Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Провадження підприємницької діяльності в кіосках: роз’яснення Антимонопольного комітету

22.04.2024

Антимонопольний комітет України на засіданні 28 березня 2024 року прийняв рекомендаційні роз’яснення щодо застосування законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

У них роз’яснено:

  • які саме дії рад можуть вважатися антиконкурентними та розглядатися на предмет наявності ознак порушень, визначених ст. 15 Закону від 11.01.2001 № 2210-III «Про захист економічної конкуренції»(далі – Закон № 2210);
  • які підходи застосовуються органами Комітету під час розгляду питань відповідності дій органів місцевого самоврядування законодавству про захист економічної конкуренції під час прийняття ними управлінських рішень щодо правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

Також у документі наголошено, що встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах має відбуватися з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, (а саме відсутності негативного впливу на конкуренцію) та наведено приклади недотримання окремими органами місцевого самоврядування цих вимог, зокрема:

  • вимагання подання суб’єктами господарювання не передбачених «Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 22.11.2011 за № 1330/20068 (далі – Порядок), документів для можливості розміщення тимчасових споруд та оформлення паспорта прив’язки тимчасових споруд;
  • визначення окремої процедури подання, розгляду та отримання документів для розміщення тимчасових споруд усупереч встановленій Порядком, що може призводити до відмови в наданні паспорта прив’язки тимчасових споруд, який є підставою для їх розміщення, з не передбачених Порядком підстав;
  • встановлення не передбачених Порядком умов призупинення та анулювання дії паспорта прив’язки тимчасових споруд;
  • встановлення вимог у частині відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі розміщення тимчасових споруд;
  • встановлення обов’язку укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою.

Такі дії органів місцевого самоврядування можуть мати негативний вплив на конкуренцію на відповідних ринках продажу товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах, оскільки можуть призводити до виникнення в суб’єктів господарювання додаткових затрат (матеріального, ресурсного, часового чи іншого характеру), які могли би бути використані ними для підвищення власної конкурентоспроможності.

Наведене свідчить про необхідність підвищення обізнаності органів місцевого самоврядування щодо відповідних норм законодавства, з огляду на що АМКУ відповідно до п. 13 ч. 3 ст. 7 Закону від 26.11.1993 № 3659-XII «Про Антимонопольний комітет України», ч. 6 ст. 4 Закону № 2210 прийняв рекомендаційні роз’яснення, що визначають підходи, які рекомендується застосовувати органам місцевого самоврядування під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах.

Антимонопольний комітет

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
06.10.2025
Дивіденди виплачено ФО за договором відступлення права вимоги, укладеним із нерезидентом – учасником ЮО: що з оподаткуванням
Дохід у вигляді заборгованості виплачений на підставі договору прав вимоги юридичною особою – резидентом на користь фізичної особи – резидента включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу як інший дохід та оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставк...
06.10.2025
Які ФОП-єдинники з 1 жовтня звільняються від сплати єдиного внеску за себе
Чи звільняються ФОП – платники єдиного податку які є: мобілізованими та мають найманих працівників; перебувають у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами; перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та отримують державну допомогу на дитину, від о...
06.10.2025
Стало можливим отримати електронний витяг із Держземкадастру про ділянку з відомостями про речові права з Держреєстру речових прав на нерухоме майно
З 1 січня 2025 року за надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що містить відомості Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, додатково сплачується адміністративний збір за надання інформації з цього реєстру: 80 грн – отримання в паперовій формі; 40 грн &...
Кращі матеріали