Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

За якою формою слід складати подорожній лист?

20.03.2019

Тривалий час типові форми подорожніх листів були чинними, що давало змогу бухгалтерам використовувати їх для того, щоб відображати витрати в обліку. За якою формою слід складати подорожні листи сьогодні?

Позиція Мінінфраструктури

Розглядаючи питання необхідності використання подорожнього листа вантажного автомобіля, Мінінфраструктури наголосило, що підприємства продовжують застосовувати подорожній лист вантажного автомобіля для обліку роботи транспорту і водія та складення звітів за формами державних статистичних спостережень.

Подорожній лист є документом для відміток щодо технічного стану транспортного засобу та стану здоров’я водія. Адже випуск на лінію автомобіля без проходження контролю його технічного стану та щозмінного медичного огляду працівника, що керуватиме ним, тягне за собою адміністративну відповідальність для посадових осіб підприємства відповідно до ст. 128 Кодексу про адміністративні правопорушення.

Подорожній лист як первинний документ також застосовується для бухгалтерського та податкового обліку господарських операцій, пов’язаних з перевезенням вантажів. Він підтверджує витрати, пов’язані зі здійсненням перевезень, зокрема витрати на пально-мастильні матеріали.

Мінінфраструктури радить оптимізувати типову форму подорожнього листа.

Скасування типової форми № 2 «Подорожній лист вантажного автомобіля», затвердженої наказом Мінтрансу та Мінстату від 29.12.1995 р. № 488/346, у міністерстві вважають недоцільним, оскільки її використання задовольняє потреби підприємств щодо обліку робочого часу водія, обліку витрат та списання пального, проте цю форму слід оптимізувати (лист Мінінфраструктури від 20.11.2012 р. № 25/3717-12).

Позиція ДФСУ

Податківці також підтверджують, що чинне законодавство не передбачає типової форми бланка дорожнього листа легкового автомобіля. Тому радять використовувати зручну для обліку форму первинного документа. Її необхідно затвердити наказом про облікову політику підприємства. Документ має містити всі ознаки первинного. У ньому мають бути відомості про господарську операцію та підтвердження її здійснення (листи Державної фіскальної служби України від 09.06.2015 р. № 11999/6/99-99-19-01-01-15 та від 02.11.2015 р. № 23178/6/99-99-19-02-02-15).

http://devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали