Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Процедура проставлення апостиля: Мін'юст

26.01.2021

В Україні з 2015 року запроваджено електронний сервіс із проставлення апостиля на офіційних документах.

Україна є державою-учасницею Гаазької Конвенції 1961 року, яка скасовує вимогу легалізації іноземних офіційних документів. Так, єдиною необхідною для легалізації документа формальною процедурою є проставлення апостиля компетентним органом держави, в якому документ складений.

Апостиль – це спеціальний штамп, який засвідчує справжність підпису на документі, роль, в якій виступала особа, яка його підписала, та автентичність відбитку печатки або штампу, якими скріплений документ.

В Україні з 2015 року запроваджено електронний сервіс із проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, які призначені для використання на території інших держав.

Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу.

До заяви про проставлення апостиля додаються оригінал документа, на якому необхідно проставити апостиль, або його копія, засвідчена в установленому порядку та документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від оплати, чи його засвідчена в установленому порядку копія.

Плата за надання послуг із проставлення апостиля становить:

  • для громадян України, іноземців та осіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян;
  • для юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вказана плата справляється до проставлення апостиля шляхом перерахування до загального фонду державного бюджету.

Від унесення плати звільняються:

  • інваліди 1-ої і 2-ої груп,
  • інваліди Великої Вітчизняної війни,
  • громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи,
  • діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів. У разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, здійснення перевірки документів та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності строк розгляду цих документів може бути продовжено до 20 робочих днів.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
З якою періодичністю оновлюється інформація про приєднання до «Клубу білого бізнесу»
Інформація оновлюється протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? З якою періодичністю...
05.09.2025
Чи передбачена адмінвідповідальність у разі застосування фінсанкцій за порушення використання РРО/ПРРО
Особи, які здійснюють розрахункові операції, та посадові особи такого суб’єкта господарювання притягуються до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 1551 КУпАП. Більше за темою: У якому розмірі накладається штраф за РРО-порушення, допущені до 01.08.2025? Спецпроєкт «РРО: працю...
05.09.2025
Особливості подання звітності у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією
Розглянемо, які платники податків уперше, за який фінансовий рік та в які терміни подають Звіт в розрізі країн міжнародної групи компаній у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією. Більше за темою: ТЦУ-звітність учасників міжнародної групи...
Кращі матеріали