Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Держбанки пропонують об’єднати в державну банківську групу

22.05.2018


До Верховної Ради поданий депутатський законопроект «Про удосконалення функціонування фінансового сектору та створення державної банківської групи в Україні» (реєстраційний №8331-1).

Як зазначається у пояснювальній записці до документа, його метою є вдосконалення функціонування фінансового сектору України шляхом створення та функціонування банківської групи з державних банків та банків за участю держави, визначення особливостей управління суб’єктами у складі такої банківської групи та внесення змін до Господарського кодексу та законів України.

Удосконаленню підлягає система корпоративного управління державних банків та банків с державною участю, яка потребує не тільки змін у частині конкретних принципів та механізмів у відповідності до кращих світових практик при формуванні наглядових рад, а й якісно нового підходу до забезпечення ефективності роботи таких банків шляхом створення в Україні Державної банківської групи, як це передбачено діючим законодавством, як групи юридичних осіб, які мають спільного контролера (у даному випадку – державу), що складається з двох або більше фінансових установ і в якій банківська діяльність є переважною.

Для управління Державною банківською групою пропонується створити Управляючу компанію державної банківської групи, яка створюється і здійснює свою діяльність у відповідності із цим законом, підпорядковується Кабінету Міністрів України та якій цим законом делегується реалізація державної політики у сфері управління державним майном у вигляді часток у статутному капіталі державних банків та банків із державною часткою власності в капіталі. Управляюча компанія державної банківської групи буде юридичною особою публічного права зі спеціальним статусом та матиме назву «Державна компанія з управління банківськими активами». Управляюча компанія здійснює свою діяльність на підставі Статуту, що затверджується рішенням Кабінету Міністрів.

Основними функціями Управляючої компанії з питань управління учасниками державної банківської групи є:

- розробка стратегії управління учасниками державної банківської групи;

- координація управління активами і пасивами державних банків та банків із державною часткою власності, в тому числі забезпечення консорціумного кредитування пріоритетних інфраструктурних проектів за участю держави;

- встановлення індикативних показників ефективності та ризиковості роботи учасників державної банківської групи;

- затвердження річних результатів діяльності учасників державної банківської групи, затвердження розміру річних дивідендів, звітів їх наглядових рад;

- здійснення моніторингу ризикових показників діяльності банківської системи на підставі узагальнюючих даних систем ризик-менеджменту банків та встановлення ризик-лімітів для забезпечення ефективного дотримання показників дохідності та ризику при розміщенні тимчасово вільних коштів державних підприємств на рахунках у банках;

- розробка систем заохочення та мотивації членів органів управління учасників державної банківської групи тощо;

- здійснення інших функцій відповідальної особи державної банківської групи.

Структура управління Управляючої компанії пропонується наступна: Рада Управляючої компанії - вищий орган управління Управляючої компанії, що складається з дев’яти осіб, по дві з яких призначаються Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України, а три члени мають бути незалежними, що обираються на конкурсних засадах конкурсною комісією виключно з числа кандидатів, відібраних на умовах відкритого конкурсу компанією з добору персоналу, що має не менш як десятирічний досвід надання послуг з добору керівного складу фінансових установ.

Виконавча дирекція - виконавчий орган Управляючої компанії, що здійснює управління його поточною діяльністю та складається з п’яти осіб, які призначаються Кабінетом Міністрів.

У складі Управляючої компанії створюється Експертна рада Управляючої компанії - консультативний орган, який забезпечує аналіз поточного стану діяльності учасників державної банківської групи, виконання ними планових показників діяльності, поточного стану та перспектив розвитку банківської системи України, розробку стратегії управління державою належними їй банківськими активами та підготовку експертних висновків з інших питань, що віднесені до функцій Управляючої компанії.

Щодо органів управління банків - учасників Держаної банківської групи, законопроектом передбачено, що ними є наглядова рада і правління банку.

Наглядова рада є вищим органом управління державного банку, що вирішує будь-які питання діяльності банку, крім тих, що у відповідності до вимог законодавства потребують погодження з Управляючою компанією, у тому числі забезпечує контроль за діяльністю правління, захист прав вкладників, інших кредиторів банку та держави як акціонера державного банку.

Для виконання цілей законопроекту пропонується внести зміни до діючих законів України, зокрема:

- до статті 3 Закону «Про управління об’єктами державної власності» щодо особливості управління Державною банківською групою;

- до статей Закону «Про Національний банк» щодо можливості регулятора делегувати державним банкам повноваження щодо зберігання запасів готівки, не допустивши при цьому ризиків втрати емісійних коштів - банкнот та монет;

- до статті 47 «Види діяльності банку» Закону «Про банки і банківську діяльність» щодо розширення для банків переліку зберігання цінностей, у тому числі тих, на які накладено арешт або які конфісковані на користь держави та/або таких, які визнані безхазяйними.

Крім того, пропонується внести зміни до статті 337 Господарського Кодексу України задля усунення правової колізії щодо визначення державного банку.

http://iportal.rada.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
23.07.2025
Куди звертатися із заявою про шкоду, завдану керівником підприємства
Рівненський апеляційний суд скасував оскаржуване позивачем – приватним вищим навчальним закладом – судове рішення, яким місцевий суд відмовив йому в задоволенні позову про відшкодування матеріальної шкоди, завданої керівником підприємства – відповідачем у справі, та відповідно до ч...
23.07.2025
Актуальна судова практика КАС у складі Верховного Суду за червень 2025 року
Пропонуємо ознайомитися з оглядом актуальної судової практики Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду за червень 2025 року. В огляді відображено правові позиції колегій суддів КАС Верховного Суда, які матимуть значення для формування єдності судової практики при вирішенні публічн...
23.07.2025
Правила визначення ТОТ можуть змінити: законопроєкт
У чинному Податковому кодексі значна кількість норм передбачає прив’язку до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або які тимчасово окуповані Російською Федерацією. Законопроєктом їх пропонують вилучити? Більше за темою: Чи можна співпрацювати з юрособою, бенефіціар якої пе...
Кращі матеріали