Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визнання підприємства банкрутом не скасовує реєстрацію платника ПДВ

21.11.2018


Анулювати реєстрацію платником ПДВ податківці можуть за наявності, зокрема, таких підтвердних документів (відомостей):

  • ухвали суду про ліквідацію підприємства-банкрута,
  • повідомлення держреєстратора,
  • відомості з ЄДР про внесення запису про припинення банкрута.

Такої підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ, як прийняття господарським судом постанови про визнання підприємства-боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, не передбачено.

Тому від моменту відкриття ліквідаційної процедури і до її завершення підприємство-боржник залишається платником ПДВ.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 13.11.2018 р. № 4803/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Про порядок оподаткування ПДВ

Державна фіскальна служба України розглянула звернення щодо порядку застосування положень чинного законодавства при здійсненні процедури анулювання реєстрації ПДВ платника - банкрута та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - ПКУ), повідомляє.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу I ПКУ).

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ та анулювання реєстрації платника регулюється статтями 180 - 184 розділу V ПКУ та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (далі - Положення).

Пунктом 184.1 статті 184 розділу V ПКУ встановлено, що реєстрація особи як платника ПДВ діє до дати анулювання реєстрації як платника податку такій особі, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у випадках, визначених у підпунктах «а» -«з» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ.

Відповідно підпункту «д» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ юридична особа втрачає статус платника ПДВ у разі винесення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Пунктом 5.5 Положення визначено, що рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Таким документом є, зокрема, ухвала суду про ліквідацію юридичної особи - банкрута, повідомлення державного реєстратора, відомості з Єдиного державного реєстру про внесення до Єдиного державного реєстру запису про припинення банкрута (підстава - підпункт «д» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПКУ).

Пунктом 46.1 статті 46 Закону України від 14 травня 1992 року № 2343-XII «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (далі - Закон № 2343) визначено, що господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та члену комітету кредиторів, яка виноситься у випадку, якщо за результатами ліквідаційної процедури не залишилось майна (пункт 46.2 статті 46 Закону № 2343).

При цьому, пунктом 184.1 статті 184 розділу V ПКУ не передбачено такої підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ як прийняття господарським судом постанови про визнання боржника - юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.

Враховуючи вищенаведене, від моменту відкриття ліквідаційної процедури і до її завершення боржник, який зареєстрований в якості платника ПДВ, залишається платником цього податку, у зв'язку з чим на нього поширюються правила оподаткування, визначені розділом V ПКУ щодо нараховування та сплати ПДВ.

Разом з цим повідомляємо, що інформації, викладеної у зверненні, недостатньо для надання вичерпної індивідуальної податкової консультації з порушених питань, а тому у разі необхідності пропонуємо повторно звернутися до контролюючого органу із наданням детального опису здійснюваних операцій та копій документів, що стосуються таких операцій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
10.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями Рішенням суду позбавлено премії головну бухгалтерку: що стало причиною Парламент прийняв законопроєкт...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
10.06.2025
Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ
Усі критично важливі суб’єкти зобов’язані подавати до Пенсійного фонду актуальну інформацію про трудові відносини працівників. Більше за темою: Які підприємства можуть отримати статус критично важливих? Статус критично важливого підприємства: підтвердження та скасування Які підприємст...
10.06.2025
Відлік доби проживання для цілей справляння туристичного збору
Коли розпочинається відлік доби проживання для цілей справляння туристичного збору? Більше за темою: Направлення у відрядження працівника-дистанційника Чи можна відправити у відрядження сумісника? Директор у відпустці, у відрядженні, на лікарняному: як організувати роботу підприємства? Відповідно...
10.06.2025
Чи нараховується ЄСВ на вартість безкоштовних санаторних путівок від роботодавця
Безкоштовні санаторні путівки від роботодавця своїм працівникам: що з базою нарахування єдиного внеску? Більше за темою: Путівки працівникам на лікування та відпочинок: як оформити та облікувати Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного...
Кращі матеріали