Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Провадження підприємницької діяльності в кіосках: роз’яснення Антимонопольного комітету

22.04.2024

Антимонопольний комітет України на засіданні 28 березня 2024 року прийняв рекомендаційні роз’яснення щодо застосування законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

У них роз’яснено:

  • які саме дії рад можуть вважатися антиконкурентними та розглядатися на предмет наявності ознак порушень, визначених ст. 15 Закону від 11.01.2001 № 2210-III «Про захист економічної конкуренції»(далі – Закон № 2210);
  • які підходи застосовуються органами Комітету під час розгляду питань відповідності дій органів місцевого самоврядування законодавству про захист економічної конкуренції під час прийняття ними управлінських рішень щодо правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

Також у документі наголошено, що встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах має відбуватися з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, (а саме відсутності негативного впливу на конкуренцію) та наведено приклади недотримання окремими органами місцевого самоврядування цих вимог, зокрема:

  • вимагання подання суб’єктами господарювання не передбачених «Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22.11.2011 за № 1330/20068 (далі – Порядок), документів для можливості розміщення тимчасових споруд та оформлення паспорта прив’язки тимчасових споруд;
  • визначення окремої процедури подання, розгляду та отримання документів для розміщення тимчасових споруд усупереч встановленій Порядком, що може призводити до відмови в наданні паспорта прив’язки тимчасових споруд, який є підставою для їх розміщення, з не передбачених Порядком підстав;
  • встановлення не передбачених Порядком умов призупинення та анулювання дії паспорта прив’язки тимчасових споруд;
  • встановлення вимог у частині відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі розміщення тимчасових споруд;
  • встановлення обов’язку укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.

Такі дії органів місцевого самоврядування можуть мати негативний вплив на конкуренцію на відповідних ринках продажу товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах, оскільки можуть призводити до виникнення в суб’єктів господарювання додаткових затрат (матеріального, ресурсного, часового чи іншого характеру), які могли би бути використані ними для підвищення власної конкурентоспроможності.

Наведене свідчить про необхідність підвищення обізнаності органів місцевого самоврядування щодо відповідних норм законодавства, з огляду на що АМКУ відповідно до п. 13 ч. 3 ст. 7 Закону від 26.11.1993 № 3659-XII «Про Антимонопольний комітет України», ч. 6 ст. 4 Закону № 2210 прийняв рекомендаційні роз’яснення, що визначають підходи, які рекомендується застосовувати органам місцевого самоврядування під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

Антимонопольний комітет

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
Яка зараз існує відповідальність за продаж підакцизних товарів за цінами нижче мінімально встановлених
Відповідальність за продаж підакцизних товарів – 100 % вартості реалізованих таких підакцизних товарів, але не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Детальніше див. нижче. Яка відповідальність передбачена за роздрібну торгів...
12.09.2025
Як у декларації з податку на прибуток відобразити аванси з пунктів обміну валюти та особливості зарахування переплат з авансів
Покажемо, як у декларації з податку на прибуток підприємств відображаються сплачені авансові внески з пунктів обміну іноземної валюти та чи переноситься сума авансових внесків, яка перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, у зменшення податкового з...
12.09.2025
Огляд справ у спорах, пов’язаних із примусовим відчуженням нерухомого майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності
Спори з питань відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності належать до актуальних і водночас складних, що зумовило зарахування їх до окрем...
Кращі матеріали