Змінено типові вимоги до претендентів на посади держслужби
Як забезпечити рівний доступ до держслужби особам з інвалідністю
Завершальний етап оцінювання діяльності держслужбовців
Унесено зміни до Типових вимог до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорії «А», затверджених постановою КМУ від 22.07.16 р. № 448 (далі – Постанова № 448). Ідеться про посади, що належать до вищого корпусу держслужби, зокрема держсекретарів Кабміну та міністерств, керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами Кабміну, та керівників держслужби в органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України.
Здебільшого зміни стосуються спеціальних вимог до зазначених посад. Загальні ж вимоги (щодо загального стажу роботи, досвіду роботи та вільного володіння державною мовою, а також однією з офіційних мов Ради Європи), передбачені ст. 20 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889), залишилися без змін.
Отже, порівняно з раніше чинними нормами Постанови № 448, зараз кількість вимог зменшено до 8 (було 10), однак їх розширено та конкретизовано. Наприклад, оскільки особи, призначені на посади держслужби категорії «А», є керівниками держорганів найвищого рівня, суттєво розширено компоненти вимог «Прийняття ефективних рішень», а також кардинально змінено компоненти вимог «Лідерство» і «Комунікація та взаємодія».
Додано нову позицію – «Досягнення результатів», що складається з таких вимог:
- здатність до чіткого бачення результату діяльності;
- уміння фокусувати зусилля для досягнення результату діяльності;
- уміння запобігати перешкодам та ефективно їх долати.
Відтепер у документі конкретизовано вимоги до професійних знань. Так, крім Конституції та низки законів претендент на посаду має знати спеціальне законодавство, яке стосується виконуваних держслужбовцем завдань, а також основи держуправління у відповідній галузі.
Важливою новацією є те, що із приміток до Постанови № 448 вилучено пункт стосовно знання спеціальних законів, які знадобляться претендентам на посади голів місцевих держадміністрацій. Пояснюється це просто: після внесення змін до Закону № 889, а саме з 11.11.17 р., голови місцевих держадміністрацій уже не мають статусу держслужбовців, тож призначення їх на посади здійснюється за іншою процедурою, ніж передбачено цим Законом.
Постанова КМУ від 03.10.18 р. № 835 набула чинності з 19.10.18 р. («Урядовий кур’єр» від 19.10.18 р. № 196).
Коментарі до матеріалу