Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Подаем авансовый отчет за потраченные на стройматериалы бюджетные средства

23.12.2020

Размер и срок предоплаты могут определяться главным распорядителем бюджетных средств исходя из необходимости, что обосновывается, в частности, реальным положением поставки товара, выполнения работ, оказания услуг, помесячной распределением бюджетных ассигнований, сезонностью работ, циклом производства


ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 13.10.2020 р. № 16-06-06/18084

Державна казначейська служба України (далі - Казначейство) розглянула листи <...> щодо звітування за використаний аванс та в межах компетенції повідомляє.

Пунктом 2 Положення про Державну казначейську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15.04.2015 № 215, визначено, що Казначейство у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також дорученнями Кабінету Міністрів України і Міністра фінансів.

З метою забезпечення контролю за цільовим спрямуванням бюджетних коштів органи Казначейства в частині виконання державного бюджету за видатками здійснюють:

  • попередній контроль - на етапі реєстрації бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів;
  • поточний контроль - у процесі оплати рахунків розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів (пункт 11.1 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.12.2012 № 1407 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.01.2013 за № 130/22662).

Відповідно до пункту 19 Порядку державного фінансування капітального будівництва, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1764 (далі - Порядок № 1764), замовник перераховує підряднику аванс, якщо це передбачено договором (контрактом). Розмір авансу не може перевищувати 30 відсотків вартості річного обсягу робіт. Підрядник зобов'язується використати одержаний аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів протягом трьох місяців після одержання авансу. По закінченні тримісячного терміну невикористані суми авансу повертаються замовнику.

Пунктом 18 Порядку № 1764 встановлено, що розрахунки за виконані роботи у капітальному будівництві здійснюються на підставі актів приймання виконаних робіт.

Слід зауважити, що типова форма № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» встановлена Національним стандартом ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон) від 05.07.2013 № 293 (далі - Стандарт).

Одночасно наголошуємо, що Стандарт має обов'язковий характер при визначенні вартості будівництва об'єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (пункт 1.2).

Крім того, згідно з роз'ясненнями Мінрегіону, наданими листом від 26.10.2018 № 7/15.2/11532-18, звітування про цільове використання авансу, отриманого на придбання будівельних матеріалів, виробів та конструкцій, необхідних для виконання робіт і вартість яких включається до вартості будівельних робіт, можливо здійснювати на підставі примірних форм первинних облікових документів у будівництві № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт».

Отже, на думку Казначейства питання звітування за аванс на придбання і постачання необхідних для виконання робіт матеріалів, конструкцій, виробів нормативно врегульовано.

Оскільки, відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.04.2014 № 197 (в редакції від 25.09.2019 № 850), Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, зокрема, державну політику у сфері технічного регулювання у будівництві, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, тому при виникненні проблемних питань, пропозицій щодо складання, оформлення типової форми № КБ-2в «Акт приймання виконаних будівельних робіт» в частині звітування за використаний аванс пропонуємо звернутись до Мінрегіону.

Одночасно звертаємо увагу, що відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва.

Перший заступник Голови    

В. Дуда

Комментарии к материалу
Популярное
12.08.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 01.08.2025 С 6 августа ГНС изменяет квалифицированные сертификаты для подписания уведомлений: загрузите новые Кабмин предлагает изменения к Закону о бухучете относительно введения отчетности п...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
21.05.2025
Критически важные предприятия до 28 мая должны подать соответствующие данные: письмо Минэкономики
Больше по теме: Перечень отраслевых и региональных нормативных актов, которыми утверждены критерии признания предприятий критически важными в особый период Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Минэкономики в письме от 19.05.2025 № 27-11/37509-07 проинфор...
Новое
12.08.2025
Судебная практика по восстановлению незаконно уволенного работника
Планируете сокращение штата или увольнение работников? Какие нормы следует при этом соблюдать во избежание судебных исков? Больше по теме: Предоставление отпуска после увольнения с военной службы Оплата больничного при увольнении работника Работнику при увольнении выплатили наличность с округлени...
12.08.2025
ГНС разоблачила в уклонении от уплаты налогов сеть магазинов
Если предприниматель использует чеки РРО, не поступающие в ГНС, – это может быть признано уклонением от уплаты налогов! Больше по теме: В каком размере налагается штраф за РРО-нарушения, допущенные до 01.08.2025? Финмониторинг от НБУ: как банки выявляют схемы уклонения от уплаты налогов? ГНС...
12.08.2025
Можно ли переплату за лицензию использовать при очередном платеже
Нет, нельзя. В то же время такие суммы могут быть возвращены плательщику на основании поданного заявления. Больше по теме: Нужна ли лицензия для выполнения работ по устройству фундамента частного дома? Как вернуть переплату из бюджета: алгоритм действий Может ли СХ воспользоваться излишне уплаченн...
Лучшие материалы