Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Кабмін пропонує оплату перших 7 днів непрацездатності перекласти на роботодавців

20.10.2021 327 0 0

Кабінет Міністрів пропонує оплату перших семи днів непрацездатності перекласти на роботодавців. Про це йдеться в Проекті Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації функцій Фонду соціального страхування України» №6171 від 12.10.2021.

Що передбачає законопроєкт. Передбачається, що оплата перших семи днів тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві, здійснюється за рахунок коштів роботодавця (зараз роботодавці оплачують перші п’ять днів лікарняного).

Проєктом акта пропонується:

  • скоротити кількість документів, що подаються особами до Фонду для призначення страхових виплат за страхуванням від нещасного випадку з 21 до 1;
  • забезпечити можливість доступу до сервісів Фонду через Єдиний державний вебпортал електронних послуг «Дія»;
  • запровадити електронну взаємодію Фонду з державними електронними ресурсами через національну систему електронної взаємодії «Трембіта» з метою одержання інформації, необхідної для призначення та контролю страхових виплат (проектом акта наразі додатково передбачається встановити обмін інформацією із 10 реєстрами та системами);
  • уточнити та привести у відповідність із Сімейним кодексом України коло осіб, які мають право на одноразові та щомісячні страхові виплати за страхуванням від нещасного випадку, що значно скоротить кількість судових позовів щодо встановлення права на отримання страхових виплат у разі смерті потерпілого;
  • посилити відповідальність держави за дотримання прав застрахованих осіб.

Також планується надати повноваження Кабінету Міністрів України в частині: вирішення питань бюджетної політики Фонду; затвердження порядку відчуження майна Фонду; затвердження нормативно-правових актів, що регулюють правовідносини, пов’язані із виконанням завдань і функцій Фонду, що є суміжними із сферами державних політик, завдання щодо формування та реалізації яких віднесені до повноважень інших центральних органів виконавчої влади; призначення та звільнення директора виконавчої дирекції Фонду;

Передбачити повноваження Мінсоцполітики щодо:

  • внесення Уряду пропозицій стосовно призначення та звільнення директора виконавчої дирекції Фонду;
  • погодження призначення та звільнення директором його заступників і керівників управлінь виконавчої дирекції фонду; внесення в порядку державного нагляду подань відповідному суб’єкту призначення щодо звільнення зазначених посадових осіб;
  • визначити Фонд юридичною особою публічного права;
  • актуалізувати норми законодавства у зв’язку із запровадженням електронного реєстру листків непрацездатності;
  • забезпечити збалансований, з урахуванням світового досвіду, підхід до оплати перших днів тимчасової непрацездатності роботодавцем, збільшивши період оплати з 5 до 7 перших днів страхового випадку (з 2023 року).

iportal.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали