Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Заміна відсутнього працівника через неможливість дістатися на роботу

31.03.2020

Один із сторожів, який працює в установі, що фінансується за кошти з бюджету, не може прибути на роботу у зв’язку з відсутністю транспортного сполучення під час карантину. Як оформити покладання в певні дні обов’язків сторожа на працівника з кваліфікацією «Спеціаліст» і чи вважатиметься така робота надурочною?

Справді, в ситуації, що склалася у зв’язку із установленням карантину, непросто оформити якісь зміни в трудових відносинах, керуючись нормами застарілого трудового законодавства. У разі виникнення обставин, що викладені в запитанні, найкращим варіантом оформлення додаткової роботи, виконання якої слід доручити іншому працівнику у зв’язку з тимчасовою відсутністю основного працівника, могло б стати сумісництво. Але оскільки йдеться про установу, що фінансується за бюджетні кошти, то в такому випадку тривалість роботи за сумісництвом не може перевищувати чотирьох годин на день і повного робочого дня у вихідний день, що передбачено п. 2 постанови КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.1993 р. № 245. А зміна сторожа, зрозуміло, аж ніяк не може тривати лише чотири години.

Тому,  єдиний спосіб оформлення додаткової роботи в такій ситуації - це покладання на працівника виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника з доплатою в розмірі до 50 % посадового окладу за основною посадою (лист Мінпраці України від 25.03.2010 р. № 319/13/84-10). Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника - це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника. Таке визначення наведено в листі Мінпраці України від 19.04.2011 р. № 126/06/186-11. Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника може бути як зі звільненням від виконання своїх основних обов’язків, так і без звільнення від них.

За вказаних обставин одночасно виконувати і роботу за кваліфікацією «Спеціаліст», і роботу за професією сторожа неможливо, оскільки графіки таких працівників не збігаються. Але в надзвичайній ситуації, яка склалася в країні, коли більшість працівників не в змозі прибути на робоче місце, і працювати можуть лише ті, хто мешкає поруч із місцем роботи, іншого варіанту, як покладання на працівника виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, немає. У табелі обліку робочого часу слід відображати робочий час лише за основною посадою, тож теоретично збільшення його тривалості не відбувається. Тому про надурочну роботу не йдеться.

Запропонований варіант оформлення додаткової роботи можна застосовувати лише як виняток. Якщо аналогічна ситуація склалася на підприємстві, що не є державним, то найкращим виходом з неї було б оформлення сумісництва.

profpressa.com

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
ДПС збільшує відшкодування ПДВ на 24 %
У травні 2025 року платникам податків відшкодовано 15,5 млрд грн. Це на 22,3 % (+2,8 млрд грн) більше, ніж у травні 2024 року. Більше за темою: Перевірка бюджетного відшкодування: строки зменшилися У січні – травні 2025 року платникам податків було відшкодовано 70,9 млрд грн ПДВ на поточ...
20.06.2025
Правові нюанси процедури банкрутства та ліквідації підприємств
Розглянемо, що таке неплатоспроможність, превентивна реструктуризація, судові процедури банкрутства, призначення арбітражного керуючого. Більше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Як використати процедуру банкрутства для стягнення боргу: практичні поради У суч...
20.06.2025
Послуги надано нерезиденту на території України: за яким курсом визначається база обкладення ПДВ при отриманні авансу
За офіційним курсом гривні до іноземних валют, який встановлено НБУ у попередній робочий день. Більше за темою: Особливості формування собівартості послуг За яким валютним (обмінним) курсом НБУ визначається база оподаткування ПДВ при отриманні попередньої (авансової) оплати в іноземній валюті ...
Кращі матеріали