Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Технічні проблеми із сервером ДФС і штраф за несвоєчасну реєстрацію РК

15.03.2019 1087 0 1


В Індивідуальній податковій консультації ДФС від 22.02.19 р. № 678/6/99-99-12-02-01-158/ІПК (далі – ІПК № 678) розглядається ситуація із застосуванням штрафу за несвоєчасну реєстрацію в ЄРПН податкових накладних (далі – ПН) і розрахунків коригування (далі – РК).

Так, платник ПДВ 15.01.19 р. направив на реєстрацію декілька ПН. Не отримавши квитанцію про їх реєстрацію, він 16.01.19 р. направив ці ПН на реєстрацію повторно. Квитанції про реєстрацію ПН (як за перше їх відправлення, так і за друге) були отримані 16.01.19 р. Тобто з порушенням строків реєстрації, установлених п. 201.10 Податкового кодексу (далі – ПК). А значить, на думку ДФС, викладену в ІПК № 678, платникові ПДВ загрожує штраф згідно з п. 1201.1 ПК за несвоєчасну реєстрацію ПН, відправлених 15.01.19 р.

Варто завважити, що 15.01.19 р. у роботі ЄРПН були перебої – у зв'язку з перевантаженням серверів ДФС. Про це ДФС проінформувала платників податків, розмістивши відповідне оголошення на своєму офіційному веб-порталі. Проте згодом ДФС заявила (ІПК від 20.02.19 р. № 639/6/99-99-15-03-02-15/ІПК), що перевантаження сервера вплинуло тільки на обробку запитів на отримання відомостей з ЄРПН і не вплинуло на приймання ПН та РК і на роботу ЄРПН у цілому. Тобто, на думку ДФС, відправлені 15.01.19 р. ПН та РК не були зареєстровані своєчасно не через проблеми із сервером, а через помилки платника податків.

Нагадаємо, що операційний день для реєстрації ПН та РК триває з 8.00 до 20.00 (п. 3 Порядку, затвердженого постановою КМУ від 29.12.10 р. № 1246). Значить, якщо ПН або РК були відправлені на реєстрацію протягом строку, установленого п. 201.10 ПК, і в межах операційного дня, платник ПДВ мав отримати квитанцію про реєстрацію таких ПН та РК на дату їх відправлення на реєстрацію. І якщо ПН були відправлені на реєстрацію 15.01.19 р. до 20.00, то в квитанції про їх реєстрацію має бути зазначена дата 15.01.19 р., навіть якщо ця квитанція через перевантаження сервера була отримана 16.01.19 р.

Підтвердженням тому служить роз'яснення ДФС, як треба діяти платникові ПДВ, якщо він протягом операційного дня не отримав квитанцію про реєстрацію (нереєстрацію, про зупинення реєстрації) ПН або РК (ЗІР, категорія 101.17). Так, для того щоб з'ясувати причину відсутності квитанції, платник ПДВ повинен:

1. Проглянути дані ЄРПН стосовно складених ним або його контрагентами ПН та/або РК через електронний кабінет у режимі реального часу.

2. Звернутися до Центру обслуговування платників податків за своїм місцезнаходженням або на «гарячу лінію» за телефоном 0-800-501-007 (напрямок 0) з детальним описом ситуації.

3. Якщо через 2 години після відправлення на реєстрацію ПН або РК не отримано квитанцію, а в електронному кабінеті відсутні дані про реєстрацію й інспектор по телефону підтвердив, що надходження документа не було, тоді необхідно направити документ повторно на реєстрацію.

Як бути платникові ПДВ за ситуації, коли ПН відправлена на реєстрацію в ЄРПН на одну дату, а зареєстрована на іншу?

Зважаючи на категоричну думку ДФС щодо штрафів за несвоєчасну реєстрацію ПН навіть через технічні проблеми із сервером, відстоювати свою позицію доведеться скоріше за все в суді. Проте для звернення до суду слід поклопотатися про докази. Документом, який доведе своєчасне відправлення ПН або РК на реєстрацію, може бути, наприклад:

  • «повідомлення про прийняття звітності» (у ньому зазначена дата і час відправлення документа на сервер ДФС);
  • скриншот протоколу відправлення документа до ДФС (за відсутності вищезгаданого повідомлення).

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали