Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Порядок відсторонення працівника від роботи за появу на робочому місці в нетверезому стані

24.07.2019

Для зменшення ризику травмування на виробництві працівник у нетверезому стані підлягає відстороненню від роботи незалежно від того, у який саме час робочого дня (зміни) він з’явився на роботі в такому стані. Ступінь сп’яніння і характер виконуваної роботи також не мають принципового значення. Безумовно, працівник, який перебуває в такому стані, не зможе належним чином виконувати свої трудові обов’язки.

Трудове законодавство не визначає тривалість відсторонення від роботи працівника, що з’явився в стані сп’яніння, тому відсторонення може тривати до усунення обставин, що стали його основою. На практиці найчастіше роботодавець не допускає працівника до роботи в той день (зміну), коли виявлено відповідний стан працівника.

Згідно зі ст. 13 Закону від 14.10.92 р. № 2694-XII «Про охорону праці» на власника покладається обов’язок здійснювати контроль за виконанням робіт відповідно до вимог охорони праці. При цьому ст. 179 КУпАП установлена ​​адміністративна відповідальність майстрів, начальників дільниць, змін, цехів та інших керівників, які не вжили заходів для відсторонення від роботи осіб, які перебувають у нетверезому стані.

Норма ст. 46 КЗпП не передбачає обов’язкового оформлення відсторонення від роботи в письмовому вигляді. Однак для того щоб у майбутньому не виникло суперечок і розбіжностей із працівником, дії роботодавця рекомендується правильно задокументувати. За загальним правилом факт появи в нетверезому стані, який дає підстави для відсторонення працівника від роботи, може бути встановлений не тільки актом медичного обстеження, а й іншими доказами, у тому числі й показаннями свідків, які також можуть стати фактичною підставою для відсторонення працівника.

Показання можуть бути оформлені як акт про появу працівника на роботі в стані сп’яніння, який підписується не менше ніж двома свідками. Такий акт може бути складений безпосереднім керівником працівника, керівником структурного підрозділу або, що нерідко зустрічається, працівником кадрової служби. Рекомендуємо навести в акті такі дані:

  • дата, час і місце складання акта;
  • прізвище, ім’я, по батькові та посада працівника, який склав акт;
  • прізвища та посади (професії) працівників, які були присутні при складанні акта (свідків);
  • стан працівника, що став підставою для складання акта;
  • підписи укладача акта і присутніх при його складанні працівників;
  • підпис працівника, щодо якого складається акт (тобто працівника треба обов’язково ознайомити з актом).

Працівник може відмовитися від підписання акта, уважаючи, наприклад, що роботодавець перебільшив ступінь його сп’яніння. У цьому випадку відмову працівника слід відобразити в акті про відмову від підпису.

Якщо ж працівник не може контролювати свої дії, відповісти на поставлені йому запитання і підписати акт, на це також слід указати в акті. Крім того, в акті бажано описати ознаки сп’яніння (наприклад, незв’язна мова, характерний запах, порушення координації рухів, підвищена збудливість або, навпаки, апатія тощо). Проте кращим підтвердженням стану працівника є медичний висновок.

http://www.lg.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Поділ приміщення на два і більше: як подати форму № 20-ОПП
Якщо платник податків поділив приміщення на два та більше об'єктів різного призначення, то подається заява за формою № 20-ОПП, в якій інформація щодо такого об'єкта оподаткування зазначається кількома рядками, – докладніше див. нижче. Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, щ...
09.05.2025
ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 07.05.2025
Більше за темою: ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 22.04.2025 ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 08.04.2025 ДПС у листі від 07.05.2025 № 484/2/99-00-07-03...
08.05.2025
Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці
Основним завданням Комісії з питань охорони праці є захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці. Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких п...
Кращі матеріали