Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Військовий облік жінок

30.06.2022

Відповідно до Наказу від 07.02.2022  № 35 «Про внесення змін до наказу Міністерства оборони України від 11 жовтня 2021 року № 313», взяття на військовий облік жінок згідно з Переліком спеціальностей та/або професій, споріднених з відповідними військово-обліковими спеціальностями розпочинається з 1 жовтня 2022 року, але граничного строку взяття на облік поки не встановлено.

Генеральний штаб Збройних сил України планує ознайомитись з чисельністю жінок, які стануть на військовий облік з жовтня 2022 року та сформувати перелік потенційного кадрового резерву.

Відповідальність за порушення ведення військового обліку в Україні регулюється статтями 210 та 210КпАП. Однак, до кінця 2022 року штрафних санкцій не буде застосовуватись, оскільки, цей період вважається перехідним.

Слід зауважити, що жодних виключень немає, навіть вагітні жінки та жінки з малолітніми дітьми, а також жінки, що працюють за договорами цивільно-правового характеру та домогосподарки також мають стати на військовий облік, якщо вони мають відповідну фахову приналежність.

 Оскільки на сьогодні окремого порядку взяття жінок на військовий облік в Україні не запроваджено, тому ймовірно, що до жінок будуть застосовуватись норми Постанови Кабміну від 07.12.2016 р. № 921 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників та військовозобов’язаних» (далі – Порядок № 921).

Відповідно до пункту 5 статті 34 Закону України від 25.03.1992 р. № 2232-ХІІ «Про військовий обов’язок та військову службу» (далі – Закон № 2232), на керівників підприємств, установ та організацій незалежно від їх форми власності і підпорядкування покладається обов’язок ведення персонального обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, що передбачає облік відомостей щодо таких осіб за місцем їх роботи.

 На роботодавців покладається обов’язок (див. п. 37 Порядку № 921) щодо:

  • прийняття на роботу тільки тих працівників, в яких наявні всі військово-облікові документи (військові квитки або тимчасові посвідчення, посвідчення про приписку до призовних дільниць), відповідно, що посвідчують взяття їх на військовий облік;
  • надсилання до відповідних ТЦК повідомлень про зміну облікових даних призовників і військовозобов’язаних, прийнятих на роботу чи звільнених з роботи у 7-денний строк;
  • забезпечення повноти та достовірності облікових даних призовників і військовозобов’язаних, а також взаємодія з ТЦК щодо строків та способів звіряння даних особових карток, списків призовників і військовозобов’язаних, їх облікових даних, внесення відповідних змін до них;
  • організації періодичного звіряння особових карток призовників і військовозобов’язаних із записами у військових квитках та посвідченнях про приписку до призовних дільниць. Не рідше одного разу на рік проведення звіряння особових карток працівників з обліковими документами ТЦК, в яких вони перебувають на військовому обліку;
  • оповіщення призовників і військовозобов’язаних про їх виклик до ТЦК і забезпечення їх своєчасного прибуття;
  • внесення до особових карток призовників і військовозобов’язаних інформації про зміни в облікових даних та повідомлення про відповідні зміни ТЦК;
  • складення і подання щороку до 1 грудня списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць (у разі їх наявності);
  • оформлення документів для бронювання військовозобов’язаних за центральними і місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, підприємствами, установами та організаціями на період мобілізації та на воєнний час;
  • інформування ТЦК про громадян та посадових осіб, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
  • контролю за виконанням посадовими особами, призовниками і військовозобов’язаними встановлених правил військового обліку та проведення відповідної роз’яснювальної роботи;
  • ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірок стану військового обліку призовників і військовозобов’язаних та звіряння їх облікових даних з даними ТЦК;
  • інші вимоги.

https://www.fpsu.org.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали