Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Видача фінансової позики: чи потрібен РРО

15.05.2019 527 0 0

Суб’єкт господарювання при видачі кредиту (фінансової позики) зобов’язаний провести таку операцію через належним чином зареєстрований РРО та видати відповідний розрахунковий документ.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 07.05.2019 р. № 2016/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо надання податкової консультації та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо застосування фінансовою компанією реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) при видачі кредиту (фінансової позики) та роздрукування фіскального касового чеку видачі коштів (питання 1)

Пунктом 7 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі - РРО), що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 918/29050 (далі - Порядок № 547), передбачено, що реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.

Якщо алгоритм роботи РРО не забезпечує окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків:

  • дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції «службова видача»;
  • забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».

Пунктом 1 розділу III Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 21.01.2015 р. № 13, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 11.02.2016 р. за № 220/28350 (далі - Положення № 13), визначено, що фіскальний касовий чек видачі коштів (далі - видатковий чек) - це розрахунковий документ, надрукований РРО при проведенні розрахунків у разі видачі коштів покупцеві при поверненні товару, рекомпенсації послуги, прийнятті цінностей під заставу та в інших випадках. Форма № ФКЧ-2 видаткового чека наведена у додатку 2 до цього Положення.

Враховуючи зазначене, суб’єкт господарювання при видачі кредиту (фінансової позики) зобов’язаний провести таку операцію через належним чином зареєстрований РРО та видати відповідний розрахунковий документ.

Окремо зазначаємо, що для роз’яснення питання порядку використання режимів РРО, а саме видачі видаткового чеку, необхідно звернутись до сервісного центру, який проводив налаштування РРО та його програмування.

Щодо заповнення книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) фінансовою компанією при видачі кредиту (фінансової позики) (питання 2)

Підпунктом 8 п. 4 розділу II Порядку реєстрації ведення розрахункових книжок, КОРО, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 920/29050 (далі - Порядок № 547), передбачено, що за бажанням суб’єкта господарювання у графах 5 - 10 розділу 1 КОРО, зареєстрованої на РРО, можна створювати додаткові графи для зазначення сум розрахунків, суми податку на додану вартість, суми акцизного податку або іншого податку (збору) та виданих при поверненні товару коштів, які отримані (видані) з використанням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо. Крім того у цьому розділі КОРО на РРО можна виконувати додаткові записи, що підсумовують дані за розрахунками за день чи за місяць.

Враховуючи вищевказане, суб’єкт господарювання може самостійно додати до КОРО ті графи, що необхідні та відповідають особливостям його роботи.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали