Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Важливі роз'яснення держорганів на 08 жовтня 2021 року

08.10.2021 825 0 0

Фахівці Uteka зробили добірку важливих роз'яснень в зручній табличній формі.

Реквізити

Назва

Суть роз’яснення

1

Лист Мінфіну від 22.09.2021 № 41020-07/К-64/1/2109

Мінфін висловився щодо необхідністі оформлення первинних документів згідно ДСТУ 4163: 2020

Що стосується необхідності дотримуватися при оформленні первинних документів вимог ДСТУ 4163:2020. Мінфін вказав, що роз'яснення нормативно-правових актів можуть надаватися органами, які видали, або за погодженням з ними іншим органом, якщо інше не встановлено безпосередньо органом, який видав нормативно-правовий акт. Надання роз'яснень щодо застосування ДСТУ 4163:2020 до повноважень Міністерства фінансів України, не відноситься. При цьому, Мінфін у своєму листі, зазначив, що для цілей бухгалтерського обліку господарських операцій необхідно виконувати вимоги до оформлення первинних документів, визначені Законом про бухоблік і Положенням № 88.

2

Лист Мінекономіки від 06.08.2021 № 4712-06/40372-09

Хто має право на додаткову відпустку за роботу в умовах ненормованого робочого дня - роз'яснює Мінекономіки

Підприємство, установа, організація самостійно в колективному договорі визначає перелік професій і посад, до яких може застосовуватися ненормований робочий день (з урахуванням орієнтовного переліку, якщо такий є), та відповідно встановлює тривалість щорічної додаткової відпустки за ненормований робочий день по кожному виду робіт, професій, посад, враховуючи періодичність виконання робіт понад встановлену тривалість робочого часу, коло обов'язків і обсяг виконаних робіт.

3

Лист ДПС від 28.09.2021 № 3603/ІПК/99-00-12-02-05-06

Чи може новий директор підписувати НН за «старого»?

Чіткої відповіді податківці на це питання не дали. Зі змісту ІНК зрозуміло наступне: якщо податкову накладну буде підписувати новий директор, за період роботи свого попередника, то це є підставою для неприйняття податкової накладної, про що платник податків дізнається з квитанції із зазначенням причин такого неприйняття.

4

Лист ДПС від 05.08.2021 № 2953/ІПК/99-00-21-03-02-06

Що з ПДВ при ліквідації основних засобів?

У разі ліквідації основних засобів у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням, платник податку не нараховує податкові зобов'язання з ПДВ (в тому числі, відповідно до норм п. 198.5 ПКУ) у випадку подання контролюючому органу належним чином оформленого акта на списання основних засобів за формою, встановленою наказом Міністерства статистики України «Про затвердження типових форм первинного обліку» від 29.12.1995 р. № 352, або за довільною формою, за умови, що такий документ міститиме всю необхідну інформацію, яка дозволяє ідентифікувати операцію, та матиме належні реквізити первинного документа.

5

Лист Держстату від 25.08.2021 № 19.1.2-26/О-117-21/122

Чи можуть роботодавці відмовитись від типових форм кадрових документів – роз’яснює Держстат

Вимоги типових форм передбачають обов'язковість ведення респондентами первинного обліку показників, зазначених у цих формах. Тобто під «обов'язковістю» слід розуміти насамперед не питання обов'язковості використання типових форм, а необхідність ведення первинного в цілому.

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали