Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Подаємо фінзвітність з урахуванням змін

29.12.2018


Унесено зміни до НП(С)БОДС 101 «Подання фінансової звітності», НП(С)БОДС 102 «Консолідована фінансова звітність» та Порядку заповнення форм фінансової звітності в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 28.02.17 р. № 307 (далі – Порядок № 307).

Зокрема, приведено у відповідність до наказу Мінфіну від 27.11.18 р. № 940 (далі – Наказ № 940) деякі визначення із НП(С)БОДС 101, а саме:

  • витрати – зменшення економічних вигід у вигляді зменшення активів або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу (за винятком зменшення капіталу за рахунок його вилучення або розподілення власниками);
  • власний капітал – різниця між активами та зобов’язаннями суб’єкта держсектору;
  • доходи – збільшення економічних вигід у вигляді збільшення активів або зменшення зобов’язань, яке призводить до зростання власного капіталу (за винятком зростання капіталу за рахунок внесків власників);
  • фінансова звітність – звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності суб’єкта держсектору.

Також зменшилась кількість принципів, із дотриманням яких формується фінзвітність. Зокрема, залишились такі принципи:

  • повного висвітлення, згідно з яким фінзвітність має містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі;
  • автономності суб’єкта держсектору, за яким кожний такий суб’єкт, наділений відповідними повноваженнями щодо використання бюджетних коштів, розглядається відокремленим від суб’єкта держсектору, який його утворив;
  • послідовності, який передбачає постійне (з року в рік) застосування суб’єктом держсектору обраної облікової політики. Зміна облікової політики можлива лише у випадках, передбачених НП(С)БОДС, і має бути обґрунтована та розкрита у фінзвітності;
  • безперервності, згідно з яким оцінка активів та зобов’язань суб’єкта держсектору здійснюється виходячи з припущення, що його діяльність триватиме й надалі;
  • нарахування, за яким доходи і витрати відображаються в бухобліку та фінзвітності в момент їх виникнення незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів;
  • превалювання сутності над формою, за яким операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми;
  • єдиного грошового вимірника, який передбачає вимірювання та узагальнення усіх операцій суб’єкта держсектору у фінзвітності в єдиній грошовій одиниці.

Зверніть увагу: проміжна звітність, яка охоплює певний період (I квартал, перше півріччя, дев’ять місяців), складається наростаючим підсумком із початку звітного року.

При складанні річної фінзвітності та консолідованої фінзвітності слід використовувати оновлені бланки, наведені в додатках до Наказу № 940. І ось чому:

до форми № 1-дс додано новий рядок 1164, у якому наводяться кошти, що перераховані в останні дні звітного періоду на реєстраційні/поточні рахунки, але будуть зараховані в наступному звітному періоді;

із розд. ІІІ форми № 2-дс виключено графи 4 та 8. Відтепер у рядках 2530–2790 відображається інформація про виконання бюджету (кошторису) у розрізі класифікації доходів бюджету та економічної класифікації видатків і кредитування бюджету порівняно із затвердженими показниками плану на звітний рік (за загальним фондом) та виконання плану на звітний рік з урахуванням змін (за спецфондом). У цих рядках визначається різниця між фактичними сумами виконання бюджету (кошторису) (касовими видатками) та затвердженими показниками плану на звітний рік (за загальним фондом) та показниками плану на звітний рік з урахуванням змін (за спецфондом);

до розд. I «Рух коштів у результаті операційної діяльності» форми № 3-дс додано нові рядки:

  • рядок 3050 «Надходження грошових коштів за внутрішніми операціями», де наводяться надходження готівкових коштів та грошових документів у касу суб’єкта держсектору, коштів у дорозі;
  • рядок 3135 «Витрати грошових коштів за внутрішніми операціями», у якому відображається використання готівкових коштів, грошових документів з каси суб’єкта держсектору та зарахування коштів у дорозі на відповідні рахунки;

суттєво змінено форму № 5-дс, а саме: тепер вона містить 13 розділів, назву підсумкових рядків розділів змінено з «Разом» на «Усього». Крім того:

  • до розд. I «Основні засоби» додано рядок «безоплатної передачі (крім внутрівідомчої передачі)«, тому нумерацію рядків змінено із 182 на 195;
  • додано новий розд. VIII «Грошові кошти та їх еквіваленти розпорядників бюджетних коштів та державних цільових фондів»;
  • у розд. IX «Доходи та витрати» уточнено назви рядків 760 «Доходи від обмінних і необмінних операцій, визнані протягом звітного періоду» та 920 «Інші витрати»;
  • повністю оновлено та приведено у відповідність до фінзвітності розпорядників бюджетних коштів форми № 1-кдс, № 2-кдс, № 3-кдс та № 4-кдс, що набагато спрощує їх заповнення.

Згідно з наказом Мінфіну від 27.11.18 р. № 939 унесено зміни і до Порядку № 307, положення якого приведено у відповідність до норм чинного законодавства. Так, у річній фінзвітності за 2018 рік суб’єкти держсектору заповнюють графу «За аналогічний період попереднього року», окрім осіб, що створені, ліквідовані або припинили свою діяльність протягом звітного періоду. Фінзвітність суб’єктів держсектору подається контролюючим суб’єктам держсектору з відміткою органів Казначейства щодо відповідності аналогічним даним, відображеним у бухобліку органів Казначейства.

Усі форми фінзвітності суб’єктів держсектору, а також консолідована фінзвітність перевіряються і візуються відповідним органом Казначейства шляхом:

  • накладення кваліфікованого електронного підпису на кожну форму фінзвітності (у разі подання звітності із застосуванням автоматизованої системи подання електронної звітності клієнтами Казначейства (далі – АС «Є-Звітність»);
  • засвідчення підписом, печаткою або штампом на кожній сторінці всіх форм фінзвітності (у разі подання звітності на паперових носіях).

Також важливим нововведенням Порядку № 307 є те, що форми звітності складаються та подаються із застосуванням АС «Є-Звітність». Казначейство забезпечує розміщення на своєму офіційному веб-сайті інформації щодо порядку роботи в АС «Є-Звітність».

Відтепер під час подання звітності до органів Казначейства АС «Є-Звітність» формує повідомлення про статус документа. Тобто успішну передачу звітності до органів Казначейства підтверджує саме повідомлення про статус переданого документа. У разі невдалої спроби передачі звітності в електронному вигляді АС «Є-Звітність» формує повідомлення про її неприйняття. Тоді суб’єкти держсектору мають передати звітність повторно.

Увага! Якщо подати звітність до АС «Є-Звітність» через Інтернет неможливо з технічних причин або в інших випадках, визначених законодавством, зробити це можна з окремо налаштованого робочого місця в органі Казначейства.

У разі неможливості подання звітності до АС «Є-Звітність» звітність до органів Казначейства подається на паперових носіях.

Накази Мінфіну від 27.11.18 р. № 939 та від 27.11.18 р. № 940 набули чинності з 14.12.18 р. («Офіційний вісник України» від 14.12.18 р. № 96).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
15.08.2025
Як ФОП-єдиннику виправити самостійно виявлену помилку з податкового зобов’язання з єдиного податку
Декларація платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця може подаватися платником єдиного податку (першої – третьої групи) як звітна (звітна нова), так і уточнююча. Більше за темою: Заповнення декларації фізособами – єдинниками першої – третьої груп ЄСВ-звіт...
15.08.2025
Чи поширюються нові строки реєстрації ПН/РК в ЄРПН на зведені ПН
Податковим кодексом передбачено складання податкових накладних за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції), реєстрація яких в ЄРПН здійснюється в загальному порядку.  Більше за темою: Податкові накладні за щоденними операціями та зведені...
15.08.2025
Що робити у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН: поради від ДПС
Зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН – досить важливе питання, яке треба вирішувати своєчасно. Розглянемо, як платник податків може вплинути на розблокування ПН/РК, подавши документи та пояснення до комісії регіонального рівня та ін. Більше за темою: Як взяти участь у розгляді скарги на рішення ...
Кращі матеріали