Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Умови зберіганя готівки

04.06.2018


Якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці РРО, то частину готівки можна зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті РРО.

Задля уникнення можливого порушення Закону про РРО податківці рекомендують обумовити таку ситуацію у внутрішньому наказі по підприємству, в якому зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації з використанням РРО.


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 24.05.2018 р. № 2301/ІПК/03-20-14-05-11

Про можливість зберігання частини готівки у сейфі поруч з РРО без проведення операції «службова видача»

Головне управління ДФС у Волинській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI розглянуло звернення ТОВ [...] щодо можливості зберігання частини готівки у сейфі, за умови його розташування на місці проведення розрахунків, без проведення операції «службова видача» по РРО в момент переміщення коштів зі скриньки РРО в сейф та повідомляє наступне.

Відповідно до звернення ТОВ [...] не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці реєстратора розрахункових операцій. Чи може підприємство частину готівки зберігати у сейфі, за умови його розташування на місці проведення розрахунків, не проводячи операцію «службова видача» в момент переміщення коштів зі скриньки РРО в сейф?

Реєстратори розрахункових операцій (РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг застосовуються відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.95 р. №265/95-ВР (далі - Закон  №265/95-ВР).

Відповідно до п. 13 ст. 3 цього Закону суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Згідно ст. 2 Закону №265/95-ВР місце проведення розрахунків - це місце, де здійснюються розрахунки із покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо.

У відповідності до п. 6 розділу III Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 №547, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватись через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.

Відповідно до п. 23 Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженого постановою КМУ від 15.06.2006 р. №833, заборонено зберігати на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо) готівку, що не належить суб'єкту господарювання, а також особисті речі касира чи інших працівників.

Отже у випадку, якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці реєстратора розрахункових операцій, частину готівки можна зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора.

Таким чином, з метою уникнення можливого порушення законодавства слід обумовити таку ситуацію у внутрішньому наказі по підприємству, в якому зазначити, що в сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації з використанням РРО.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
20.05.2025
Як видалити дані чи скасувати подане повідомлення про зміни в трудових відносинах
Помилилися при поданні до ПФУ повідомлення про зміни в трудових відносинах? Що треба робити для виправлення помилок? Більше за темою: Як у трудовій книжці зробити запис про роботу за сумісництвом Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю Трудова книжка в...
20.05.2025
Як усунути недоліки, виявлені в трудовій книжці
Більше за темою: Виправлення запису в трудовій книжці Якщо в трудовій книжці відсутній запис про зміну прізвища або виявлено помилку в написанні прізвища, імені, по батькові, заповнити чи виправити цю інформацію може роботодавець підприємства, де ви працюєте зараз.  Якщо підприємство, яке вне...
20.05.2025
Який код за КАТОТТГ указати в декларації єдинника четвертої групи щодо земельних ділянок на території різних громад
При поданні загальної, нової загальної або уточнюючої загальної декларації у рядку 8 її основної частини заповнюється код адміністративно-територіальної одиниці за місцезнаходженням платника за КАТОТТГ (основним місцем обліку). Який код за КАТОТТГ зазначається у рядку 8 основної частини загальної по...
Кращі матеріали