держпраці та її територіальними органами планових та позапланових перевірок підприємств та ФОП, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб.

Планові і позапланові перевірки проводитимуть відповідно до річних планів та критеріїв оцінки ступеня ризику, які затверджуються Кабміном і оприлюдняться на сайті Держпраці із зазначенням періодичності проведення планових перевірок.

Про перевірку Держпраці має письмово повідомити за 10 днів до її початку. Повідомлення надсилається рекомендованим листом або вручається особисто під розписку суб'єкту господарювання або уповноваженій ним особі.

Що перевірятимуть?

  1. реєстрація суб'єктів господарювання у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів;
  2. подання суб'єктами господарювання до відділень Фонду звіту про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю;
  3. виконання суб'єктами господарювання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю.

Які строки перевірок?

Строки проведення планової перевірки - не більше 10 робочих днів, а відносно малого і мікро- підприємництва - не більше 5 робочих днів.

Продовження строку проведення планової перевірки не допускається.

Сумарна тривалість усіх планових перевірок, що проводяться Держпраці протягом календарного року відносно суб'єкта господарювання, не може перевищувати 30 робочих днів, а для мікро-, малого підприємництва - 15 робочих днів.

Які документи потрібно пред'явити?

Для ознайомлення і перевірки надаються наступні документи:

  • перелік підприємств, що увійшли до складу господарського об'єднання;
  • витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій, видану контролюючим органом за основним місцем обліку неприбуткової організації;
  • штатний розпис;
  • особові картки, трудові книжки осіб з інвалідністю, що перебувають у трудових відносинах із суб'єктом господарювання;
  • зведений звіт про зайнятість і працевлаштування осіб з інвалідністю для господарського об'єднання та окремі звіти об'єднання та підприємств;
  • звіти по праці (форма N 1-ПВ);
  • копії документів, що підтверджують інвалідність працівників;
  • накази (розпорядження) про прийняття на роботу, переведення на іншу роботу, розірвання трудового договору, про відрядження, про відпустки осіб з інвалідністю тощо;
  • трудові договори (контракти), укладені суб'єктом господарювання з особами з інвалідністю (у разі їх укладення в письмовій формі);
  • табель обліку використання робочого часу;
  • розрахунково-платіжні відомості працівників і розрахунково-платіжні відомості (зведені);
  • договори, що підтверджують розміщення на підприємстві громадської організації осіб з інвалідністю, яке входить до складу господарського об'єднання, замовлення на придбання товарів (робіт, послуг);
  • платіжні доручення за такими договорами, розрахунки витрат на виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг), що підтверджують безпосереднє виготовлення товарів (виконання робіт, надання послуг) підприємством громадської організації осіб з інвалідністю та включення до зазначених витрат заробітної плати осіб з інвалідністю, які працюють на відповідному підприємстві.

Коли перевіряючих можна не допускати?

Не допускати посадових осіб до проведення планової або позапланової перевірки можна, якщо:

  • перевірка проводиться з порушенням передбачених законом вимог щодо періодичності проведення таких перевірок;
  • посадові особи Держпраці, її територіального органу не надали копію повідомлення про проведення перевірки або якщо надані документи не відповідають вимогам закону;
  • суб'єкт господарювання не одержав повідомлення про проведення планової перевірки в порядку, передбаченому законом;
  • посадова особа не внесла запис про проведення перевірки до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) за наявності такого журналу в суб'єкта господарювання;
  • посадові особи Держпраці, її територіального органу не пред'явили направлення, службові посвідчення та не надали копію направлення на проведення перевірки;
  • тривалість планової перевірки або сумарна тривалість планових перевірок перевищує граничну тривалість, встановлену законом, або тривалість позапланової перевірки перевищує граничну тривалість, встановлену законом;
  • Держпраці, її територіальний орган проводить повторну позапланову перевірку за тим самим фактом (фактами), що був (були) підставою для проведення позапланової перевірки;
  • Держпраці не затверджено та не оприлюднено на власному офіційному вебсайті уніфіковану форму акта перевірки, в якому передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику;
  • у передбачених законом випадках посадові особи не надали копію погодження Мінсоцполітики на проведення позапланової перевірки.

http://dsp.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Затверджено мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів на липень
Мінагрополітики наказом від 10.07.2025 № 1943 затвердило мінімально допустимі експортні ціни на окремі види товарів, що класифікуються за кодами згідно з УКТЗЕД 0409 00 00 00, 0802 31 00 00, 0802 32 00 00, 1001, 1002, 1003, 1004, 1005, 1201, 1205, 1206 00, 1507, 1512, 1514, 2306 на липень 2025 року....
11.07.2025
Зміни в законодавстві з 7 по 11 липня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, який офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Унесено зміни до переліку територій...
11.07.2025
До Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва внесено зміни
Мінагрополітики внесло зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва. Більше за темою: Розрахунок частки сільгосптоваровиробництва: кому та як розраховувати Мінагрополітики наказом від 26.06.2025 № 1900 внесло зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаров...
Кращі матеріали