Подаємо авансовий звіт про витрачені на будматеріали бюджетні кошти
Розмір і термін передоплати можуть визначатися головним розпорядником бюджетних коштів виходячи з необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячного розподілу бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 13.10.2020 р. № 16-06-06/18084
Державна казначейська служба України (далі - Казначейство) розглянула листи <...> щодо звітування за використаний аванс та в межах компетенції повідомляє.
Пунктом 2 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215, визначено, що Казначейство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністра фінансів.
З метою забезпечення контролю за цільовим спрямуванням бюджетних коштів органи Казначейства в частині виконання державного бюджету за видатками здійснюють:
- попередній контроль - на етапі реєстрації бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів;
- поточний контроль - у процесі оплати рахунків розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (пункт 11.1 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за № 130/22662).
Відповідно до пункту 19 Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 (далі - Порядок № 1764), замовник перераховує підряднику аванс, якщо це передбачено договором (контрактом). Розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов'язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу. По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику.
Пунктом 18 Порядку № 1764 встановлено, що розрахунки за виконані роботи у капітальному будівництві здійснюються на підставі актів приймання виконаних робіт.
Слід зауважити, що типова форма № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» встановлена Національним стандартом ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон) від 05.07.2013 № 293 (далі - Стандарт).
Одночасно наголошуємо, що Стандарт має обов'язковий характер при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (пункт 1.2).
Крім того, згідно з роз'ясненнями Мінрегіону, наданими листом від 26.10.2018 № 7/15.2/11532-18, звітування про цільове використання авансу, отриманого на придбання будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, необхідних для виконання робіт і вартість яких включається до вартості будівельних робіт, можливо здійснювати на підставі примірних форм первинних облікових документів у будівництві № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».
Отже, на думку Казначейства питання звітування за аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів нормативно врегульовано.
Оскільки, відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (в редакції від 25.09.2019 № 850), Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, зокрема, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, тому при виникненні проблемних питань, пропозицій щодо складання, оформлення типової форми № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» в частині звітування за використаний аванс пропонуємо звернутись до Мінрегіону.
Одночасно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.
Перший заступник Голови
В. Дуда
Коментарі до матеріалу