Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи штрафують податківці за вклеювання Z-звітів до КОРО

05.11.2020

Підприємство може розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів, де визначити місцем зберігання щоденних Z-звітів КОРО. Тобто, як бачимо, за умови визначення внутрішнім документом місяця зберігання щоденних Z-звітів КОРО, не загрожує штраф за порушення встановленого порядку використання КОРО згідно з п. 3 ст. 17 Закону про РРО.


ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 22.09.2020 р. № 3961/ІПК/26-15-05-09-01-14

Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення про надання індивідуальної податкової консультації щодо порядку ведення книг обліку розрахункових операцій  та в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

 Відповідно до запиту підприємство знаходиться на загальній системі оподаткування, є платником ПДВ та здійснює роздрібну торгівлю комп’ютерами, периферійним устаткуванням та програмним забезпеченням у магазинах. Роздрібна торгівля в структурних підрозділах (магазинах) здійснюється з використанням реєстраторів розрахункових операцій з відповідним відображенням суми отриманих грошових коштів у книзі обліку розрахункових операцій на підставі роздрукованих щоденних фіскальних звітних чеків (Z-звітів).

Підприємство звернулось з проханням надати відповідь на наступні питання:

1.Чи можна й надалі, після 01 серпня 2020 року, щоденно відображати в КОРО суми розрахунків на підставі фіскальних Z-звітів)?

2.Чи не суперечить чинному законодавству щоденне вклеювання фіскальних звітних чеків (Z-звітів) у І розділі КОРО? Чи не буде факт вклеювання в КОРО порушенням порядку ведення КОРО?

3.Чи можна вважати роздруковані та вклеєні в КОРО фіскальні щоденні звітні чеки (щоденні Z-звіти) візуальним підтвердженням факту повноти обліку здійснених розрахункових операцій та надавати їх під час перевірок контролюючим органам (на виконання вимоги абз.2 п.12 розділу ІІ Положення №148)?

4.Чи можна визначити та затвердити внутрішнім наказом коро як місце зберігання відокремленими підрозділами щоденніх Z-звітів (згідно п.12 розділу ІІ Положення №148)?

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій
(далі - РРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 06 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон № 265).

Відповідно до статті 7 та 8 Закону № 265 розроблено, зокрема, порядок реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) (далі - Порядок РРО), порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій (далі - Порядок КОРО), які затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 (далі - Наказ № 547).

З метою спрощення процедури реєстрації та застосування РРО та КОРО наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2018 № 773, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.09.2018 за № 1106/32558 (далі - Наказ № 773), внесено зміни, зокрема, до Порядку РРО та Порядку КОРО.

Змінами, передбаченими Наказом № 773, суб'єкту господарювання надано право не реєструвати та не зберігати КОРО та розрахункові книжки у разі прийняття рішення про те, що у випадках виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії (абзац п'ятий пункт 2 розділу III Порядку РРО).

Наказом № 773 також внесено зміни до Порядку КОРО, зокрема, до пункту 6 глави 4 розділу II, згідно з якими скасовано обов'язок суб'єкта господарювання, що використовує КОРО на РРО, підклеювати фіскальні звітні чеки до відповідних сторінок КОРО. В той же час заборони на відображення та вклеювання фіскальних звітних чеків в КОРО в законодавстві немає, а у додатку 1 до Порядку КОРО залишено розділ 1 «Облік руху готівки та сум розрахунків».

Згідно пункту 6 глави 4 розділу ІІ Порядку 547 встановлено, що суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 Кодексу. Місце зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій формі у діючому законодавстві не визначено, тому суб’єкт господарювання самостійно визначає це місце.

Згідно  пункту 11 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затверджене постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148  готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

Оприбуткуванням готівки в касах установ/підприємств та їх відокремлених підрозділів, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО та з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

Оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, є забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (КОРО - у разі її використання на період виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії).

Установа/підприємство самостійно визначає місце та спосіб зберігання відокремленими підрозділами щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі. Тому підприємство може розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів, де визначити місцем зберігання щоденних Z-звітів книгу ОРО.

У відповідності до п. 52.2 ст. 52 ПКУ податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.

Коментарі до матеріалу
Популярне
29.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент затвердив мораторій на перевірки бізнесу Оновлено правила ведення військового обліку: постанова КМУ від 16.07.2025 Оприлюднено зміни до КЗпП щодо встановлення наявності ознак трудових відносин Чи потрібно переоформлювати документи, якщо змінилася на...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
01.08.2025
У якому разі нотаріус відмовляє у вчиненні нотаріальної дії
Нотаріус чи посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, не мають права безпідставно відмовити у вчиненні нотаріальної дії – це чітко визначено українським законодавством. Водночас існує перелік законних підстав, за яких така відмова є обов’язковою. Їх встановлює ст. 49 Закону від 02...
01.08.2025
Важкі та шкідливі умови праці: право працівників на пільги й компенсації
Працівники, зайняті на роботах із важкими та шкідливими умовами праці, мають право на безоплатне лікувально-профілактичне харчування; скорочення тривалості робочого часу, додаткову оплачувану відпустку, пільгову пенсію; роботодавець може за свої кошти додатково встановлювати працівникові за колектив...
01.08.2025
Як зберігати ПН і РК в електронній формі та надавати їх для перевірки
ПН і РК, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками ПДВ на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях. Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу досту...
Кращі матеріали